ICAO: Στο 50% των προ-πανδημικών επιπέδων η αεροπορική κίνηση το 2021

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Μέτρια ανάκαμψη σημείωσε η αεροπορική, επιβατική κίνηση παγκοσμίως το 2021, ευρισκόμενη 49% κάτω από τα επίπεδα του 2019, πριν από την πανδημία, έναντι πτώση 60% που παρατηρήθηκε το 2020, που σε απόλυτα νούμερα σημαίνει ότι τη χρονιά που πέρασε διακινήθηκαν 2,3 δισεκατομμύρια επιβάτες.

Σε έκθεση σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 στην αεροπορική βιομηχανία, που δημοσιοποίησε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), προκύπτει ότι η τακτική επιβατική κίνηση παγκοσμίως για το 2020 (εκτιμώμενα πραγματικά αποτελέσματα), σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, είχε ως αποτέλεσμα τη συνολική μείωση κατά 50% στις αεροπορικές θέσεις.

Η παγκόσμια χωρητικότητα θέσεων που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες βελτιώθηκε κατά 20% κατά την ίδια περίοδο, υπερβαίνοντας την αύξηση της ζήτησης επιβατών. Ο συνολικός συντελεστής φορτίου επιβατών το 2021 ήταν 68%, έναντι 82%το 2019, και οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως υπέστησαν απώλειες 324 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ το 2020 οι απώλειες ήταν αυξημένες στα 372 δισεκατομμύρια δολάρια.

Χρονιά ανάκαμψης το 2021

Το πρώτο τρίμηνο του 2021 σημείωσε μείωση του ρυθμού ανάκαμψης της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας λόγω της απότομης αύξησης εκείνη την εποχή στις μολύνσεις από τον Covid-19. Η κατάσταση σταθεροποιήθηκε ελαφρώς το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της αύξησης των ποσοστών εμβολιασμού και με τη συνοδευτική χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε διάφορα μέρη του κόσμου, κατά την περίοδο αιχμής των ταξιδιών.

Ωστόσο, αυτή η ανοδική τάση ανακόπηκε το τέταρτο τρίμηνο, με την εμφάνιση της παραλλαγής Omicron.

Ο αντίκτυπος της πανδημίας συνεχίζει να επιβαρύνει δυσανάλογα τα ταξίδια εσωτερικού και εξωτερικού, με τα πρώτα να ανακάμπτουν με ταχύτερους ρυθμούς. Συνολικά, η εγχώρια επιβατική κίνηση έχει ανακάμψει στο 68% των επιπέδων προ της πανδημίας, ενώ η διεθνής κίνηση παραμένει μόλις στο 28%.

Η παγκόσμια ανάκαμψη των αερομεταφορών χαρακτηρίστηκε επίσης από σημαντική περιφερειακή διακύμανση, με τις περιοχές της Βόρειας και Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής να παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά ανάκαμψης, την Ευρώπη να καταγράφει σημαντική αύξηση της αεροπορικής κίνησης κατά τη θερινή περίοδο και την Αφρική και τη Μέση Ανατολή να παρουσιάζουν μέτρια ανάκαμψη, έως ότου η αεροπορική κίνηση στην Αφρική “βυθιστεί” και πάλι λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν εξαιτίας της παραλλαγής Omicron. Η περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού ήταν εκείνη που παρουσίασε τις πιο αδύναμες επιδόσεις, ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης των επιπέδων εγχώριας κυκλοφορίας και των στάσιμων επιπέδων της διεθνούς επιβατικής κίνησης.

Οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες 

Το σύνολο της επιβατικής, αεροπορικής κίνησης το 2022, σύμφωνα με τον ICAO, εκτιμάται 26 έως 31% χαμηλότερο από τα επίπεδα πριν από την πανδημία, με τη χωρητικότητα θέσεων να εμφανίζεται μειωμένη από 20 έως 23%.

Σε ένα αισιόδοξο σενάριο, η επιβατική κίνηση αναμένεται να ανακάμψει στο 86% των επιπέδων του 2019 έως τον Δεκέμβριο του 2022, με βάση την ανάκαμψη της διεθνούς κίνησης κατά 73% και της εσωτερικής κατά 95%.

Πιο απαισιόδοξα σενάρια κάνουν λόγο για ανάκαμψη 75%, με το 58% να αφορά την διεθνή επιβατική κίνηση και 86% τις εγχώριες μετακινήσεις. Αυτή η προβλεπόμενη, συνεχιζόμενη μείωση της κίνησης θα μπορούσε να μεταφραστεί σε εκτιμώμενες απώλειες 186 – 217 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ακαθάριστα έσοδα από επιβάτες αεροπορικών εταιριών το 2022, σε σύγκριση με το 2019.

Σύμφωνα με τις μακροπρόθεσμες προβλέψεις του ICAO, ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός αύξησης (CAGR) των παγκόσμιων εσόδων επιβατών χιλιομέτρων (RPKs) για την περίοδο 2018-2050 αναμένεται, επί του παρόντος, σε 3,6%, από 4,2% που ήταν η αντίστοιχη πρόβλεψη πριν από την πανδημία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *