vasilakis
ksd photo

Ηχηρή παρέμβαση Βασιλάκη για ΦΠΑ, «Ελ. Βενιζέλος» και Πολιτεία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σαφείς αιχμές προς την Πολιτεία άφησε ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτύχης Βασιλάκης λίγο μετά την δημοσιοποίηση των ζημιογόνων αποτελέσματων του Ομίλου, ασκώντας κριτική για την αύξηση του ΦΠΑ από 13% στο 23% στηλιτεύοντας επίσης τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης του  «Ελ. Βενιζέλος».
Από την άλλη πλευρά θεωρεί θετική την σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομιών προς την Fraport τονίζοντας ότι αποτελεί παράδειγμα, που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα, σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας.

Σημειώνεται ότι στα αποτελέσματα εξαμήνου η AEGEAN εμφάνισε ζημιές, έναντι κερδών στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Πλήγμα η αύξηση του ΦΠΑ

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

“Η AEGEAN μετά την εξαγορά της Olympic Air το 2013,  επένδυσε συνειδητά στη στήριξη του τουρισμού προσθέτοντας 4,5 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις ετησίως και πάνω από 50 νέους προορισμούς. Ταυτόχρονα, είναι η μόνη εταιρεία που προσφέρει πάνω από €300 εκ. άμεσα έσοδα σε φορείς τους δημοσίου.

Ανάπτυξη έχει φέρει σε μικρότερο βαθμό και η επένδυση άλλων εταιρειών στην χώρα μας. Η αναπτυξιακή πορεία όμως του τουρισμού και των αερομεταφορέων δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητη από τις επιλογές της Πολιτείας.

Μέσα σε ένα χρόνο ο ΦΠΑ για αερομεταφορές “πέταξε” από το 13% στο 24%, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο στην Ευρώπη, στην χώρα που τον χρειάζεται χαμηλά περισσότερο από κάθε άλλη λόγω των νησιών.

Παράλληλα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια  η πολιτεία και η αγορά έχει αναγνωρίσει ότι οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο της Αθήνας, λόγω της μικρής διάρκειας της σύμβασης, είναι σε πολύ υψηλότερα επίπεδα από ανταγωνιστικά αεροδρόμια της νότιας Ευρώπης. H επέκταση όμως για μια γενναία μείωση των τελών εκκρεμεί.

Λύσεις υπάρχουν. Η  σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων προς την εταιρία Fraport, με σημαντικό τίμημα για το δημόσιο, δέσμευση των επενδυτών  για βελτίωση των συνθήκων λειτουργίας αλλά και χρεώσεις που υποχρεώνεται να κρατήσει ο επενδυτής  σε ανταγωνιστικά επίπεδα, δείχνει ότι υπάρχει δρόμος που συνδυάζει την ανταγωνιστικότητα και την ποιότητα σε λειτουργία με τις δημοσιονομικές προτεραιότητες της χώρας μας”.

Και κατέληξε: “Για να συνεχισθεί η ανάπτυξη της AEGEAN αλλά και των άλλων αερομεταφορέων πρέπει να αντιστραφούν τα λάθη που μειώνουν την ανταγωνιστικότητα (ΦΠΑ, κόστος Αθήνας)  είτε είναι παλιά είτε είναι πρόσφατα! Αλλιώς, θα έχουμε στασιμότητα ή και υποχώρηση. Η δική μας διάθεση είναι πάντα στην εξέλιξη και στην ανάπτυξη, αλλά δεν αρκεί”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *