Σαν σήμερα έφυγε από τη ζωή, πριν από ένα χρόνο ο Θεόδωρος Βασιλάκης. Ένας από τους πιονέρους του ελληνικού Τουρισμού, αξιαγάπητος, διορατικός, παθιασμένος με τη ζωή, ακέραιος, αυθεντικός σεμνός, τολμηρός, και άλλα ων ουκ έστιν αριθμός…
Σε ένδειξη ελάχιστης τιμής στη μνήμη του, αναδημοσιεύουμε το ρεπορτάζ της 17ης Μαϊου 2018.
“Σε ηλικία 78 ετών, έφυγε απόψε από τη ζωή ο Θεόδωρος Βασιλάκης, ένας πιονέρος του ελληνικού Τουρισμού, ο οποίος του χρωστά πολλά.
Ο Θεόδωρος Βασιλάκης πάλεψε πολύ τα τελευταία χρόνια με την ασθένεια που τον ταλαιπωρούσε και κατάφερνε να βγαίνει νικητής. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα, η κατάστασή του είχε επιβαρυνθεί, μετά από μια επιπλοκή, και αυτός ήταν ο λόγος που δεν παρέστη στην ανακοίνωση της αγοράς των νέων αεροσκαφών από την AEGEAN, που ήταν ένα από τα πολύ αγαπημένα “παιδιά” του.
Οραματιστής, εργασιομανής και τελειομανής, πίστευε στον άνθρωπο και στην Ελλάδα, την οποία θεωρούσε μοναδικό τουριστικό προορισμό.
Ζωή σαν παραμύθι
Γεννήθηκε το 1940 στην Κρήτη. Από μικρός ήταν πολύ εργατικός και φιλομαθής. Έφυγε για σπουδές στις ΗΠΑ το 1958, και επιστρέφοντας στη γενέτειρά του Κρήτη, το 1961 μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση, στις διανομές των καυσίμων της εταιρίας «Ρέστης» στο νομό Ηρακλείου. Εκεί, αποκτά εμπειρία και όταν η πολυεθνική Texaco εξαγοράζει την εταιρία «Ρέστης», ο αείμνηστος Θεόδωρος Βασιλάκης, αναλαμβάνει το δικαίωμα διανομής καυσίμων σε όλη την Κρήτη, δημιουργώντας, παράλληλα, ιδιόκτητο δίκτυο πρατηρίων.
Με ένα σκαραβαίο, ο οποίος υπάρχει ακόμη, ο Θεόδωρος Βασιλάκης, αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz στην Κρήτη, ξεκινώντας το πρώτο rent a car, αφού έβλεπε το ενδιαφέρον των τουριστών να νοικιάσουν αυτοκίνητα.
Δώδεκα χρόνια αργότερα , αγοράζει από τους Αμερικανούς την Hertz Hellas και τη μετονομάζει σε Autohellas.
Κάτω από την επιχειρηματική ομπρέλα του ομίλου Βασιλάκη συνυπάρχουν οι SEAT Τεχνοκάρ ΑΒΕΕ (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων SEAT), Saab Vacar ABEE (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτοκινήτων Saab), Βελμάρ ΑΕΒΕ (εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής αυτοκινήτων Ford, Opel, SEAT, Saab, Volvo, Honda & Mitsubishi) αλλά και η Autotechnica SA, αντιπροσωπεία των Hertz, Audi & SEAT στη Βουλγαρία, ενώ πρόσφατα απέκτησε και της KIA και HUNDAI.
Λάτρης του γκολφ, συνέβαλλε καθοριστικά στην μέχρι σήμερα ανάπτυξή του στην Ελλάδα, χωρίς να φοβηθεί να τα “βάλει”, με “οικολόγους” που δυσφημούσαν το άθλημα, ως επιβλαβές για το περιβάλλον. Μάλιστα, ως πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Aegean Airlines Pro-Am, έχει τοποθετήσει την Ελλάδα στον διεθνή χάρτη των μεγάλων τουρνουά γκολφ και έχει αναδείξει τις τουριστικές υποδομές της, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην «πολυπόθητη» επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Η αγαπημένη του σύζυγος Μανουέλα και οι γιοι του Γιώργος και Ευτύχης, συνεχίζουν το έργο του, έχοντας τον πήχυ, ψηλά…
Η ιστορία της AEGEAN
Η Aegean Airlines ιδρύθηκε το 1987 με την ονομασία Aegean Aviation. Αρχικά επρόκειτο για μια εταιρεία παροχής πτήσεων V.I.P. η οποία εξειδικευόταν στις εταιρικές πτήσεις, αλλά και στις πτήσεις αεροδιακομιδής.
Δεκαετία το ’90: Τα πρώτα χρόνια
Στις 17 Φεβρουαρίου 1991, έγινε η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία στην Ελλάδα που έλαβε πιστοποιητικό αερομεταφορέα. Όταν αποκτήθηκε από τον όμιλο Βασιλάκη το 1994, η Aegean Aviation εκτελούσε πτήσεις V.I.P. από την Αθήνα προς όλο τον κόσμο με το ιδιόκτητο αεροσκάφος της, τύπου Learjet. Η ονομασία Aegean Airlines ξεκίνησε να χρησιμοποιείται με την έναρξη των προγραμματισμένων επιβατικών πτήσεων στα τέλη Μαΐου 1999, από την Αθήνα στο Ηράκλειο και τη Θεσσαλονίκη με τα δύο ολοκαίνουρια αεροσκάφη τύπου British Aerospace Avro RJ100. Τον Δεκέμβριο 1999 η Aegean απέκτησε την Air Greece. Μετά από τη συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Cronus Airlines τον Μάρτιο 2001, η εταιρεία λειτουργούσε με την ονομασία “Aegean Cronus Airlines” μέχρι τη πλήρη συγχώνευση. Από το 2005, η εταιρεία συνεργάζεται με τη Lufthansa, προσφέροντας συμμετοχή στο πρόγραμμα Miles & More, και τις πτήσεις της, καθώς σε προσθήκη με το Α3 των κωδικών της, υπάρχει ο κωδικός LH της Lufthansa. Το Μάρτιο 2006, η Aegean Airlines ξεκίνησε να συνεργάζεται με την TAP Portugal. Το Δεκέμβριο 2008 η Aegean Airlines ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Brussels Airlines.
Δεκαετία του 2000: Συνεργασία και αγορά της Olympic Air
Το 2009, η Aegean Airlines ξεκίνησε τις πτήσεις κοινού κωδικού με τις BMI, Brussels Airlines, Lufthansa και TAP Portugal. Στις 26 Μαΐου 2009, η αίτηση μέλους της Aegean Airlines εγκρίθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Star Alliance. Η Aegean προσχώρησε επίσημα στη συμμαχία στις 30 Ιουνίου 2010.
Το Φεβρουάριο 2010, ξεκίνησαν οι αρχικές συνομιλίες για τη συνεργασία μεταξύ Aegean Airlines και Olympic Air ενδυναμώνοντας τα ενδεχόμενα για μια πλήρη συγχώνευση. Στις 22 Φεβρουαρίου 2010, οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν τη συγχώνευση τους. Η νεοσυγχωνευθείσα εταιρία συμφωνήθηκε να διατηρήσει την ονομασία και το λογότυπο των Ολυμπιακών Αερογραμμών, μετά από ένα σύντομο διάστημα στο οποίο οι δύο εταιρείες θα λειτουργούν παράλληλα. Η ονομασία της Aegean θα αποσυρόταν μετά τη μεταβατική περίοδο. Αναμενόταν πως η συγχώνευση θα είχε ολοκληρωθεί και η νέα μικτή εταιρεία θα ξεκινούσε να λειτουργεί τον Οκτώβριο του 2010.
Η Aegean προσχώρησε στην συμμαχία Star Alliance στα τέλη Ιουνίου 2010. Η πρόθεση ήταν η συγχωνευθείσα εταιρεία να γίνει μέλος της Star Alliance, παρά το γεγονός πως η Olympic Air είχε ισχυρούς δεσμούς με την SkyTeam πριν τη συγχώνευση. Η Star Alliance καλωσόρισε την προτεινόμενη συγχώνευση, ανακοινώνοντας τα εξής: «Οι συμμαχίες και από τις δύο πλευρές, σύντομα θα πράξουν τα απαραίτητα βήματα έτσι ώστε να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση των συγχωνευμένων λειτουργιών της Aegean Airlines και της Olympic Air ως μέλος της Star Alliance».
Στις 26 Ιανουαρίου 2011, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μπλόκαρε οποιαδήποτε συγχώνευση των δύο εταιρειών, επικαλούμενη τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίου. Η επιτροπή ανέφερε πως η συγχώνευση θα μετατρέψει την ελληνική αεροπορική κίνηση σε μονοπωλιακή, με τη μικτή αεροπορική εταιρεία να ελέγχει πάνω από 90% των εγχώριων και διεθνών πτήσεων. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε τη πεποίθηση της πως η συγκεκριμένη συγχώνευση θα επέφερε υψηλότερες τιμές στους 6 εκατομμύρια Έλληνες και Ευρωπαίους επιβάτες που πετούν από Αθήνα κάθε χρόνο, από τη στιγμή που δεν υπήρχε άλλη μεγάλη εταιρεία, η οποία θα ανταγωνιζόταν στην αγορά. Επιπροσθέτως, ο επίτροπος Χοακίν Αλμούνια δήλωσε πως η συγχώνευση θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές και χαμηλότερη ποιότητα για τους Έλληνες και τους τουρίστες που ταξιδεύουν από την Αθήνα στα νησιά.
Στις 21 Οκτωβρίου 2012 η Aegean Airlines ανακοίνωσε την υποβολή πρότασης εξαγοράς της Olympic Air, η οποία ανέμενε την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στις 23 Απριλίου 2013, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε πως ξεκινούσε μια εις βάθος έρευνα για τη προτεινόμενη απόκτηση της Olympic Air από την Aegean Airlines και ανακοίνωσε επίσης πως η Επιτροπή θα έχει καταλήξει έως τις 3 Σεπτεμβρίου 2013. Στις 13 Αυγούστου 2013 ανακοινώθηκε στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης πως η λήψη τελικής απόφασης παρατείνεται για τις 16 Οκτωβρίου 2013. Η συγχώνευση εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 9 Οκτωβρίου 2013.
Τη 1η Φεβρουαρίου 2014 η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκει στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% – 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο (6.39%).
Η μεγάλη στιγμή
Η Aegean Airlines παρέλαβε το πρώτο Airbus A320 στις 22 Φεβρουαρίου 2007. To αεροσκάφος αναχώρησε από την βάση της Airbus στην Τουλούζη και αφίχθη στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών στις 14.20.
Ο «Κλεισθένης» και ο «Φειδίας» είναι τα δύο αεροσκάφη που φέρουν την εικόνα της “Κόρης των Αθηνών”, προωθώντας τον ελληνικό πολιτισμό και ειδικότερα το μουσείο της Ακρόπολης των Αθηνών.
Από τις 16/6/2015 έως τις 17/3/2016 η Aegean Airlines παρέλαβε 7 ολοκαίνουργια Airbus a320ceo (current engine option) τα οποία είναι εξοπλισμένα με ειδικά ακροπτερύγια.
Στις 28 Μαρτίου 2018 η εταιρία ανακοίνωσε την υπογραφή προσυμφώνου με την Airbus για αγορα 30 αεροσκαφών με δικαίωμα προαίρεσης για 12 επιπλέον,ενώ συμφωνία για τον κινητήρα (μεταξύ των PW1100G-JM της Pratt & Whitney και CFM LEAP1-A) αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο,όπου θα υπογραφεί και η τελική συμφωνία με την Airbus.Από τα 30 αεροσκαφη,τα 10 τουλάχιστον ειναι Airbus A321neo.
H εξαγορά της Ολυμπιακής που αποκάλυψε το money-tourism.gr
Τον Μάρτιο του 2009 υπέβαλε πρόταση για εξαγορά του πτητικού έργου της Ολυμπιακής, της τεχνικής βάσης, αλλά και της εταιρείας Πάνθεον, ύψους 90, 20 και 60 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα. Η πρόταση εξαγοράς τελικά δεν έγινε δεκτή, με την Ολυμπιακή να καταλήγει στον όμιλο MIG. Η Aegean ανακοίνωσε στις 26 Μαΐου 2009 την υπογραφή συμφωνίας για την είσοδό της στην διεθνή αεροπορική συμμαχία Star Alliance. Οι διαδικασίες ένταξης ολοκληρώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2010 και έκτοτε η Aegean είναι πλήρες μέλος της συμμαχίας. Και ενώ η Ευρωπαϊκή Eπιτροπή είχε απορρίψει την απορρόφηση της Ολυμπιακής από την Aegean με το σκεπτικό πως θα δημιουργούνταν μια μονοπωλιακή κατάσταση στην αγορά, η κακή οικονομία της χώρας αλλά και η στασιμότητα στην πώληση της Ολυμπιακής, ώθησαν την Επιτροπή το 2013, να αναθεωρήσει την απόφασή της και να ανακοινώσει την έγκρισή της σχετικά με την απορρόφηση της αεροπορικής εταιρείας Olympic Air από την Aegean, δημιουργώντας έτσι την μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ελλάδας.
Όπως ανέφερε η ανακοίνωση που εξέδωσαν οι εταιρίες μετά την εξαγορά, το τίμημα του 100% της Olympic Air έχει οριστεί σε 72 εκατ. ευρώ με τμηματική καταβολή μετρητών από την Aegean προς την ΜIG. Η συγκεκριμένη συμφωνία προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων εντός της χώρας καθώς δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αντέδρασαν τόσο στο χαμηλό τίμημα της πώλησης όσο και στον μονοπωλιακό χαρακτήρα του νέου αερομεταφορέα. Ωστόσο, η οικογένεια Βασιλάκη, συνέχισε να κάνει αυτό που πάντα κάνει καλά: αφήνει τα αποτελέσματα της δουλειάς της να μιλήσουν για εκείνη. Μπορεί για τους Έλληνες η Ολυμπιακή να ήταν μια «πολύφερνη» νύφη με την οποία ήταν συναισθηματικά δεμένοι, όμως στην πραγματικότητα, αποτελούσε μια υπερχρεωμένη εταιρία με πλήθος προβλημάτων.
Τη 1η Φεβρουαρίου 2014, η Aegean Airlines ανέλαβε όλες τις άγονες γραμμές που χειριζόταν η Olympic Air. Από τις 3 Ιουλίου 2014 η εταιρεία ανήκει στον Θεόδωρο Βασιλάκη (34,17% – 23,6% μέσω της Evertrans Α.Ε. και 9,46% μέσω της Autohellas Α.Ε.), την Alnesco Enterprises Company Limited (9.48%), τη Siana Enterprises Company Limited (9.48%) και τον Κωνσταντακόπουλο Αχιλλέα (6.39%). Ο στόλος, αποτελείται από 50 σύγχρονα αεροσκάφη που θα μεταφέρουν συνολικά πάνω από 9,5 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Σήμερα, η Aegean, αποτελεί μια εταιρία-πρότυπο με σύγχρονα αεροσκάφη, ευρύ δίκτυο πτήσεων που αναβαθμίζεται διαρκώς και ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια. Για το 2017, παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία της εταιρίας, οΑντιπρόεδρος, Ευτύχης Βασιλάκης, ανάφερε πως μετά από 3 συνεχή χρόνια επέκτασης του δικτύου, θα δοθεί έμφαση στην αναδιάρθρωση του δικτύου με έμφαση στην Αθήνα.
Οι σταθμοί στην πορεία της AEGEAN, έχουν ως εξής:
H AEGEAN και η Etihad Airways ανακοινώνουν τη συνεργασία τους και γιορτάζουν την έναρξη των νέων απευθείας πτήσεων της Aegean στην πρωτεύουσα των ΗΑΕ.
Η AEGEAN παρουσιάζει τη στρατηγική ανάπτυξής της για το 2014. Στο πλαίσιο αυτό ανακοινώνει 13.000.000 θέσεις στις πτήσεις της προς 87 προορισμούς εξωτερικού σε 32 χώρες και 33 προορισμούς εσωτερικού από 8 ελληνικές βάσεις, ενίσχυση του στόλου με 5 Airbus και 17 νέους προορισμούς εξωτερικού.
Η AEGEAN μετά από ψηφοφορία αναδείχτηκε «Περιφερειακή Αεροπορική Εταιρεία της Χρονιάς»(Regional Airline of the Year 2014) στα Air Transport News Awards 2014.
Ολοκληρώνεται η εξαγορά του 100% των μετοχών της OIympic Air από την AEGEAN και η μεταβίβαση του συνόλου των μετοχών, με την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας ανάμεσα στην AEGEAN και την Marfin Investment Group AE. Με την ολοκλήρωση και του τυπικού αυτού σκέλους της διαδικασίας, η Olympic Air καθίσταται θυγατρική της AEGEAN.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοινώνει την απόφασή της να εγκρίνει την εξαγορά της Olympic Air από την AEGEAN.
Η AEGEAN εισάγει δυο νέες κατηγορίες εισιτηρίων στην οικονομική θέση, τις GoLight και Flex.
Ο αριθμός των δρομολογίων εξωτερικού φθάνει τα 160, από 28 χώρες, προς 12 ελληνικά αεροδρόμια (τακτικές και ναυλωμένες πτήσεις)
Η Aegean βραβεύεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και 4 φορές συνολικά, ως η καλύτερη περιφερειακή αεροπορική εταιρία από τα διεθνή βραβεία SKYTRAX.
Η AEGEAN ανακοινώνει το Πρόγραμμα Στήριξης Φοιτητών «κοντά στους νέους» και δίνει τη δυνατότητα σε 500 φοιτητές να ταξιδεύουν δωρεάν από και προς το σπίτι τους από τον τόπο σπουδών.
Η Aegean Airlines μέλος του δικτύου Star Alliance. Σύνδεση της Ελλάδας με τον κόσμο. Ευκολότερη πρόσβαση σε δημοφιλείς προορισμούς διακοπών στην Ελλάδα.
Οι μέτοχοι Aegean Airlines και Olympic Air συμφώνησαν στην συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών
Έναρξη προγράμματος «Aegean – Κοντά στους Νέους». Η Aegean μεταφέρει περισσότερους από 10.000 μαθητές για να επισκεφθούν το νέο Μουσείο της Ακρόπολης.
Εθνική πρωτοβουλία της Aegean. 2 Νέα Airbus, o «Κλεισθένης» και ο «Φειδίας» ταξιδεύουν το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης και την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο.
Η Aegean έλαβε πιστοποίηση ISO 14001:2004. Η Aegean εφαρμόζει Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης για Εξυπηρέτηση Επιβατών – Εξυπηρέτηση Αεροσκαφών και Συντήρηση Αεροσκαφών.
Αύξηση της συνολικής παραγγελίας αεροσκαφών Airbus Α320/Α321 από 25 σε 27. Η συνολική παραγγελία ανέρχεται σε 23 Airbus Α320 και 4 Airbus Α321
Εισαγωγή της Aegean στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Παραλαβή των τριών πρώτων Airbus A320.
Παραγγελία 8 Airbus Α320 από την Aegean Airlines με προοπτική παραγγελίας 12 επιπλέον αεροσκαφών της ίδιας οικογένειας.
Η Aegean γίνεται partner της Lufthansa. Οι δύο εταιρείες στα πλαίσια της συνεργασίας προσφέρουν στους επιβάτες τους ενιαίους κωδικούς πτήσεων και πολλά πλεονεκτήματα.
Νέος προορισμός: Λάρνακα. Η Aegean ξεκινά τακτικές πτήσεις προς την Κύπρο.
Ομογενοποίηση του στόλου αποκλειστικά με αεροσκάφη τύπου JET (13 Boeing 737 300/400 και 6 AVRO RJ100).
Η Aegean λανσάρει το e-ticket (άυλο εισιτήριο) μια πρωτοποριακή υπηρεσία η οποία παρέχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης κράτησης και έκδοσης εισιτηρίου. Η Aegean είναι η πρώτη ελληνική αεροπορική εταιρεία που παρέχει e-ticket.
Η Aegean εγκαινιάζει την παροχή της υπηρεσίας Business Class και στις πτήσεις εξωτερικού.
Η Aegean Airlines ενώνει τις δυνάμεις της με την Cronus Airlines, εξυπηρετώντας 11 προορισμούς στην Ελλάδα και 7 στο εξωτερικό.
Παραλαβή δύο ολοκαίνουργιων AVRO RJ 100. Τώρα η Aegean πετάει σε 11 προορισμούς σε όλη την Ελλάδα με περισσότερες από 80 πτήσεις καθημερινά, με 6 ολοκαίνουργια τετρακινητήρια JET AVRO RJ 100 και 3 ATR 72.
H Aegean επεκτείνεται και πάλι αποκτώντας τον 11ο προορισμό της, τη Σαντορίνη.
Εξαγορά της Air Greece. Ο στόλος αυξάνεται με την παραλαβή ενός τέταρτου RJ και 3 ATR 72. Νέος προορισμός η Μυτιλήνη.
Παραλαβή ενός τρίτου RJ και η Aegean μεγαλώνει πετώντας τώρα σε 2 νέους προορισμούς: Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα.
Η Aegean πλέον πραγματοποιεί πτήσεις σε 2 νέους προορισμούς, τη Ρόδο και τα Χανιά.
Πραγματοποιούνται οι πρώτες πτήσεις από Αθήνα, προς Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη με 2 ολοκαίνουργια ιδιόκτητα αεροσκάφη JET AVRO RJ 100 της BAE Systems (British Aerospace). Κάθε αεροσκάφος έχει τέσσερις αθόρυβους κινητήρες που εξασφαλίζουν άνεση και ταχύτητα μεταφοράς.
Ίδρυση της Aegean Airlines.
Είσοδος της Aegean Aviation στον Όμιλο Εταιριών Βασιλάκη. Επένδυση σε ιδιόκτητα Learjet για πτήσεις VIP από την Ελλάδα προς όλο τον κόσμο.
Η Aegean Aviation γίνεται η πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρία που αποκτά άδεια αερομεταφορών.
Η AEGEAN
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η AEGEAN, για τον θάνατο του ιδρυτή της, αναφέρονται τα εξής:
“To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της AEGEAN εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Ιδρυτή και Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη. O Προέδρος μας ήταν για όλους μας η πηγή έμπνευσης από την πρώτη πτήση, τον πρώτο μας επιβάτη μέχρι σήμερα. Οι αξίες που πρέσβευε, όσο και το όραμά του θα συνεχίσουν να μας οδηγούν.
Ο Θεόδωρος Βασιλάκης έφυγε από τη ζωή, σήμερα Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, σε ηλικία 78 ετών.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου 2018 στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.
Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης : ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787”.
Η Hertz
Η AUTOHELLAS A.T.E.E. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτου (Rent a Car) στην Ελλάδα, βάσει των οικονομικών μεγεθών της και του στόλου των οχημάτων που διαχειρίζεται. Αποτελεί δε το μεγαλύτερο εθνικό franchisee (δικαιοδόχο) της Hertz International παγκοσμίως.
Η AUTOHELLAS ATEE (HERTZ) υπάρχει στην Ελλάδα περισσότερο από 44 χρόνια και από το 1978 έως σήμερα κρατά σταθερά τη πρώτη θέση στον κλάδο της ενοικιάσεως αυτοκινήτων. Για την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της άλλωστε, η Hertz – Autohellas βραβεύτηκε επί δυο συνεχόμενα έτη, το 1998 και το 1999, από τον Τουριστικό κλάδο με το βραβείο της καλύτερης εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων στην Ελλάδα (Βραβείο TTG).
Επί του παρόντος, ο στόλος Hertz αποτελείται από περισσότερα από 35.000 αυτοκίνητα σε 8 χώρες και 115 τοποθεσίες, εκ των οποίων οι 27 είναι αεροδρόμια.
Σύντομο Ιστορικό
Οι παρακάτω χρονολογίες αποτελούν σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της AUTOHELLAS:
1962 Ιδρύθηκε η Εταιρεία Hertz Hellas από την Hertz American Express Ltd.
1966 Ο κ. Θ. Βασιλάκης υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας με την Hertz International για αντιπροσώπευση στην Κρήτη. Ο αρχικός στόλος αποτελείται από 6 Volkswagen Beetle. Ιδρύεται η TH. VASSILAKIS SA.
1972 Επεκτείνεται η παρουσία της Εταιρείας και στη Ρόδο. Ο στόλος της εταιρείας ανέρχεται σε 300 αυτοκίνητα.
1974 Ο κ. Θ. Βασιλάκης εξαγοράζει τη Hertz Hellas, θυγατρική της Hertz International, την μετονομάζει σε AUTOHELLAS ΑΤΕΕ και αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση της Hertz σε όλη την Ελλάδα.
1983 Βραβεύεται η AUTOHELLAS με το European Highest Overall Standards Cup από την Hertz Ευρώπης.
1986 Βραβεύεται για δεύτερη φορά με το European Highest Overall Standards Cup από την Hertz Ευρώπης.
1989 Η AUTOHELLAS εισάγει πρώτη στην Ελλάδα το θεσμό του Fleet Management (μακροχρόνιας μίσθωσης και διαχείρισης στόλου), προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες των επιχειρήσεων με τον καλύτερο τρόπο.
1998 Ανανεώνεται η σύμβαση franchise με την Hertz Corporation για άλλα 26 έτη μέχρι της 31/12/2023.
1999 Η AUTOHELLAS εισάγεται στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Αθηνών.
2001 Για πέμπτη συνεχή χρονιά απονεμήθηκε στην Hertz από το Business Traveler το βραβείο της καλύτερης εταιρίας ενοικίασης αυτοκινήτων στον κόσμο.
2003 Η AUTOHELLAS εξαγοράζει την εταιρεία Bemal Auto Ltd που δραστηριοποιείται στην Βουλγαρία, ώς εθνικός franchisee της Hertz και εισαγωγέας/διανομέας των αυτοκινήτων Seat και Audi στη Βουλγαρία.
2005 Η AUTOHELLAS αναλαμβάνει το franchise της Hertz στην Κύπρο.
2007 Η AUTOHELLAS ιδρύει την Autotechnica Fleet Services SRL στην Ρουμανία. Η εταιρεία χρησιμοποιεί την άδεια franchise του σήματος Hertz που έχει δοθεί στην Autohellas για τον τομέα του Operating Leasing.
2010 Η AUTOHELLAS ιδρύει την Autotechnica Serbia D.O.O. Η εταιρεία χρησιμοποιεί την άδεια franchise του σήματος Hertz που έχει δοθεί στην Autohellas για τους τομείς του Operating Leasing και του Rent a Car στην Σερβία.
2011 Η AUTOHELLAS ιδρύει την Autotechnica Montenegro D.O.O. Η εταιρεία χρησιμοποιεί την άδεια franchise του σήματος Hertz που έχει δοθεί στην Autohellas για τους τομείς του Operating Leasing και του Rent a Car στο Μαυροβούνιο.
2012 Η Autotechnica Fleet Services SRL χρησιμοποιεί την άδεια franchise του σήματος Hertz για τον τομέα του Rent a Car στην Ρουμανία.
2015 Η AUTOHELLAS ιδρύει την Autotechnica Fleet Services LLC στην Ουκρανία. Η εταιρεία χρησιμοποιεί την άδεια franchise του σήματος Hertz που έχει δοθεί στην Autohellas για τον τομέα του Operating Leasing και του Rent a Car στην Ουκρανία.
2016 Η AUTOHELLAS ξεκινάει τη λειτουργία της στην Κροατία, μετά την εξαγορά της ANTERRA DOO, της προηγούμενης εθνικής δικαιοδόχου. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στον τομέα της ενοικίασης αυτοκινήτων.
H Hertz
Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση της Hertz, σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν τα εξής:
“Οι εργαζόμενοι To Διοικητικό Συμβούλιο και οι εργαζόμενοι της Autohellas εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για την απώλεια του Προέδρου της εταιρίας μας, Θεόδωρου Βασιλάκη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σήμερα Πέμπτη, 17 Μαΐου 2018, σε ηλικία 78 ετών.
Η Autohellas αποτέλεσε για εκείνον το πρώτο του σημαντικό επιχειρηματικό βήμα αλλά κυρίως τη στέρεα βάση μια μακράς πορείας που του επέτρεψε να αναπτύξει τον σημερινό Όμιλο Θ. Βασιλάκη.
Η εξόδιος ακολουθία θα τελεστεί το Σάββατο, 19 Μαΐου 2018 στις 12:30, στον Ιερό Ναό Μεταμορφώσεως Σωτήρος, στην Κηφισιά.
Η οικογένεια αντί στεφάνων παρακαλεί να γίνουν δωρεές για το Παιδικό Χωριό SOS Κρήτης: ALPHA BANK IBAN: GR03 0140 1010 1010 0210 1161 787”
Καλό ταξίδι αγαπητέ Θόδωρε.
Συλληπητήρια Μανουέλα, Ευτύχη, Γιώργο
Κων/νος Στ. Δεριζιώτης
1 σχόλιο στο “IN MEMORIAM : Ένας χρόνος χωρίς τον Θεόδωρο Βασιλάκη”