uk
Φωτό: pixabay

Βρετανία: Η Ισπανία, το απόλυτο “φαβορί” για το 2022|Ελλάδα, Γαλλία και Ιταλία στους Top προορισμούς

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι Βρετανοί επέστρεψαν και πάλι στη Μεσόγειο για διακοπές, μετά τη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών στο Ην. Βασίλειο, με την Ισπανία να “κερδίζει” κι εφέτος τον τίτλο του “αγαπημένου προορισμού” για το 2021, τίτλο που φαίνεται να διατηρεί και την επόμενη χρονιά, όπως αποκαλύπτει έρευνα που κυκλοφόρησε σήμερα (1 Νοεμβρίου) από τη διεθνή έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου, WTM.

Το ένα τρίτο (34%) των 1.000 καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της WTM, δήλωσε ότι θα κάνει “σίγουρα” διακοπές στο εξωτερικό το 2022. Σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) δήλωσε ότι “μάλλον” θα  κάνει, ενώ ένα επιπλέον 21% δήλωσε ότι “ελπίζει να κάνει” ένα διάλειμμα στο εξωτερικό τον επόμενο χρόνο. Ένα άλλο 17% δήλωσε ότι θα “επιλέξει μια παραμονή”, ενώ μόλις το 6% δήλωσε ότι “δεν σχεδιάζει κανενός είδους διακοπές για το 2022”.

O κορυφαίος προορισμός για τους Βρετανούς πολίτες παραμένει η Ισπανία, με τα ισπανικά νησιά, όπως το Λανθαρότε και τη Μαγιόρκα να βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις.

Περισσότεροι από 18 εκατομμύρια Βρετανοί επισκέφθηκαν την Ισπανία το 2019, καθιστώντας την τον αγαπημένο τους προορισμό, όμως σύμφωνα με την εταιρία ταξιδιωτικών αναλύσεων ForwardKeys, ο αριθμός αυτός μειώθηκε κατά 40% αυτό το καλοκαίρι λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών για τον Covid.

Εν τω μεταξύ, οι τουρίστες από τη Σουηδία, τη Δανία και την Ολλανδία προς την Ισπανία σημείωσαν αύξηση, σε σύγκριση με πριν από την πανδημία και ο εσωτερικός τουρισμός σχεδόν ανέκαμψε στα προ πανδημίας επίπεδα.

Το Ισπανικό Γραφείο Τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε ότι είναι “αποφασισμένο να τοποθετήσει την Ισπανία ψηλά στο μυαλό των Βρετανών, που θέλουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό και να επωφεληθούν από τη συσσωρευμένη ζήτηση”.

Επίσης, ψηλά στη λίστα επιθυμιών για ταξίδια, για τους Βρετανούς είναι και άλλοι παραδοσιακοί ευρωπαϊκοί προορισμοί, όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Ελλάδα, ενώ, παράλληλα, παρατηρείται μια ισχυρή προτίμηση για τις ΗΠΑ, οι οποίες ήταν εκτός “χάρτη” για τους Βρετανούς παραθεριστές από τότε που επικράτησε η πανδημία, τον Μάρτιο του 2020.

Όσον αφορά τη Γαλλία, ο γαλλικός οργανισμός τουριστικής ανάπτυξης Atout France εντάχθηκε εκ νέου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) τον Σεπτέμβριο, ως μέρος της προσπάθειάς του να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες. Η Γαλλία αναμένει να βρεθεί στο παγκόσμιο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, καθώς θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο ράγκμπι το 2023 και τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες στο Παρίσι το καλοκαίρι του 2024.

Από την πλευρά της η ιταλική τουριστική επιτροπή ελπίζει να προσελκύσει περισσότερους Βρετανούς, ειδικά μετά την κατάργηση της υποχρεωτικής καραντίνας για πλήρως εμβολιασμένες αφίξεις από τη Βρετανία, στα τέλη Αυγούστου. Ωστόσο, προορισμοί όπως η Βενετία προσπαθούν να ανακάμψουν με πιο βιώσιμο τρόπο από ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτό το καλοκαίρι η Βενετία απαγόρευσε τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια και υπάρχουν αναφορές ότι η πόλη σχεδιάζει να επιβάλλει φόρο στους τουρίστες, από το καλοκαίρι του 2022 και μετά.

Όσον αφορά την Ελλάδα, είναι ο προορισμός που ανέκαμψε καλύτερα αυτό το καλοκαίρι, σύμφωνα με την εταιρία ανάλυσης δεδομένων Cirium, η οποία μελέτησε πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο προς χώρες σε όλη την Ευρώπη. Ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού της χώρας ξεκίνησε επίσης μια συνεργασία τον Αύγουστο με την οικονομική αεροπορική εταιρία Ryanair, για την προώθηση του προορισμού.

Χρησιμοποιώντας το σύνθημα “All you want is Greece”, οι συνεργάτες προώθησαν τις καλοκαιρινές διακοπές στα ελληνικά νησιά στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Ιταλίας.

Επίσης, το Brand ΗΠΑ επιθυμεί να επωφεληθεί από πιθανές κρατήσεις, έχοντας συνεργαστεί στενά με τουριστικούς πράκτορες και ταξιδιωτικά γραφεία στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την κυβέρνηση Biden να επεξεργάζεται ένα σχέδιο που απαιτεί σχεδόν από όλους τους ξένους επισκέπτες να επιδείξουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, όταν τελικά αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στις ΗΠΑ.

Ο Simon Press, διευθυντής της έκθεσης της WTM, του Λονδίνου, δήλωσε: “Είναι ενθαρρυντικό για την ταξιδιωτική βιομηχανία να βλέπει ότι περισσότερα από τα τρία τέταρτα (78%) των καταναλωτών σίγουρα, πιθανώς ή ελπίζουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό το επόμενο έτος. Οι Βρετανοί βρέθηκαν αντιμέτωποι τώρα σχεδόν δύο χρόνια με ταξιδιωτικές αναταραχές, με τις διακοπές στο εξωτερικό να θεωρούνται παράνομες κατά τη διάρκεια ορισμένων περιόδων της πανδημίας, με αποτέλεσμα τα ταξίδια να αυξηθούν σε δημοτικότητα. Ακόμη και όταν επιτράπηκαν, όμως, ξανά τα ταξίδια αναψυχής στο εξωτερικό, τα ακριβά τεστ PCR, οι κανόνες καραντίνας, οι αλλαγές στους κανονισμούς και ένα συγκεχυμένο σύστημα φαναριών, για να μην αναφέρουμε τους μυριάδες κανόνες σε προορισμούς διακοπών στο εξωτερικό, ήταν ανασταλτικοί παράγοντες”.

Επιστρέφουν στα προ πανδημικά επίπεδα οι κρατήσεις

Στα επίπεδα του 2019 και αυξημένος θα είναι ο όγκος των κρατήσεων το 2022, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, σύμφωνα με την οποία, τέσσερις στους δέκα ανώτερους ταξιδιωτικούς επαγγελματίες πιστεύουν ότι ο όγκος κρατήσεων του 2022 σε ολόκληρο τον κλάδο θα είναι αντίστοιχος ή θα υπερβεί τα επίπεδα του 2019.

Σχεδόν 700 ανώτεροι επαγγελματίες από όλο τον κόσμο συνέβαλαν στη διεξαγωγή της έκθεσης και αποκάλυψαν μια αισιόδοξη προοπτική για το 2022, όσον αφορά όχι μόνο την ευρύτερη βιομηχανία, αλλά και τη δική τους επιχείρηση.

Όταν ρωτήθηκαν, σε ποσοστό 26% δήλωσαν βέβαιοι ότι οι κρατήσεις του κλάδου για το 2022 θα είναι συγκρίσιμες με το 2019, με το 14% να αναμένουν ότι το 2022 θα έχει καλύτερες επιδόσεις από το τελευταίο κανονικό έτος πριν από το ξέσπασμα του Covid-19, στις αρχές του 2020.

Όταν ρωτήθηκαν για τις δικές τους επιχειρηματικές επιδόσεις, οι επαγγελματίες ήταν εξίσου αισιόδοξοι, με το 28% να αναμένουν ότι οι κρατήσεις θα είναι αντίστοιχες με εκείνες του 2019, με το 16% να προβλέπει αύξηση.

Ωστόσο, δεν περιμένουν όλοι ανάκαμψη το 2022. Σχεδόν το μισό δείγμα (48%) πιστεύει ότι ο κλάδος θα υπολείπεται του 2019, με το 11% να εμφανίζεται αβέβαιο. Και για ορισμένες μεμονωμένες επιχειρήσεις, το 2022 θα είναι δύσκολο, με το 42% να παραδέχεται ότι οι κρατήσεις είναι απίθανο να είναι αντίστοιχες με εκείνες του 2019. Ενώ, ένα επιπλέον 14% δεν είναι σίγουρο πώς θα εξελιχθεί το 2022.

Σχολιάζοντας τα ευρήματα αυτά, ο Simon Press, είπε: “Είναι υπέροχο να βλέπουμε τέτοια αισιοδοξία από την  ταξιδιωτική βιομηχανία καθώς φαίνεται να ανακάμπτει από τον αντίκτυπο του Covid-19. Ο κλάδος συγκεντρώνεται αυτή την εβδομάδα στη WTM London για να συμφωνήσει επιχειρηματικές συμφωνίες, που θα διαμορφώσουν το μέλλον της παγκόσμιας ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *