santorini
© ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H Ελλάδα στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών με τις πιο σημαντικές αγορές

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

To ισχυρό brand του ελληνικού τουρισμού επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα έρευνας με θέμα: «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ» που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ.

Ειδικότερα, η έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών των υπό εξέταση αγορών. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η στης Αυστρίας.

Η έρευνα διεξήχθη σε 8 από τις σημαντικότερες αγορές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα (Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και Η.Π.Α.) και εστιάζει σε πραγματικά δυνητικούς ταξιδιώτες προς την Ελλάδα, αποφεύγοντας να λάβει υπόψη του πολίτες οι οποίοι δεν ταξίδευαν προς το εξωτερικό, ούτε προ πανδημίας. Ειδικότερα, για τις ευρωπαϊκές αγορές το δείγμα επιλέχθηκε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς στο εξωτερικό για διακοπές, τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020, ενώ για τις ΗΠΑ η επιλογή έγινε μεταξύ όσων ταξίδεψαν αεροπορικώς για διακοπές εκτός Βορείου Αμερικής, τουλάχιστον μία φορά μεταξύ 2017 και 2020. Εκτός από το γενικό μέρος, η έρευνα έχει δύο ειδικά μέρη που αφορούν στα κύρια προϊόντα του εισερχόμενου τουρισμού: τον Τουρισμό Πόλεων και τον Τουρισμό για Ήλιο και Θάλασσα. Η έρευνα διενεργήθηκε σε άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2021, σε δείγμα που συνολικά υπερέβη τα 7.100 άτομα.

Κύρια συμπεράσματα

Σύμφωνα με την έρευνα, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων είχαν πραγματοποιήσει διεθνές ταξίδι στην προ πανδημίας εποχή, προτίθεται και πάλι να ταξιδέψει στο εξωτερικό. Παρ’ όλ’ αυτά, ένα σημαντικό μέρος ταξιδιωτών – που ποικίλει από 1 στους 7 στην Αυστρία και την Ελβετία και έως 1 στους 4 στο Ηνωμένο Βασίλειο – θα παραμείνει εντός της χώρας του.

Το προϊόν Ήλιος και Θάλασσα είναι το δημοφιλέστερο στις περισσότερες αγορές, ακολουθούμενο από τον Τουρισμό Πόλης (City Break). Επίσης, το κόστος του ταξιδιού έχει επανέλθει ως πολύ βασικός παράγων επηρεασμού του ταξιδιού, μαζί με τους παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία. Τα ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων αποτελούν τη συχνότερη επιλογή, ενώ Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν την σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα σε ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις.

Αναφορικά με τα ταξίδια για Ήλιο και Θάλασσα, διαφαίνεται ένα clustering χαρακτηριστικών των αγορών, με αρκετά κοινά χαρακτηριστικά μεταξύ των ευρωπαϊκών αγορών πλην Βρετανίας και μεταξύ Βρετανίας και ΗΠΑ. Επίσης διαφαίνεται ένα ισχυρότερο clustering μεταξύ των γερμανόφωνων αγορών (Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία).

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΤΟΥ ΙΝΣΕΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ, ΕΔΩ

Ειδικότερα:

– οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Ολλανδοί προτιμούν κατά κύριο λόγο τους θερινούς μήνες του 2022, ενώ οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί έχουν προτεραιότητα τους επόμενους μήνες μέχρι τον Μάρτιο. Παρά τη γενική προτίμηση για ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων, Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν τη σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα (31%, 32%, 30%) για ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις.

– κυρίαρχη επιλογή διαμονής αποτελούν τα ξενοδοχεία των 4 ή 5 αστέρων με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, όπου η πρώτη επιλογή είναι για χαμηλότερες κατηγορίες.

-οι διακοπές Ήλιου και Θάλασσας δεν είναι μονοθεματικές αλλά, αντίθετα, oι ταξιδιώτες επιζητούν – με μεγάλη συχνότητα που κατά περίπτωση υπερβαίνει και το 50% – ποικιλία δραστηριοτήτων που περιλαμβάνει από επίσκεψη στην πόλη και πολιτιστικές δραστηριότητες έως εκδρομές και συναυλίες ή θεατρικές παραστάσεις.

Πιο αναλυτικά, οι διεθνείς προορισμοί που βρίσκονται συχνότερα στη λίστα επιθυμιών των  Γερμανών για ταξίδια είναι η Ισπανία (9%), η Ιταλία (8%), η Ελλάδα (8%) και η Τουρκία (7%).

Η πρώτη προτίμηση των Βρετανών είναι η Ισπανία (7%) ενώ ακολουθούν Γαλλία (6%), Ελλάδα  (6%) και Πορτογαλία (5%).


Κορυφαίος προορισμός για του Γάλλους είναι η Ισπανία (12%) και ακολουθούν η Ιταλία (11%), η Ελλάδα (8%) και η Πορτογαλία (8%).


Στην πρώτη θέση και για τους Ιταλούς βρίσκεται η Ισπανία (12%) ακολουθούμενη από την Ελλάδα (9%) και την Γαλλία (9%).


Διαφορετική εικόνα παρουσιάζει η αυστριακή αγορά καθώς στις πρώτες θέσεις των επιθυμιών τους βρίσκονται γειτονικές χώρες: Γερμανία, Ιταλία και Κροατία (11% εκάστη). Στην τέταρτη
θέση βρίσκεται η Ισπανία (9%) και στην πέμπτη η Ελλάδα (8%).


Αντίστοιχη είναι η εικόνα και της Ελβετίας με τη Γερμανία και την Ιταλία να βρίσκονται στις πρώτες θέσεις (10%). Η Ισπανία βρίσκεται επίσης στην τρίτη θέση(10%). Αντίθετα, η Ελλάδα
βρίσκεται 6η στις προτιμήσεις των Αυστριακών (6%).


Χαμηλά στις προτιμήσεις των Ολλανδών βρίσκεται η Ελλάδα (6%). Στις πρώτες θέσεις των επιθυμιών τους βρίσκονται η Ισπανία (12%) και η Ιταλία (10%) ενώ με 7% ακολουθεί η Γαλλία
και οι όμορες Βέλγιο Γερμανία.


Οι διεθνείς προορισμοί που βρίσκονται συχνότερα στη λίστα επιθυμιών των Αμερικανών του δείγματος για ταξίδια είναι η Γαλλία (9%), η Ισπανία (8%) και το Ην. Βασίλειο (8%). Η Ελλάδα
βρίσκεται στην 16η θέση (4%) ενώ υψηλότερα στην 6η θέση βρίσκεται η Ιταλία. Από τις χώρες που αναφέρονται στις απαντήσεις των Αμερικανών μπορούμε και να συνάγουμε ότι οι χώρες
εκτός Β. Αμερικής είναι και πάλι οι προτιμώμενες μεταξύ αυτών που μεταξύ 2017 και 2020 ταξίδεψαν αεροπορικώς εκτός Β. Αμερικής.

Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ην. Βασίλειο βρίσκονται στο top-10 όλων των υπό εξέταση αγορών

Αναφορικά με τα ταξίδια για Τουρισμό πόλης:

– οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Αμερικανοί έχουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν ταξίδι για Τουρισμό πόλης το επόμενο εξάμηνο έως και τον Φεβρουάριο, ενώ η πλειοψηφία των Γερμανών, των Ιταλών, των Αυστριακών, των Ελβετών και των Ολλανδών έχουν προτεραιότητα από τον Μάρτιο και μετά.

-τα ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων αποτελούν τη συχνότερη επιλογή

-αναφορικά με την επιλογή καταλύματος, υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση με τα ξενοδοχεία των 4 ή 5 αστέρων να αποτελούν την κυρίαρχη επιλογή για το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστρία και την Ολλανδία, ενώ για τις υπόλοιπες χώρες υπάρχει ισχυρή ζήτηση (και) για χαμηλότερες κατηγορίες. Για όλες τις αγορές, πολύ δημοφιλή επιλογή αποτελεί και η βραχυπρόθεσμη μίσθωση.

-οι ταξιδιώτες επιζητούν με μεγάλη συχνότητα μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων μέσα στην πόλη (πχ περίπατο, εστίαση, ψώνια) ή εκτός αυτής (πχ εκδρομή, αθλητικές δραστηριότητες). Κατά περίπτωση, η επιθυμία υπερβαίνει και το 50%, ενώ για όλες τις αγορές και όλες τις δραστηριότητες, το ποσοστό αυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε κάποια δραστηριότητα υπερβαίνει το 10%. Δηλαδή ένας επιτυχημένος προορισμός city break, πρέπει να ικανοποιεί ένα ευρύ φάσμα επιλογών.

Ποιοι παράγοντες ενδέχεται να επηρεάσουν περισσότερο τα ταξιδιωτικά σχέδια / αποφάσεις

Το κόστος του ταξιδιού, αποτελεί και πάλι τον κύριο παράγοντα επηρεασμού του ταξιδιού, για τις αγορές της της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ελβετίας.
Αντίθετα για τις αγορές του Ην. Βασιλείου, της Ιταλίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ, πρωταρχικό ρόλο παίζουν οι παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία (ταξιδιωτικοί περιορισμοί / καραντίνα και επιδημιολογική κατάσταση στον προορισμό).

Μηδενικό ή ελάχιστο (<4%) το ποσοστό αυτών που τίποτα δεν θα επηρεάσει τα ταξιδιωτικά του σχέδια σε όλες τις χώρες.


O πρώτος παράγοντας που ενδέχεται να επηρεάσει το ταξίδι των Βρετανών είναι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και η επιδημιολογική κατάσταση (34% αντίστοιχα), ενώ έπονται με μικρή
διαφορά το κόστος ταξιδιού (33%) και το κόστος του τεστ (30%) και ακολουθεί η διαθεσιμότητα των πτήσεων (28%). Χαμηλότερα βρίσκονται η πολιτικής ακύρωσης και η ασφάλεια (26% αντίστοιχα). Συνεπώς, η βρετανική αγορά φαίνεται να επηρεάστηκε από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που της επιβλήθηκαν το καλοκαίρι του 2021 καθώς και από το υψηλό κόστος των πολλαπλών τεστ.


Διαφορετική η εικόνα της γαλλικής αγοράς όπου 3 παράγοντες διακρίνονται να είναι ικανοί να επηρεάσουν εντονότερα το ταξίδι των Γάλλων. Ο κυριότερος παράγοντας είναι το κόστος ταξιδιού (49%) και ακολουθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (41%) και η επιδημιολογική κατάσταση του προορισμού (40%).

Ίδια είναι και η εικόνα της ελβετικής αγοράς, με τον κυριότερο παράγοντα να είναι το κόστος ταξιδιού (40%) και να ακολουθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (38%) και η επιδημιολογική κατάσταση του προορισμού (37%), ενώ πολύ υψηλά βρίσκεται και ο παράγοντας της ασφάλειας (34%).

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα της αυστριακής αγοράς με τον κυριότερο παράγοντα να είναι επίσης το κόστος ταξιδιού (45%) ενώ ακολουθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (44%) και η επιδημιολογική κατάσταση του προορισμού (37%).

Χαμηλότερα βρίσκονται οι παράγοντες της ασφάλειας (28%) και οι εμβολιασμοί (27%).  Παρόμοια εικόνα και για την γερμανική αγορά με τον κυριότερο παράγοντας να αποτελεί το
κόστος ταξιδιού (45%) και να ακολουθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (40%) ενώ χαμηλότερα βρίσκονται οι παράγοντες της της επιδημιολογικής κατάστασης του προορισμού (35%) και της
ασφάλειας (33%). Συνεπώς, το κόστος του ταξιδιού, επανέρχεται ως κύριος παράγοντας επηρεασμού του ταξιδιού, για τις αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της
Ελβετίας.


Οι κύριοι παράγοντες που ενδέχεται να επηρεάσουν το ταξίδι των Ολλανδών είναι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (38%) και το κόστος του ταξιδιού (35%). Χαμηλότερα βρίσκονται οι παράγοντες
της επιδημιολογικής κατάστασης του προορισμού (29%), οι εμβολιασμοί (27%) και η ασφάλεια (25%).


O πρώτος παράγοντας που ενδέχεται να επηρεάσει το ταξίδι των Ιταλών είναι η επιδημιολογική κατάσταση στον προορισμό (49%), ενώ έπονται οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (43%) και το
κόστος ταξιδιού (41%). Χαμηλότερα βρίσκονται η ασφάλεια (30%) και η πολιτική ακύρωσης (24%).


Πολύ διαφορετική, από τις υπόλοιπες αγορές, εμφανίζεται η αμερικανική αγορά καθώς ο πρώτος παράγοντας που ενδέχεται να επηρεάσει το ταξίδι των Αμερικανών είναι η διαθεσιμότητα των απευθείας πτήσεων (32%), ενώ ακολουθούν η επιδημιολογική κατάσταση, οι εμβολιασμοί, η πολιτικής ακύρωσης και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί (31% αντίστοιχα). Με μικρή διαφορά ακολουθούν και οι υπόλοιποι παράγοντες: ασφάλεια (30%), το κόστος του τεστ (29%) και το κόστος ταξιδιού (28%). Δηλαδή η αμερικάνικη αγορά φαίνεται να επηρεάζεται από διαφορετικούς παράγοντες που συνδέονται με την πανδημία. Η σημασία διαθεσιμότητας πτήσεων σίγουρα έδρασε καταλυτικά υπέρ της προτίμησης της Ελλάδας από την Αμερικανική αγορά, την καλοκαιρινή περίοδο.

* Η πρωτογενής έρευνα διενεργήθηκε από την εταιρεία Censuswide Ltd για λογαριασμό του ΙΝΣΕΤΕ στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο: «Δράση Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης των μελών/ τουριστικών επιχειρήσεων στα νέα δεδομένα και ανάγκες της αγοράς: Ευέλικτη και Εξειδικευμένη πληροφόρηση των φορέων και Επιχειρήσεων. Στοχευμένη και οργανωμένη διάθεση δεδομένων επιχειρηματικότητας», με κωδικό ΟΠΣ 5083736, η οποία χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους, και υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική 2014-2020». ΙΝΣΕΤΕ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *