ΙΩAΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ : Αρωγός στην υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής η Marketing Greece

ΙΩAΝΝΑ ΔΡΕΤΤΑ : Αρωγός στην υλοποίηση της εθνικής στρατηγικής η Marketing Greece

0
money-tourism copyright
money-tourism photo

Απόφοιτη του Harvard, με «πλούσιο» βιογραφικό, σημαντική εμπειρία στον Τουρισμό και πολλές ακόμη «περγαμηνές», η Ιωάννα Δρέττα, έχει αναλάβει τα «ηνία» της Marketing Greece και την ευθύνη να «οδηγήσει» την εταιρία στην επόμενη ημέρα.

Η νέα διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, σε συνέντευξή της στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ αναλύει τη στρατηγική και τον ρόλο της εταιρίας ως αρωγού στην υλοποίηση της ενιαίας εθνικής στρατηγικής, συμπληρωματικά και σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς.

Παράλληλα, αναφέρεται στη νέα καμπάνια Wanderlust Greece, μια ψηφιακή καμπάνια «αναζήτησης» νέων εμπειριών και αυθεντικών προορισμών, η οποία υλοποιείται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της επικοινωνιακής στρατηγικής της Marketing Greece, στις διεθνείς αγορές.

Η Συνέντευξη έχει ως εξής:

Ποια είναι η Marketing Greece και ποιος ο ρόλος της στην προβολή και προώθηση της Ελλάδας;

dretta ioannaΗ Marketing Greece είναι μια εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύθηκε το 2013, με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Πρόκειται, λοιπόν, για μία «συμμαχία» του ιδιωτικού τομέα, με σκοπό την προβολή και προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Αναγνωρίζοντας τη δυναμική του ελληνικού τουρισμού και αξιοποιώντας τις δυνατότητες και τις ευκαιρίες που υπάρχουν για προβολή, ειδικά στο ψηφιακό περιβάλλον, στοχεύουμε στη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της ζήτησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, δηλαδή την άμβλυνση της εποχικότητας και τη γεωγραφική διασπορά των επισκεπτών, καθώς και την προσέλκυση τουριστών με υψηλότερη κατά κεφαλήν δαπάνη.

Ποια είναι η φιλοσοφία της εταιρίας;

Θεμελιώδες στοιχείο της φιλοσοφίας της Marketing Greece είναι η δημιουργία και ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών, μέσω των οποίων οι δυνάμεις ενώνονται και οδηγούν σε ένα πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα. Από την αρχή της λειτουργίας της, η εταιρία, επιδιώκει να φέρει στο ίδιο τραπέζι διαφορετικές πλευρές (πολιτεία και ιδιωτικό τομέα), σχεδιάζοντας και υλοποιώντας επιτυχημένες καμπάνιες για όλους τους συμμετέχοντες. Στοχευμένες καμπάνιες και ποικίλες δράσεις για τα τουριστικά προϊόντα και τις εμπειρίες στην Ελλάδα.

Αναλάβατε πρόσφατα τον ρόλο της Διευθύνουσας Συμβούλου της εταιρίας. Ποια είναι η στρατηγική σας για την επόμενη ημέρα;

συνΗ επόμενη μέρα της Marketing Greece εστιάζει στην επίτευξη υψηλότερων στόχων, με την παράλληλη αναζήτηση νέων τρόπων και μέσων για την κατάκτησή τους. Έχοντας διανύσει, ήδη, μια επιτυχημένη διαδρομή, η Marketing Greece, καλείται σήμερα να κάνει τα επόμενα βήματα, σε ένα κλάδο με μεγάλη δυναμική και προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης.

Με βασική αποστολή της να υποστηρίζει την υλοποίηση της ενιαίας εθνικής στρατηγικής, συμπληρωματικά και σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς, η Marketing Greece, υπηρετώντας παράλληλα τους άξονες της στρατηγικής του Σ.Ε.Τ.Ε. για τον ελληνικό τουρισμό, όπως αυτοί προδιαγράφονται μέσω του Οδικού Χάρτη 2021, στοχεύει και στηρίζεται:

— Στις συνεργασίες και συνέργειες, ως θεμελιώδες στοιχείο της φιλοσοφίας της.

— Στην κάλυψη, γεωγραφικά, όλης της Ελλάδας.

— Στην προώθηση του προορισμού και όχι μεμονωμένα της επιχείρησης.

— Στη προσφορά τεχνογνωσίας προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

— Στην παρακολούθηση και ανάλυση των διεθνών τάσεων για το τουριστικό marketing.

— Στην επένδυση στην αξία του digital.

— Στην ευθυγράμμιση των ενεργειών marketing με τις στρατηγικές κατευθύνσεις του Σ.Ε.Τ.Ε..

Κατά τη γνώμη σας, ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που θα μπορούσε να διαφοροποιήσει το ελληνικό τουριστικό προϊόν;

Η διαφοροποίηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος πηγάζει καταρχήν από την ίδια του τη δυναμική. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που έχει τη δυνατότητα και την ευχέρεια να προσφέρει στους επισκέπτες της εμπειρίες και βιωματικές στιγμές, ικανές να «κερδίσουν» αβίαστα τις εντυπώσεις και να ανοίξουν μια νέα προοπτική για τον ελληνικό τουρισμό.

Έχοντας εντοπίσει την ανάγκη, αλλά και την ευκαιρία που προκύπτει, ο Σ.Ε.Τ.Ε. και η Marketing Greece θέτουν ως βασικό πυλώνα τους για τα επόμενα χρόνια τη διασύνδεση του τουρισμού με την αγροδιατροφή και τον πολιτισμό. Πρόκειται για μια στρατηγική προσέγγιση, η οποία, πέρα από το ότι προσφέρει μια ολιστική ταξιδιωτική εμπειρία και αναδεικνύει τις προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών, διαφοροποιεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν και το ενισχύει έναντι του ανταγωνισμού, διευρύνει την εποχικότητα και επιδιώκει να προσελκύσει υψηλότερης κατά κεφαλήν δαπάνης τουρίστες.

Στόχος, επομένως, είναι να τοποθετηθεί η διασύνδεση του πολιτισμού με την αγροδιατροφή στο επίκεντρο της προβολής του εκάστοτε προορισμού.

Ποια μέσα αξιοποιούνται στην υλοποίηση των καμπανιών που υλοποιούνται από την Marketing Greece;

Το στάδιο σχεδιασμού μιας καμπάνιας προϋποθέτει την εκπόνηση μιας εμπεριστατωμένης μελέτης, στη βάση πληροφοριακού υλικού, στοιχείων και καλών πρακτικών. Η Marketing Greece, μέσω του SETE Intelligence, διαθέτει πρόσβαση σε μια πλούσια και αξιόπιστη βάση, με ολοκληρωμένες και έγκυρες έρευνες και δεδομένα, γεγονός που αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό «μέσο» για τη δημιουργία και τον σχεδιασμό των καμπανιών.

Η υλοποίηση των καμπανιών πραγματοποιείται κατά βάση στο Discovergreece.com, το βασικό «όχημα» της Marketing Greece. Ένα travel site, που φέτος έχει ξεπεράσει ήδη τα 3 εκατ. visits ετησίως, είναι διαθέσιμο σε 6 γλώσσες και σύντομα σε 7, ενώ το αμιγώς ταξιδιωτικό του κοινό διαχωρίζεται σε 70% διεθνές και 30% Έλληνες. Το Discovergreece.com συμπληρώνεται από τα digital assets των social media και το blog, με τους 1,1 εκατ. followers του να «ταξιδεύουν» στους ελληνικούς προορισμούς.

Παράλληλα, η Marketing Greece, αξιοποιώντας το Διεθνές Δίκτυο Δημοσίων Σχέσεών της, σχεδιάζει και υλοποιεί πλήθος διεθνών δημοσιογραφικών αποστολών και bloggers/ vloggers trips, με στόχο τη δημιουργία, μετάδοση και αναπαραγωγή θετικής δημοσιότητας για τους ελληνικούς προορισμούς και τις εμπειρίες που προσφέρουν στο ταξιδιωτικό κοινό.

Για το 2017, η Marketing Greece, διοργάνωσε περισσότερα από 120 ταξίδια δημοσιογράφων και bloggers.

Πρόσφατα παρουσιάσατε μια πολύ πρωτότυπη και μοντέρνα καμπάνια για ελληνικούς προορισμούς. Πείτε μας τι περιλαμβάνει.

Η επιθυμία για την ανακάλυψη του αυθεντικού χαρακτήρα των ελληνικών προορισμών και η αναζήτηση νέων εμπειριών αποτέλεσαν το σημείο εκκίνησης για τη Marketing Greece και τη νέα ψηφιακή της καμπάνια Wanderlust Greece, η οποία, ταξιδεύοντας σε όλη την Ελλάδα, καταγράφει, αναδεικνύει και προβάλλει μέσα από τον φακό της, εμπειρίες και σημεία, πέρα από τα καθιερωμένα. Το πρώτο Digital Travel Show της Ελλάδας, έχοντας, ήδη, ολοκληρώσει την πρώτη σεζόν με ένα απολαυστικό επεισόδιο για την Πελοπόννησο, με την ευγενική υποστήριξη του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, συνεχίζει και περιηγείται στην Αθήνα, με συνοδοιπόρο τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για να εντοπίσει και αναδείξει νέες πλευρές της πόλης.

Μέσα από το site www.wanderlustgreece.com το κοινό έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί, σε real time, τη διαδρομή της καμπάνιας μέσα από έναν διαδραστικό χάρτη, στον οποίο αποτυπώνονται τα milestones του ταξιδιού, όχι μόνο σε επίπεδο ημέρας, αλλά και στιγμών. Δηλαδή, ένα online ημερολόγιο των travel bloggers, στο οποίο καταγράφονται stories, φωτογραφικό υλικό και video, που επιτρέπουν στους χρήστες να γίνουν «συνταξιδιώτες» της Wanderlust Greece.

Τέλος, η καμπάνια Wanderlust Greece, επιδιώκοντας να ενισχύσει και πρακτικά τους προορισμούς που επισκέπτεται, δημιουργεί ένα πλούσιο χαρτοφυλάκιο, με πρωτότυπο φωτογραφικό υλικό και video, το οποίο «παραδίδεται» στους φορείς και επιχειρήσεις του εκάστοτε προορισμού, προς αξιοποίησή του στις ενέργειες προβολής και προώθησης που προγραμματίζουν να υλοποιήσουν.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ