iobe

ΙΟΒΕ: Θετικές, αλλά χαμηλότερες από πέρυσι, οι προοπτικές στα Ξενοδοχεία – Πρακτορεία – Εστιατόρια

ΜΕΛΕΤΕΣ

Ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών που καταρτίζει το ΙΟΒΕ για τον Ιούνιο, στα Ξενοδοχεία – Εστιατόρια – Τουριστικά Πρακτορεία, αυξήθηκε στις 106,8 (από 104,0) μονάδες τον προηγούμενο μήνα, επίπεδο αισθητά όμως χαμηλότερο του αντίστοιχου περυσινού (135,2 μον.).

Οι εκτιμήσεις για την πορεία της τρέχουσας κατάστασης των επιχειρήσεων ενισχύονται αισθητά (+15 από +2 μονάδες ο δείκτης), ενώ οι αρνητικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα ζήτηση αμβλύνονται κατά 7 μονάδες και ισοσκελίζονται.

Από την άλλη πλευρά οι αισιόδοξες προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη ζήτηση περιορίζονται και διαμορφώνονται στις +16 από +27 μον. το ισοζύγιο, όπως και εκείνες για την απασχόληση του κλάδου (+20 από +24 μον. το ισοζύγιο).

Ο δείκτης των τιμών διαμορφώνεται στις +7 μονάδες (από +15), ενώ τέλος, μία στις τρεις επιχειρήσεις αναφέρει απρόσκοπτη επιχειρηματική λειτουργία, με ένα 27% να κρίνει ως βασικόλειτουργικό εμπόδιο την ανεπάρκεια ζήτησης, το 11% την ανεπάρκεια κεφαλαίων κίνησης και το 23% την τρέχουσα οικονομική συγκυρία.

Συνολικά, ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος ενισχύθηκε οριακά τον Ιούνιο, στις 101,0 μονάδες (από 100,8), επίδοση ωστόσο που κινείται χαμηλότερα της αντίστοιχης περυσινής (102,1).

Στις επιχειρηματικές προσδοκίες, οι τάσεις στους περισσότερους κλάδους είναι ήπια ανοδικές, με ισχυρότερη βελτίωση στο Λιανικό Εμπόριο. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρουσιάζει ενίσχυση για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. Αν και η ενίσχυση αυτή είναι σχετικά μικρής έκτασης, φέρνει το σχετικό δείκτη στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 9,5 ετών.

Η έρευνα του Ιουνίου ενσωματώνει την επίδραση του αποτελέσματος των ευρωεκλογών και των περιφερειακών εκλογών, καθώς και την προκήρυξη των εθνικών εκλογών. Σε όρους καταναλωτικής εμπιστοσύνης, καταγράφεται θετική αποτίμηση των εκλογικών εξελίξεων.

Παρόμοια πορεία άλλωστε του σχετικού δείκτη έχει υπάρξει σε συνάρτηση με όλες τις εκλογικές διαδικασίες των τελευταίων πολλών ετών. Στην ενίσχυση των προσδοκιών των καταναλωτών συνέβαλαν και οι πρόσφατες αποφάσεις για τα δημοσιονομικά που τους αφορούν.

Επιπρόσθετα η πρόωρη προκήρυξη εκλογών δεν φαίνεται να προκάλεσε αναταράξεις στις επιχειρηματικές προσδοκίες.

Η νέα κυβέρνηση που θα προκύψει μετεκλογικά και οι άμεσες ενέργειές της, εκτιμάται ότι όχι μόνο θα καθορίσουν τις οικονομικές εξελίξεις βραχυπρόθεσμα, αλλά κυρίως θα οριοθετήσουν το πλαίσιο πολιτικής στο οποίο θα κινηθεί μεσοπρόθεσμα. Αυτό το πλαίσιο αναμένεται να επηρεάσει τις προσδοκίες νοικοκυριών και επιχειρήσεων, σε κατεύθυνση και ένταση οι οποίες θα αποτυπωθούν από την έρευνα του Ιούλιου.

Ολόκληρη η Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας, του ΙΟΒΕ, ΕΔΩ
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *