Photo by Yan Krukov on Pexels

Ήρθαν για να μείνουν οι ψηφιακοί νομάδες | Αύξηση 50% στις ΗΠΑ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από την έναρξη του Covid-19, ο αριθμός των ανθρώπων που συνδυάζουν εργασία και ταξίδια, χρησιμοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία τηλεπικοινωνιών έχει διπλασιαστεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτή η αύξηση κατά 50% σημαίνει ότι 10,2 εκατομμύρια άνθρωποι εντάσσονται σε αυτόν τον τρόπο ζωής, όπου οι ευθύνες δεν τους εμποδίζουν να απολαμβάνουν την αλλαγή του τοπίου.

Με αυτές τις πληροφορίες κατά νου, ο τουριστικός τομέας θα μπορέσει να προσαρμόσει καλύτερα την προσφορά του στις απαιτήσεις εκείνων που αισθάνονται ότι δεν υπάρχουν πλέον εμπόδια και ότι το “απομακρυσμένο” έχει έρθει για να μείνει.

24 εκατομμύρια Αμερικανοί νομάδες την επόμενη τριετία

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να καταλάβουμε πώς είναι αυτοί οι άνθρωποι σε γενικές γραμμές. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό αποφάσισε να κάνει το “άλμα” προς την εξ αποστάσεως εργασία από διαφορετικά μέρη το 2020. Περίπου το 20% των σημερινών νομάδων είναι νομάδες ως αποτέλεσμα των όσων βίωσαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Συν τοις άλλοις, το 88% δηλώνει ότι η απόφαση να γίνουν νομάδες είχε πολύ θετικό αντίκτυπο στη ζωή τους. Ίσως γι’ αυτό εκτιμάται ότι 24 εκατομμύρια Αμερικανοί θα γίνουν νομάδες τα επόμενα 2 με 3 χρόνια.

Millennials στην πλειοψηφία τους οι ψηφιακοί νομάδες

Μια δημογραφική ανάλυση αυτών των εργαζομένων διαπιστώνει ότι η πλειονότητά τους (44%) είναι millennials. Ακολουθούν οι ψηφιακοί νομάδες της γενιάς X (23%), της γενιάς Z (21%) και των Baby Boomers (12%). Τα δεδομένα δεν προκαλούν έκπληξη, καθώς οι millennials είναι μια ομάδα εργαζομένων ίσως λιγότερο επιβαρυμένη με οικογενειακές υποχρεώσεις από τους μεγαλύτερους σε ηλικία.

Στην πραγματικότητα, μόνο το 26% των εργαζόμενων ταξιδιωτών έχουν ανήλικα παιδιά. Ωστόσο, το 59% αυτού του ποσοστού δεν ταξιδεύει ποτέ μαζί τους. Από την άλλη πλευρά, το 61% είναι παντρεμένοι. Το 31% των παντρεμένων νομάδων ταξιδεύει με τον σύντροφό του, με πλήρη απασχόληση και το 38% με μερική απασχόληση.

Όσον αφορά το φύλο, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να είναι ψηφιακοί νομάδες από ό,τι οι γυναίκες (59% έναντι 41%). Η πλειοψηφία και στις δύο περιπτώσεις θεωρεί ότι έχει προοδευτικές πολιτικές απόψεις, το 52% των ανδρών και το 73% των γυναικών αυτοπροσδιορίζονται έτσι.

Υψηλού μορφωτικού επιπέδου

Σύμφωνα με στοιχεία, το 71% των ψηφιακών νομάδων εργάζονται με πλήρη απασχόληση. Επιπλέον, υπάρχει αρκετός διαχωρισμός στο ποιοι είναι τα αφεντικά τους: Το 36% είναι ελεύθεροι επαγγελματίες με πολλαπλούς εργοδότες, το 33% είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και το 21% είναι μόνιμοι υπάλληλοι σε μία μόνο εταιρία.

Το 64% αυτών των θέσεων εργασίας απαιτεί εξειδικευμένη κατάρτιση, εκπαίδευση ή/και εμπειρία. Ίσως γι’ αυτό δεν είναι τόσο εντυπωσιακό να ανακαλύπτουμε ότι το 72% από αυτούς έχουν τουλάχιστον πτυχίο, ενώ το 33% έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακό.

Όπως είναι αναμενόμενο, απασχολούνται σε πολύ διαφορετικούς τομείς, αν και ορισμένοι υπερισχύουν έναντι των υπολοίπων. Ξεχωρίζουν όσοι ασχολούνται με την πληροφορική (19%), τις δημιουργικές υπηρεσίες (10%), την εκπαίδευση (9%), τη συμβουλευτική ή την καθοδήγηση (8%), τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ (8%) και τα οικονομικά και τη λογιστική (8%).

Ανεξάρτητα από το επάγγελμά τους, περίπου το 77% χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην εργασία τους. Με τη σειρά τους, οι περισσότεροι την υιοθετούν ή είναι πιο πιθανό να την υιοθετήσουν νωρίτερα από τους μη νομάδες.

Παρά τα όσα μπορεί να πιστεύουμε, η πλειοψηφία (85%) είναι πολύ ικανοποιημένοι από την εργασία τους, απλώς έχουν μια πιο ευέλικτη προσέγγιση, η οποία τους επιτρέπει να απολαμβάνουν τη μετακίνηση από το ένα μέρος στο άλλο χωρίς τους παραδοσιακούς περιορισμούς. Φυσικά, ο τρόπος ζωής τους δεν σημαίνει ότι εργάζονται λιγότερο, καθώς εργάζονται κατά μέσο όρο 46 ώρες την εβδομάδα.

Διαμονή σε ξενοδοχεία προτιμούν οι ψηφιακοί νομάδες

Όσον αφορά τον μέσο μισθό των ψηφιακών νομάδων, το μηνιαίο εισόδημά τους είναι περίπου 4.500 δολάρια ΗΠΑ, που ισοδυναμεί με περίπου 4.000 ευρώ. Εδώ υπάρχουν κάποιες διαφορές, το 21% κερδίζει λιγότερα από 25.000 δολάρια ΗΠΑ ετησίως και το 44% περισσότερα από 75.000 δολάρια ΗΠΑ ετησίως. Ανεξάρτητα από τον μισθό, το 79% δηλώνει ικανοποιημένο με αυτά που λαμβάνει.

Με αυτούς τους μισθούς, μπορούν να αντέξουν οικονομικά να ταξιδέψουν, αν και ξοδεύουν μόνο 211 δολάρια για ταξίδια, περίπου 409 δολάρια για φαγητό και το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων πηγαίνει στη διαμονή (1.000 δολάρια).

Όσον αφορά το είδος της διαμονής που προτιμούν, το 51% των ψηφιακών νομάδων δήλωσε ότι προτιμά ξενοδοχείο και το 41% προτιμά να μένει με φίλους ή συγγενείς, ενώ οι υπόλοιποι προτιμούν να μένουν σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα, αυτοκινούμενο τροχόσπιτο και ξενώνες.

Οι λόγοι είναι ότι δίνουν προσοχή σε 5 παράγοντες: αξιόπιστο διαδίκτυο, επαρκής χώρος για εργασία, τιμή, εγγύτητα σε τοπικά αξιοθέατα και ένα ήσυχο δωμάτιο για συναντήσεις.

Ταξίδια σε 3 ή 4 χώρες ετησίως

Με βάση μια πρόσφατη μελέτη, οι χώρες-κλειδιά για τους ψηφιακούς νομάδες είναι το Μεξικό και η Κολομβία στην Αμερική, η Πορτογαλία και η Ισπανία στην Ευρώπη και η Ταϊλάνδη και η Ινδονησία στην Ασία. Από όλες αυτές, η τελευταία είναι η πιο περιζήτητη παγκοσμίως.

Αυτό αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα ευκαιρία για τα τουριστικά καταλύματα σε όλο τον κόσμο. Ειδικά επειδή οι ψηφιακοί νομάδες ταξιδεύουν κατά μέσο όρο σε 3 ή 4 χώρες ετησίως. Αυτό είναι δυνατό επειδή οι διαμονές τείνουν να είναι σύντομες, ενώ οι περισσότεροι νομάδες (65%) ταξιδεύουν μόνο ενώ εργάζονται μεταξύ 1 και 3 μηνών.

Τι αναζητούν όμως όταν παίρνουν μια απόφαση; Ο κύριος παράγοντας είναι η ποιότητα της σύνδεσης στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια, εκτιμούν το καλό κλίμα, το χαμηλό κόστος ζωής, τις εύκολες visa και τα αξιοθέατα του προορισμού.

Ωστόσο, τι τους ωθεί να υιοθετήσουν αυτόν τον τρόπο ζωής. Οι κυριότεροι λόγοι είναι οι εξής:

Να μπορούν να ταξιδεύουν συνεχώς, να βιώνουν διαφορετικές κουλτούρες, να γνωρίζουν τους ντόπιους, να επισκέπτονται μέρη με χαμηλότερο κόστος ζωής, να έχουν έναν απλούστερο τρόπο ζωής και να συναντούν ομοϊδεάτες.

Επίσης, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το γεγονός ότι αντιμετωπίζουν ορισμένες προκλήσεις. Μία από αυτές είναι το πρόβλημα της αποσύνδεσης από την εργασία, το οποίο βλάπτει την παραγωγικότητα σχεδόν του ενός τρίτου των ψηφιακών νομάδων. Σε αυτή τη γραμμή, αναγνωρίζουν ότι η αβεβαιότητα και η μοναξιά είναι άλλοι κίνδυνοι που πρέπει να ληφθούν υπόψη.

Ομοίως, αναφέρουν πιθανές οικονομικές δυσκολίες, διότι παρόλο που περισσότεροι από τους μισούς αποταμιεύουν για τη συνταξιοδότηση, το 65% ανησυχεί για το μέλλον τους όταν σταματήσουν να εργάζονται. Μιλάνε, επίσης, για την αδυναμία αποτελεσματικής συνεργασίας ή επικοινωνίας και τη δυσκολία διατήρησης των κινήτρων.

Τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον;

Έχοντας δει όλα αυτά, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί κανείς τι επιφυλάσσει το μέλλον για αυτούς τους εργαζόμενους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το ποσοστό συνεχίζει να αυξάνεται, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό τα επόμενα χρόνια.

Για παράδειγμα, ο αριθμός των αξιολογήσεων σε πύλες όπως η Airbnb που αναφέρουν την απομακρυσμένη εργασία έχει τριπλασιαστεί.

Υπό αυτή την έννοια, είναι εντυπωσιακό ότι το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων νομαδικών εργαζομένων αυξήθηκε κατά 15% ή ότι το μερίδιο των millennials και της γενιάς Z αυξήθηκε κατά δύο μονάδες το καθένα. Αυτό δείχνει ότι το προφίλ αυτό γίνεται όλο και νεότερο, καθώς την ίδια στιγμή το μερίδιο των Baby Boomers έχει μειωθεί, πιθανώς λόγω ανησυχιών που σχετίζονται με την υγεία.

Παρά την πανδημία, οι μισοί Αμερικανοί (54%) σχεδιάζουν να συνεχίσουν τον νομαδικό τρόπο ζωής τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια. Στην περίπτωση των ανεξάρτητων επαγγελματιών, το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 69%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *