spain
Photo by Julian Dik on Unsplash

Ισπανία: Οι διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία πλησιάζουν τα προ-Covid επίπεδα | Στα 121 € η μέση τιμή | Άγγλοι, Γερμανοί και Γάλλοι οι “πρώτοι” | Στο 94% οι πληρότητες στην Μαγιόρκα

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

-3πλασιάστηκαν οι αφίξεις από ΗΠΑ!

Η επιστροφή του ξένου τουρισμού στην Ισπανία ήταν πολύ σημαντική για τον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία τον Ιούλιο ανήλθαν σε 42,3 εκατομμύρια, που αντιπροσωπεύουν το 98% των επιπέδων που είχαν επιτευχθεί τον ίδιο μήνα του 2019 (43,2 εκατομμύρια), πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιοποίησε το INE.

Η ανάκαμψη ήρθε από όλες τις ξένες αγορές, αν και ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο επέστρεψε στα μεγέθη πριν από την Covid. Τον Ιούλιο, 7,1 εκατομμύρια Βρετανοί ταξιδιώτες διανυκτέρευσαν στους κύριους τουριστικούς προορισμούς της Ισπανίας, κοντά στα 7,2 εκατομμύρια το 2019, ανακτώντας την πρώτη θέση στην κατάταξη, με το 17% του συνόλου των διαμονών. Σε κάποια απόσταση βρέθηκε η Γερμανία, με 4,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, πολύ μακριά από τα 4,9 εκατομμύρια το 2019, και η Γαλλία, με 2,3 εκατομμύρια, πάνω από τα προ κρίσης επίπεδα.

Με αυτόν τον τρόπο, ο ξένος τουρισμός ήταν “υπεύθυνος για δύο στις τρεις διανυκτερεύσεις τον περασμένο Ιούλιο, ποσοστό παρόμοιο με αυτό του ίδιου μήνα του 2019, αλλά πολύ πάνω από το 44% που έφτασε το 2021. Μεταξύ των αγορών μεγάλων αποστάσεων , που εξακολουθούν να επηρεάζονται από έλλειψη συνδεσιμότητας και οι περιορισμοί σε ορισμένες ασιατικές αγορές, ξεχωρίζει η ανάκαμψη των ΗΠΑ, όπου οι διανυκτερεύσεις έχουν τριπλασιαστεί, σε σχεδόν ένα εκατομμύριο διαμονές.

Τιμές και κερδοφορία

Όμως η κύρια αλλαγή σε σχέση με το 2021 είναι η έντονη αύξηση των τιμών των ξενοδοχείων λόγω της μεταφοράς της αύξησης του κόστους ενέργειας, της αύξησης των μισθών και των ποτών και των τροφίμων. Οι τιμές αυξήθηκαν κατά 16,4% τον Ιούλιο και στο συσσωρευμένο ποσοστό για τους πρώτους επτά μήνες του έτους η άνοδος κλιμακώθηκε στο 21,7%. Τον πρώτο μήνα της υψηλής περιόδου, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σημειώθηκαν στη Μαδρίτη (30,6%) και στην Καταλονία (25,3%).

Τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο, ο κύριος δείκτης κερδοφορίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, έφθασαν σε υψηλά ρεκόρ κοντά στα 90 ευρώ τον Ιούλιο του 2021 σε σύγκριση με 77 τον ίδιο μήνα του 2019.

Βαλεαρίδες

Ο πιο ευνοημένος προορισμός λόγω της επιστροφής του ξένου τουρισμού ήταν οι Βαλεαρίδες Νήσοι, με 10,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, το 24% του συνόλου, και πρακτικά το ίδιο ποσοστό με τον ίδιο μήνα του 2019. Οι Κανάριοι Νήσοι παρέμειναν επίσης πολύ κοντά στο τα ρεκόρ πριν από την κρίση, καταγράφοντας 6,20 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις τον Ιούλιο του 2022 σε σύγκριση με 6,27 εκατομμύρια τον ίδιο μήνα του 2019.

Η πιο ακριβή μέση τιμή για μια διανυκτέρευση χρεώθηκε στις Βαλεαρίδες Νήσους, με 152 ευρώ σε σύγκριση με τον ισπανικό μέσο όρο των 121 €, ενώ το υψηλότερο εισόδημα ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν επίσης στο αρχιπέλαγος, με 135,8 ευρώ έναντι του ισπανικού μέσου όρου 89,90 ευρώ.

Τα ξενοδοχεία της Μαγιόρκα έκλεισαν τον Ιούλιο με πληρότητα 94%, ποσοστό υψηλότερο από αυτό που καταγράφηκε το 2019 και οδεύουν προς το τέλος του Αυγούστου με ποσοστό έως και 95%, και βλέπουν τις προοπτικές για τον Σεπτέμβριο να βελτιώνονται, ενώ η η τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, καθιστούν τον Οκτώβριο απρόβλεπτο , σύμφωνα με στοιχεία της FEHM .

«Αν αξιολογήσουμε με όρους ζήτησης -όχι κερδοφορίας- μπορούμε να πούμε ότι η Μαγιόρκα καρπώνεται από μια καλή δουλειά όσον αφορά την προώθηση και λαμβάνει αναγνώριση και θετική εκτίμηση από τις διεθνείς αγορές για τον μετασχηματισμό που πραγματοποιήθηκε στον ξενοδοχειακό τομέα στο τα τελευταία χρόνια», βεβαιώνει η πρόεδρος της FEHM, Μαρία Φροντέρα.

Μετά τα μισά της σεζόν και προ των πυλών  του Σεπτεμβρίου, η πρόεδρος της FEHM τονίζει την πρόσφατη βελτίωση των προοπτικών για τον επόμενο μήνα «η τάση των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής δεν μας έχει εγκαταλείψει και επικεντρώνουμε τις προσπάθειές μας στην αύξηση των εκπτώσεων. Με τα τρέχοντα δεδομένα, η πρόβλεψη πληρότητας κυμαίνεται μεταξύ 69 και 73% ανάλογα με την περιοχή, αν και γνωρίζουμε ότι οι απεργίες και οι ακυρώσεις πτήσεων, μεταξύ άλλων παραγόντων, μπορούν να προκαλέσουν διακυμάνσεις.

Στις κύριες αγορές  θα υπάρξει αλλαγή στο προφίλ πελατών και θα υπάρξει αύξηση σε ζευγάρια και ηλικιωμένους που θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος της σεζόν. Είναι ένας τύπος πελάτη που απολαμβάνει το προϊόν Sun και Beach Plus, δηλαδή απολαμβάνει ακτογραμμές μαζί με αθλητικά, πολιτιστικά, γαστρονομικά γεγονότα και εκδηλώσεις. «Εξ ου και η σημασία που έχει η προσφορά να είναι ποικίλη και επαρκής γιατί για να πραγματοποιηθεί η επιμήκυνση των εποχών είναι απαραίτητο να υπάρχουν ελκυστικά προϊόντα και οι υπηρεσίες που ζητούνται να είναι λειτουργικές», λέει.

Υπάρχουν ωστόσο ακόμα πολλά “άγνωστα” για τον μήνα Οκτώβριο και για το τι μπορεί να συμβεί τους χειμερινούς μήνες στη Μαγιόρκα.«Η περίπλοκη κατάσταση και οι αλλαγές που προβλέπονται από τους ειδικούς μας κάνουν να προβλέψουμε ότι το έτος 2023 δεν θα είναι εύκολο. Οι κύριες αγορές μας, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία, προειδοποιούν ήδη για τις αλλαγές στην οικονομία τους και αυτές που προβλέπουν ότι θα πραγματοποιηθούν σύντομα. Όλα αυτά θα μας επηρεάσουν άμεσα και θα σπείρουν την αβεβαιότητα για το μέλλον του χειμώνα και της σεζόν του 2023. Θα έχουμε πολύ μεγάλο ανταγωνισμό την επόμενη χρονιά και, αν αναζητούμε ποιότητα και διαφοροποίηση, πρέπει να επικεντρωθούμε στην εξάλειψη όλων των προβλημάτων που, λόγω συσσώρευσης, έχουν γίνει πιο εμφανή φέτος από ποτέ», καταλήγει η Μαρία Φροντέρα.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *