ITB Berlin

ITB: Αυτή είναι η “εικόνα” των Γερμανών tour operators

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το έγκυρο γερμανικό επαγγελματικό τουριστικό περιοδικό FVW, παραθέτει στην έκδοση του Δεκεμβρίου 2012 την ετήσια ανασκόπηση – εξέλιξη των Γερμανών tour operators που παρουσίασε στην ITB, και την χαρακτηρίζει με τον τίτλο: Το τέλειο κύμα.

Το περιοδικό FVW αναφέρει, ότι το 2012 ήταν ο τρίτος χρόνος συνεχούς ανάπτυξης της τουριστικής αγοράς της Γερμανίας, (2010 : 21,3 δισεκ. Ευρώ, 2011 : 23,3 δισεκ. Ευρώ και 2012 : 24,4 δισεκ. Ευρώ), ενώ οι to’s FTI και Schauinsland, παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση.

Οι Γερμανοί διοργανωτές ταξιδιών με τη συμβολή της καλής γερμανικής οικονομίας και των άσχημων καιρικών συνθηκών του καλοκαιριού στη Γερμανία, πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων και αύξηση των κερδών τους.  Τα υψηλά όμως αυτά κέρδη του 2012 αποτελούν υποθήκη για το τρέχον έτος 2013.

Η ετήσια ανάλυση του επαγγελματικού τουριστικού περιοδικού FVW, βασίζεται στα στοιχεία 58 Τ.Ο., των οποίων τα δεδομένα επεξεργάστηκαν και καλύπτουν το 80% της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Ο όγκος της συνολικής γερμανικής τουριστικής αγοράς το 2011/12 εκτιμάται -από τον κ. Werner Sülberg, επικεφαλή της Επιτροπής «Έρευνα Αγοράς» της Ομοσπονδίας Ταξιδιών Γερμανίας (DRV) και κορυφαίο στέλεχος του Τ.Ο. REWE Group- σε 24,4 δισεκ. Ευρώ (2011:23,3 δισεκ. Ευρώ). Ο δε συνολικός αριθμός των τουριστών, που διακίνησαν οι Τ.Ο. της Γερμανίας, ανήλθε σε 43,6 εκατ. άτομα (2011:42,2 εκατ. άτομα). Ο κύκλος εργασιών το τουριστικό έτος 2011/2012 (31. Οκτωβρίου 12) αυξήθηκε κατά 5%, ο δε αριθμός των τουριστών, το ίδιο χρονικό διάστημα, κατέγραψε μικρότερη αύξηση, που ανήλθε σε 3,3%. Σύμφωνα με την έρευνα του περιοδικού FVW, η διαφορά μεταξύ του κύκλου εργασιών και του αριθμού των ταξιδιών οφείλεται στην αύξηση των τιμών των Τ.Ο., η οποία προέρχεται κυρίως από την αύξηση των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων.

Το περιοδικό FVW διαπιστώνει επίσης, ότι επί σειρά ετών οι «μικροί» Τ.Ο. (με κύκλο εργασιών μέχρι 60 εκατ. Ευρώ), πραγματοποιούσαν μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σύγκριση με τους «μεγάλους» Τ.Ο. Συγκεκριμένα, οι δύο πρώτοι Τ.Ο. TUI και Thomas Cook, των οποίων οι μετοχές είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, λόγω της εταιρικής πολιτικής για ενίσχυση της απόδοσης των μετοχών, τα τελευταία δέκα χρόνια υπέστησαν μείωση του μεριδίου της τουριστικής αγοράς που κατείχαν. Το 2012 όμως οι «μεγάλοι» Τ.Ο. (με κύκλο εργασιών άνω των 60 εκατ. Ευρώ), αναπτύσσονται δυναμικά και παρουσιάζουν μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση από τους «μικρούς» Τ.Ο. Οι Τ.Ο. FTI και Schauinsland παρουσίασαν την μεγαλύτερη αύξηση.

O κύκλος εργασιών και τα αντίστοιχα ποσοστά συμμετοχής στην τουριστική αγορά της Γερμανίας, των επτά (7) μεγαλύτερων Τ.Ο. στη Γερμανία, έχουν ως εξής:
• TUI Deutschland, με 4.471,6 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2011 : 4.212,5) και μερίδιο αγοράς 18,3% (2011 : 18,1%), διατηρεί αδιαφιλονίκητα την πρώτη θέση στη γερμανική τουριστική αγορά. Η θέση αυτή ισχυροποιείται ακόμα περισσότερο εάν συνυπολογίσουμε τον κύκλο εργασιών των εταιρειών Hapag-Lloyd (κρουαζιέρες) & TUI Cruises, που ανήκουν στη μητρική εταιρεία Konzernholding TUI AG.
• Τη δεύτερη θέση μοιράζονται το 2012 οι Τ.Ο. Touristik der REWE Group και Thomas Cook, με το ίδιο ποσό κύκλου εργασιών 3,2 δισεκ. Ευρώ και 13,1 % μερίδιο αγοράς. Ο Τ.Ο. Touristik der REWE Group με τα αποτελέσματα από το καθαρά τουριστικό τμήμα της εταιρείας είχε ξεπεράσει τον Τ.Ο. Thomas Cook. Το 2012 ο Τ.Ο. REWE αναπτύχθηκε ασθενέστερα, κατόρθωσε όμως, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπων του, να αυξήσει την κερδοφορία της εταιρείας. Ο Τ.Ο. Thomas Cook είχε μεγαλύτερη αύξηση. Εκτός από τη διψήφια αύξηση της θυγατρικής εταιρείας Öger Tours, συμπεριλαμβάνονται και οι πωλήσεις μεμονωμένων αεροπορικών εισιτηρίων της αεροπορικής εταιρείας Condor.
• Την τέταρτη θέση καταλαμβάνει ο Τ.Ο. FTI, με 1.624,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2011 : 1.470,0) και με 6,7% μερίδιο αγοράς (2011 : 6,3 %).
• Alltours Flugreisen, με 1.400,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2011 : 1.320,0) και 5,7% μερίδιο αγοράς (2011 : 5,7%), βρίσκεται στην 5η θέση.
• Aida Cruises, η θυγατρική εταιρεία του αμερικανικού κολοσσού κρουαζιερών Carnival, με 1.100,0 εκατ. Ευρώ κύκλο εργασιών (2011 : 1.000,0) και 4,5% μερίδιο αγοράς (2011 : 4,3%), βρίσκεται στην 6η θέση.
• Schauinsland Reisen, με 701,0 εκατ. Ευρώ (2011 : 556,0) και 2,9% μερίδιο αγοράς (2011 : 2,4%), κατατάσσεται στην έβδομη (7) θέση.

Tagged