©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

ITB Berlin 2023: Πάνω από 90.000 συμμετέχοντες | 24.000 συνεδριακοί επισκέπτες | 5.500 εκθέτες

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δυναμικό comeback έκανε η φετινή διεθνής έκθεση Τουρισμού, ITB Berlin, μετά την αναγκαστική διακοπή της λόγω της πανδημίας, λειτουργώντας, για μία ακόμη χρονιά, ως το απόλυτο σημείο συνάντησης της παγκόσμιας τουριστικής και ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Συγκεντρώνοντας κάτω από την “ομπρέλα” της περίπου 5.500 εκθέτες από 161 χώρες, και με σύνθημα “Open for Change”, η κορυφαία ταξιδιωτική έκθεση στον κόσμο επέστρεψε για πρώτη φορά ως αποκλειστικά Β2Β εκδήλωση και επιβεβαίωσε τη θέση της ως κορυφαίο βήμα της παγκόσμιας ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Κατά τη διάρκεια των τριών εργάσιμων ημερών βρέθηκαν στο Βερολίνο συνολικά 90.127 επισκέπτες από περισσότερες από 180 χώρες.

Για την ITB Berlin, το ITB Buyers’ Circle με τα 1.300 μέλη του στέφθηκε επίσης με εντυπωσιακή επιτυχία. Τα μέλη αυτού του αποκλειστικού κύκλου περιορίστηκαν σε κορυφαίους αγοραστές της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Ο όγκος των πωλήσεών τους αυξήθηκε αισθητά και η διεθνής συμμετοχή αυξήθηκε από το 50% το 2019 στο 70% εφέτος.

©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο διεθνής χαρακτήρας και η ποικιλομορφία των περίπου 5.500 εκθετών από 161 χώρες ήταν εξίσου εντυπωσιακή. Η ITB Berlin προσέλκυσε επίσης τη σημαντική προσοχή των μέσων ενημέρωσης, με περίπου 3.000 εκπροσώπους   μέσων ενημέρωσης και 333 ταξιδιωτικούς μπλόγκερ και διεθνείς πολιτικές προσωπικότητες υψηλού προφίλ να συμμετέχουν στην εκδήλωση.

Έτος ρεκόρ στον Τουρισμό το 2023

Στην ITB του Βερολίνου ο κλάδος συμφώνησε ότι το 2023 θα μπορούσε να καταστεί έτος ρεκόρ, καθώς η επιθυμία των ανθρώπων για ταξίδια έχει επιστρέψει σε πολλά μέρη του κόσμου. Μόνο η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού υστερεί κάπως -επειδή, μεταξύ άλλων, η Κίνα καθυστέρησε να ανοίξει τα σύνορά της.

“Τις τελευταίες ημέρες η τουριστική βιομηχανία επέδειξε απίστευτη αυτοπεποίθηση, παρά τη δύσκολη γενική κατάσταση και τις γεωπολιτικές κρίσεις”, δήλωσε ο Dirk Hoffmann, διευθύνων σύμβουλος της Messe Berlin.

Ζωτικής σημασίας η προσωπική επαφή

“Η φετινή ITB του Βερολίνου ήταν η απόδειξη της ζωτικής ανάγκης για προσωπική συνάντηση. Είμαστε ενθουσιασμένοι με τη θεαματική επιστροφή της εμπορικής έκθεσης ως ζωντανό γεγονός και την τεράστια ανταπόκριση εκθετών και επισκεπτών. Ο κλάδος μας είναι μια επιχείρηση ανθρώπων, και όχι άδικα -όλοι στην ITB Berlin συμφώνησαν με αυτό”.

Οι πολυάριθμες μορφές δικτύωσης, όπως η εκδήλωση ITB Speed Networking, οι συναντήσεις και οι εκδηλώσεις στα περίπτερα των εκθετών, καθώς και οι βραδινές εκδηλώσεις στους χώρους της έκθεσης και στο κέντρο του Βερολίνου, ήταν απόδειξη της επιθυμίας για προσωπικές συναντήσεις.

Το συνέδριο της ITB Berlin με τη συμμετοχή προσωπικοτήτων υψηλού κύρους, προσέφερε ευρύτατο προσανατολισμό σε εξειδικευμένα θέματα. Σε 18 θεματικές ενότητες, 400 διεθνώς αναγνωρισμένοι, κορυφαίοι ομιλητές έλαβαν μέρος σε συνολικά 200 συνεδρίες και συζήτησαν ιδιαίτερα καίρια θέματα καθώς και τις τρέχουσες τάσεις, όπως η ψηφιοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη και η έλλειψη δεξιοτήτων.

Υπό τον τίτλο “Mastering Transformation”, οι εμπειρογνώμονες παρουσίασαν τρόπους για να μετατρέψουν τις επιτακτικές παγκόσμιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος σε ευκαιρίες. Συνολικά 24.000 συμμετέχοντες παρακολούθησαν τις διαλέξεις, τα πάνελ και τις συζητήσεις στο κορυφαίο διεθνές thinktank της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Παρά τη χαρά και την ευφορία μετά την παγκόσμια ανάκαμψη των αγορών, ο κλάδος συμφώνησε επίσης ότι, έχοντας ξεπεράσει την πανδημία, αντιμετωπίζει τώρα τεράστιες προκλήσεις. Πριν από την πανδημία είχαν ήδη αρχίσει να διατυπώνονται επικρίσεις ότι το “business as before” δεν θα ήταν πλέον εφικτό και ότι η ανάπτυξη θα μπορούσε να επιτευχθεί μόνο αν λαμβάνονταν υπόψη όλες οι πτυχές της βιωσιμότητας.

Ο κοινωνικά υπεύθυνος τουρισμός βρίσκεται εδώ και καιρό στην ατζέντα της κορυφαίας ταξιδιωτικής έκθεσης στον κόσμο. Φέτος προσέφερε και πάλι ένα ευρύ φάσμα συζητήσεων σε πάνελ, σεμινάρια και διαλέξεις, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να ευαισθητοποιηθεί ο κόσμος για την κοινωνική ευθύνη στον τουρισμό.

Το βραβείο Equality in Tourism Award, που απονεμήθηκε για πρώτη φορά την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στην ITB Berlin 2023, έχει ως στόχο να επιστήσει την παγκόσμια προσοχή στην ισότητα των φύλων στον τουρισμό. Τρεις υποψήφιοι έφτασαν στον τελικό, με το βραβείο να κερδίζει ο ταξιδιωτικός πράκτορας Travel Excellence από την Κόστα Ρίκα, ακολουθούμενος από τις Adventure Women από τις ΗΠΑ και την Etur από το Εκουαδόρ.

Κατάμεστοι χώροι

Οι ασφυκτικά γεμάτες αίθουσες αντανακλούσαν επίσης τη θετική διάθεση του κλάδου. Ο αριθμός των εκθετών ήταν ιδιαίτερα υψηλός στους τομείς Travel Tech και Κρουαζιέρας στη φετινή έκθεση.

Συνολικά, πολλοί εκθέτες κατέλαβαν φέτος αισθητά μεγαλύτερα περίπτερα και πολλές τουριστικές εταιρίες επέστρεψαν μετά από ένα μεγάλο διάλειμμα. Άλλες με τη σειρά τους ήταν πρωτοεμφανιζόμενες στη φετινή ITB Berlin.

Η νέα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων hub27 έκανε επιτυχημένο “ντεμπούτο”.

Εκτός από την ITB Berlin, η επίσημη χώρα υποδοχής, η Γεωργία, καλο-δέχθηκε επίσης τους επισκέπτες. Με το σύνθημά της “Απέραντη φιλοξενία”, ο προορισμός παρουσίασε επίσης τα τουριστικά του αξιοθέατα σε ένα θεαματικό εναρκτήριο γκαλά την παραμονή της έκθεσης, στο οποίο συμμετείχαν τόσο η διοργανώτρια χώρα, όσο και προσωπικότητες υψηλού προφίλ από τον κλάδο και την πολιτική.

Τις επόμενες ημέρες, οι πελάτες B2B που επισκέφθηκαν τη νέα αίθουσα πολλαπλών χρήσεων hub27, την αίθουσα 4.1, και παρακολούθησαν πολλές δραστηριότητες και εκδηλώσεις σε όλους τους χώρους της έκθεσης, είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια εικόνα των ποικίλων τουριστικών αξιοθέατων που είχε να προσφέρει η χώρα του Καυκάσου.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *