Google

«Καμπάνα» στη Google με πρόστιμο 1,49 δις € από την Κομισιόν

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην Google υπεβλήθη πρόστιμο ύψους 1,49 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την κατάχρηση του μονοπωλίου της στην ηλεκτρονική διαφήμιση.

Σύμφωνα με το τελευταίο πρόστιμο, η εταιρεία έχει τιμωρηθεί με πρόστιμο από την επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ σε € 8,24 δις κατά τα τελευταία δύο χρόνια, για την κατάχρηση της εξουσίας της σε αγορές, που κυμαίνονται από την αναζήτηση  μέχρι τα λειτουργικά συστήματα κινητών τηλεφώνων.

Ο κ. Margrethe Vestager, αρμόδιος για θέματα ανταγωνισμού της ΕΕ, δήλωσε: 

«Η Google έχει εδραιώσει την κυριαρχία της στις διαφημίσεις αναζήτησης στο διαδίκτυο, μεταξύ των οποίων και για ταξιδιωτικές υπηρεσίες και προστατεύεται από την ανταγωνιστική πίεση επιβάλλοντας  περιορισμούς σε δικτυακούς τόπους τρίτων. Αυτό είναι παράνομο σύμφωνα με τους κανόνες της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της ΕΕ. Το παράπτωμα διήρκεσε πάνω από 10 χρόνια και αρνήθηκε σε άλλες εταιρείες τη δυνατότητα να ανταγωνίζονται επί της ουσίας και να καινοτομούν – καθώς  και οι καταναλωτές έχασαν οφέλη του ανταγωνισμού».

Το τελευταίο πρόστιμο αφορά τις συμβάσεις που αναγκάστηκαν οι επιχειρήσεις να υπογράψουν με τη Google στην περίπτωση, που επιθυμούσαν να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία της εταιρείας για να παρέχουν λειτουργίες αναζήτησης στις δικές τους ιστοσελίδες.

Οι εταιρείες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία ήταν επίσης σε θέση να προβάλλουν διαφημίσεις έναντι των αποτελεσμάτων, χρησιμοποιώντας μια λειτουργία που ονομάζεται AdSense for Search.

Η ΕΕ λέει ότι η Google χρησιμοποίησε το χαρακτηριστικό της γνώρισμα για να προωθήσει τους ανταγωνιστές οι οποίοι ίσως ήθελαν να προσφέρουν τις δικές τους διαφημίσεις  σε εσωτερικές αναζητήσεις.

Στην έκθεση της Επιτροπής, επισημαίνεται, ότι η Google εμπόδισε τους χρήστες να προβάλλουν διαφημίσεις τρίτων στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης – πράγμα που σημαίνει ότι εάν μια εταιρεία προσφέρει καλύτερη προσφορά για τα έσοδα από τις διαφημίσεις, οι ιστότοποι δεν θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς να χάσουν ολόκληρη τη λειτουργία αναζήτησης.

Το 2009, η Google αντικατέστησε την απαίτηση με μια άλλη στρατηγική – «χαλαρή αποκλειστικότητα» – η οποία επέτρεψε την εκτέλεση ανταγωνιστικών διαφημίσεων, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο τοποθετήθηκαν, εμποδίζοντας τους να είναι «ο πιο κερδοφόρος χώρος στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης».

Οι ανταγωνιστές της Google δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν με βάση τα πλεονεκτήματα είτε επειδή υπήρχε μια οριστική απαγόρευση για να εμφανίζονται σε ιστότοπους, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων από την επιτροπή ανταγωνισμού.

Η Google σταμάτησε τις εν λόγω πρακτικές το 2016, πράγμα που σημαίνει ότι, εφόσον δεν επαναλάβει τις απαιτήσεις αποκλειστικότητας, το πρόστιμο, το οποίο αντιπροσωπεύει το 1,29% του κύκλου εργασιών του το 2018, θα πρέπει να είναι τελικό.

Σε μια δήλωση, η εταιρεία επισήμανε:

«Είμαστε πάντα σύμφωνοι ότι οι υγιείς, ακμάζουσες αγορές είναι προς το συμφέρον όλων. Έχουμε ήδη πραγματοποιήσει ευρύ φάσμα αλλαγών στα προϊόντα μας για να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες της Επιτροπής. Κατά τους προσεχείς μήνες, θα κάνουμε περαιτέρω ενημερώσεις για να δίνουμε μεγαλύτερη προβολή στους αντιπάλους στην Ευρώπη».

Το ιστορικό

Το πρόστιμο 1,49 δισ. ευρώ είναι το μικρότερο από τα τρία πρόστιμα που έχει λάβει η εταιρεία.

Τον Ιούνιο του 2017, επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 2,42 δισ. ευρώ για την προώθηση της υπηρεσίας Αγορών της  Google στους χρήστες.

Ένα χρόνο αργότερα, επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους € 4,34 δις για την παράνομη σύνδεση του λειτουργικού συστήματος Android με μια σειρά άλλων λειτουργιών, αποτρέποντας τους κατασκευαστές συσκευών από την αποστολή τηλεφώνων χωρίς να προεγκαταστήσουν τις εφαρμογές αναζήτησης και περιηγητών της Google.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *