Καταγγελίες για παραπλανητικές προσφορές διακοπών και αντιδράσεις από τις εταιρίες

Καταγγελίες για παραπλανητικές προσφορές διακοπών και αντιδράσεις από τις εταιρίες

Οι αντιδράσεις των ταξιδιωτικών εταιριών μετά την έρευνα της Which?Travel

0
uk

Οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις Kuoni, Virgin Holidays, Σανδάλια, Expedia, Inghams και lastminute.com, αναγκάστηκαν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους μετά τις κατηγορίες της έρευνας της Which? Travel, ότι οι τιμές συνεχίζουν να μειώνονται μετά την λήξη των ειδικών περιόδων έκπτωσης.

Η ένωση καταναλωτών ερεύνησε το διάστημα Ιούλιος 2017 έως και Αύγουστος 2017 και παρατήρησε πως οι προωθούμενες προσφορές, εξακολουθούσαν να είναι διαθέσιμες στην ίδια τιμή ή και σε χαμηλότερη και μετά το τέλος της περιόδου προσφοράς.

Η Which? ανέφερε τα ευρήματά της στα εμπορικά πρότυπα και την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων για να διερευνήσουν εάν οι εταιρίες παραβίασαν τους νόμους ή τους κώδικες διαφήμισης.

Ο παρατηρητής καταναλωτών προειδοποίησε ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να παραβιάσουν τους κανονισμούς της Προστασίας Καταναλωτών, εάν οι πράξεις τους αποδειχθούν παραπλανητικές και οδηγήσουν τους καταναλωτές σε αγορές που σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έκαναν.

Οι προωθητικές ενέργειες συγκεκριμένου χρόνου, που διαφημίζονται στις εθνικές εφημερίδες και διανέμονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, υπόσχονται τιμές ευκαιρίας, εάν οι κρατήσεις γίνουν πριν από μια καταληκτική ημερομηνία.

Αλλά όταν η Which? Travel παρακολούθησε τις προσφορές για τρεις εβδομάδες το περασμένο καλοκαίρι, διαπίστωσε ότι σε 16 από τις 30 περιπτώσεις η τιμή ήταν η ίδια ή ακόμα και χαμηλότερη μετά την ολοκλήρωση της περιόδου έκπτωσης.

Σύμφωνα με την ένωση καταναλωτών πολλές από τις διαφημίσεις παρότρυναν τους ταξιδιώτες να «βιαστούν, να κάνουν κράτηση τώρα» και χρησιμοποιούν online τακτικές, όπως ρολόγια αντίστροφης μέτρησης, για να δημιουργήσουν αίσθηση πανικού στον αγοραστή.

Για παράδειγμα, η εταιρία Sandals προσέφερε ένα πακέτο 7 διανυκτερεύσεων στη Τζαμάικα για £1.465/άτομο στο Summer Mega Sale.

«Εξοικονομήστε έως και 60% … Βιαστείτε! Μόλις μία μέρα έμεινε», έλεγε η διαφήμιση. Ωστόσο, την επομένη μέρα της λήξης της προσφοράς η τιμή μειώθηκε κατά £50/άτομο και συνέχισε να τρέχει για ακόμα μία εβδομάδα.

Η ταξιδιωτική εταιρία φαινομενικά τρέχει προσφορές -60% back-to-back με διάφορες μορφές, προσθέτοντας άλλες επτά ημέρες στο ρολόι αντίστροφης μέτρησης.

Ένας εκπρόσωπος της Unique Caribbean Holidays για την εταιρία Sandals στο Ην. Βασίλειο ανέφερε στη Which? ότι δεν πιέζει σκόπιμα τις πωλήσεις ή δημιουργεί ψευδή deadline, αλλά όλα τα πακέτα της προωθούνται νόμιμα στους πελάτες.

Η εταιρία πρόσθεσε: «Διευκρινίζουμε σαφώς τους όρους και τις προϋποθέσεις στην ιστοσελίδα μας, οι οποίες δεν παραβιάζουν τους κανονισμούς διαφήμισης επομένως δεν παραπλανούν τους πελάτες μας.»

Μια καλοκαιρινή προσφορά της Holiday Sale διαφήμιζε 7 νύχτες στο Coco Key Hotel της Φλόριντα από £792/άτομο, αν έκανες κράτηση μέχρι τις 17 Αυγούστου. «Δεν θα διαρκέσει για πάντα», δήλωνε το διαφημιστικό banner.

Στις 18 Αυγούστου, μια ημέρα μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς, το ίδιο πακέτο για τις ίδιες ημερομηνίες είχε μειωθεί σε £677/άτομο, μείωση £230 στα δύο άτομα.

Μια εβδομάδα αργότερα το πακέτο έφτασε στα £682/άτομο, αλλά ήταν ακόμα σημαντικά φθηνότερο από την τιμή «προσφοράς».

Ένας εκπρόσωπος της Virgin Holidays δήλωσε στη Which?, ότι ποτέ δεν θα διαφήμιζε σκόπιμα κάτι παραπλανητικό και πρόσθεσε: «Προσπαθούμε πάντα να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή τιμή για τους πελάτες μας – και θα πρέπει να είμαστε σε θέση να λαμβάνουμε καλύτερες προσφορές από τους προμηθευτές μας, αυτές οι μειώσεις θα είναι προς όφελος των πελατών μας.»

Άλλες αμφισβητήσιμες προσφορές, που υπογραμμίζονται από την έκθεση της Which? συμπεριλαμβάνουν προσφορά της lastminute.com για διαμονή σε ξενοδοχείο του Παρισιού μαζί με τα μεταφορικά. Την ημέρα που έληξε η προωθητική ενέργεια, η τιμή μειώθηκε από £139 σε £126 και διατηρήθηκε για ακόμα μία εβδομάδα. Άλλες προσφορές ακολούθησαν την πορεία ενός γιο-γιο, άλλοτε ανέβαιναν και άλλοτε έπεφταν.

Διαμονή 2 διανυκτερεύσεων σε άλλο ξενοδοχείο του Παρισιού αφορούσε η «flash sale» της Expedia. Μετά την ολοκλήρωση της προσφοράς, η τιμή έφτασε στα £628 μόνο για να πέσει ξανά μέσα σε ένα 15νθήμερο, όταν ξεκίνησε μια νέα προσφορά με 40% έκπτωση. Αυτή τη φορά η ίδια διαμονή ήταν διαθέσιμη για £382, κατά £22 φθηνότερη από την αρχική τιμή «προσφοράς».

Η Which? διαπίστωσε ότι η Inghams Italy προσέφερε ταξίδια σε μειωμένες τιμές στο Capri, το Μιλάνο και την Απουλία έως τις 4 Αυγούστου. Ωστόσο, η ημερομηνία λήξης παρατάθηκε δύο φορές, που σημαίνει ότι οι ίδιες τιμές εξακολουθούσαν να διαφημίζονται ένα μήνα αργότερα.

Η ειδική προσφορά της Kuoni εξακολούθησε να τρέχει και μετά την λήξη της προθεσμίας, πράγμα που σημαίνει ότι οι all inclusive διακοπές στη Τζαμάικα μειώθηκαν κατά £200/άτομο από την τιμή της «αρχικής προσφοράς».

Οι Kuoni και Inghams δήλωσαν ότι αναθεώρησαν τον τρόπο προώθησης των προσφορών τους μετά τα αποτελέσματα της έρευνας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ