expedia

Κατηγορίες εναντίον OTA’s …

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι online ταξιδιωτικοί πράκτορες κατηγορούνται ότι προσελκύουν παραθεριστές με προσφορές που φαίνονται «πολύ καλές για να είναι αληθινές» λίγο πριν αυξήσουν και πάλι τις τιμές.

Όπως διαπίστωσε το Which? Travel, σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές σημείωσαν τεράστια άνοδο κατά τη διαδικασία κράτησης.

Υπήρξαν και άλλες περιπτώσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι πελάτες παραπονέθηκαν, ότι ενημερώθηκαν μια ημέρα μετά την κράτηση να πληρώσουν περισσότερα χρήματα, διαφορετικά η κράτησή τους θα ακυρωνόταν.

Παρουσιάστηκε, μάλιστα, το παράδειγμα της Kam Hughes, η όποια έκανε κράτηση για ταξίδι στον Καναδά. Το φθηνότερο εισιτήριο που βρήκε ήταν με την Checknfly, ωστόσο την επόμενη ημέρα της κράτησης της ζητήθηκε να πληρώσει ακόμα 79 λίρες, διαφορετικά η πτήση της θα ακυρωνόταν.

Αρνήθηκε και έκανε κράτηση απευθείας με την British Airways.

Η Checknfly δήλωσε στο Which? Travel πως δεν επρόκειτο για δικό τους λάθος, αλλά ότι η τιμή του εισιτηρίου αυξήθηκε κατά 160 λίρες καθώς η Hughes έκανε την κράτησή της.

«Ήμασταν έτοιμοι να καλύψουμε τη διαφορά κατά το ήμισυ και ζητήσαμε από την Hughes να πληρώσει 79 λίρες για να μην χάσει την κράτησή της. Ωστόσο, αρνήθηκε και προσχωρήσαμε σε πλήρη επιστροφή των χρημάτων της.»

Άλλο παράδειγμα αποτελεί η ιστορία του John-Michael Clow, ο οποίος έκανε κράτηση για μια πτήση στην Ινδία μέσω του Gotogate 200 λίρες πιο φθηνά από οποιαδήποτε άλλη.

Φτάνοντας, όμως, στο αεροδρόμιο ενημερώθηκε από την Thomas Cook Airlines ότι το εισιτήριό του δεν ήταν έγκυρο. Η εταιρεία είχε ενημερώσει για το πρόβλημα το Gotogate, ωστόσο το online πρακτορείο δεν είχε ενημερώσει τον Clow.

Ο ίδιος ήρθε σε επικοινωνία με το Gotogate, ωστόσο η επιχείρηση επέμεινε στην άποψή της ότι δεν είχε κάνει κάποιο λάθος. Ακόμη και όταν τελικά επεστράφησαν τα χρήματα, η εταιρεία παρακράτησε 17 λίρες ως «τέλος επιστροφής».

Μόνο αφότου το Which? Travel ήρθε σε επαφή με το Gotogate, παραδέχτηκαν ότι είχε γίνει ένα «ανθρώπινο» λάθος. Επέστρεψε το κόστος κράτησης της δεύτερης πτήσης, καθώς και επιπλέον αποζημίωση 300 λιρών.

Σε απάντησή της η εταιρεία δήλωσε: «Έχουμε πολλούς πελάτες και είναι φυσικό να γίνονται λάθη. Όταν συμβαίνει αυτό, προσπαθούμε να το διορθώσουμε το συντομότερο δυνατόν».

Ο Clow βρήκε το Gotogate μέσω της Skyscanner, η οποία δήλωσε ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για τη συμπεριφορά των πρακτόρων που απαριθμεί.

«Συγκεντρώνουμε τα παράπονα των πελατών, τα οποία στη συνέχεια στοιχειοθετούν την βαθμολογία του εκάστοτε παρόχου. Θα λάβουμε μέτρα εναντίον αυτών που παραβιάζουν τα αυστηρά κατώτατα όρια ή έχουν συνεχώς αρνητικά σχόλια.»

Ένας λόγος για τον οποίο ορισμένοι online ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι σε θέση να πουλούν εξαιρετικά φθηνά εισιτήρια είναι, επειδή πωλούν και αρκετά περιττά πρόσθετα, όπως αναφέρει το Which? Travel.

Το Gotogate διαθέτει μια λίστα με 11 πρόσθετα που προσφέρονται στους πελάτες πριν «φθάσουν» στο στάδιο της πληρωμής. Σε αυτά περιλαμβάνονται το πακέτο «υποστήριξης πλατίνας» (19,99 λίρες) και η υπηρεσία παρακολούθησης βαλίτσας (9 λίρες).

«Η δουλειά μας βασίζεται στο να προσφέρουμε στους πελάτες το φθηνότερο διαθέσιμο αεροπορικό εισιτήριο», ανέφερε το Gotogate στο Which? Travel. «Στη συνέχεια, προσφέρουμε διάφορες πρόσθετες υπηρεσίες ώστε να μπορεί ο καθένας να προσαρμόσει το ταξίδι του.»

Άλλοι πράκτορες φαίνεται να προσφέρουν φθηνότερες τιμές από τις αεροπορικές εταιρείες, ωστόσο η διαφορά πολλές φορές υπερκαλύπτεται χρεώνοντας επιπλέον τη μεταφορά αποσκευών. Μια πτήση προς τη Νέα Υόρκη μετ’ επιστροφής με την Norwegian κοστίζει 362 λίρες μέσω της eDreams και 369 λίρες μέσω της αεροπορικής εταιρείας. Ωστόσο, ενώ η Norwegian χρεώνει 35 λίρες ανά μετακίνηση για τη μεταφορά αποσκευής, η eDreams προσθέτει επιπλέον χρέωση 13 λιρών, ανεβάζοντας την τιμή μέχρι και 48 λίρες ανά μετακίνηση.

Το Which? Travel συνέστησε στους παραθεριστές να προβαίνουν σε έρευνα, πριν κάνουν οποιαδήποτε κράτηση online, ή να προτιμούν τις απευθείας κρατήσεις μέσω των αεροπορικών εταιρειών.

Ο εκδότης του περιοδικού, Rory Boland, δήλωσε στους Times: «Οι ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών είναι το καλύτερο μέρος για να ξεκινήσετε την αναζήτηση σας, όμως αν βρείτε μια “πολύ καλή για να είναι αληθινή” τιμή, καλύτερα κάνετε μια μικρή έρευνα.

«Ακόμα και μια απλή αναζήτηση στο διαδίκτυο μπορεί να είναι αρκετή. Ακόμη και αξιόπιστες εταιρείες έχουν καταγγελίες από πελάτες, αν όμως παρατηρήσετε ότι συγκεκριμένες καταγγελίες για μια εταιρεία επανέρχονται στα online φόρουμ και τα κοινωνικά μέσα, θα πρέπει να το θεωρήσετε κόκκινη σημαία.

«Αν δεν είστε σίγουροι, κάντε κράτηση απευθείας με την αεροπορική εταιρεία ή ένα καλά οργανωμένο ταξιδιωτικό πρακτορείο».

Εκπρόσωπος της Abta δήλωσε: «Οι πελάτες θα πρέπει πάντα να παραλαμβάνουν τα εισιτήριά τους μετά την πληρωμή και ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να ελέγχουν τα έγγραφά τους μετά την κράτηση.

«Συνιστούμε στους πελάτες να ψάχνουν για το λογότυπο της Abta κατά την κράτηση του ταξιδιού τους, καθώς ο κώδικας δεοντολογίας της Abta απαιτεί τα υψηλότερα πρότυπα εξυπηρέτησης πελατών των μελών της».

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *