Κατρακυλά η οικονομική εμπιστοσύνη στην Ελλάδα

ΜΕΛΕΤΕΣ

Ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος του ΙΟΒΕ για την Ελλάδα επιδεινώνεται τον Φεβρουάριο και διορθώνει την αύξηση που είχε σημειωθεί τον Ιανουάριο.
Έτσι πλέον διαμορφώνεται στις 89 (από 91,6) μονάδες, σε επίδοση πολύ πάντως χαμηλότερη έναντι της αντίστοιχης περυσινής (98,8 μονάδες).
Η πτώση του δείκτη είναι κυρίως αποτέλεσμα των αισθητά μειωμένων προσδοκιών στις Υπηρεσίες, αλλά και της επιδείνωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, η οποία πλέον διαμορφώνεται στο δυσμενέστερο επίπεδό της από τον Σεπτέμβριο του 2013.
Αντίθετα, σε Βιομηχανία, Λιανικό εμπόριο και Κατασκευές σημειώνεται μικρή βελτίωση.
Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, οι τριβές στην εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και οι φορολογικές επιβαρύνσεις,ενισχύουν την αβεβαιότητα και αναχαιτίζουν τις επενδυτικές πρωτοβουλίες.
Ειδικά ως προς τους καταναλωτές λογικά αρχίζει να αξιολογείται αρνητικά πλέον και η διαχείριση της προσφυγικής κρίσης ως παράγοντας που επηρεάζει δυσμενώς και τις προσδοκίες για το οικονομικό περιβάλλον.
πιο αναλυτικά:
– στη Βιομηχανία, οι προβλέψεις για την παραγωγή τους προσεχείς μήνες βελτιώνονται σημαντικά, το ισοζύγιο στις εκτιμήσεις για τα αποθέματα δεν μεταβάλλεται, ενώ οι αρνητικές εκτιμήσεις για τις παραγγελίες και τη ζήτηση αυξάνονται.
– στις Υπηρεσίες, οι αρνητικές εκτιμήσεις για την τρέχουσα κατάσταση των επιχειρήσεων, όπως και οι αντίστοιχες για την τρέχουσα ζήτηση διευρύνονται, ενώ και στις προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης, το σχετικό ισοζύγιο επιδεινώνεται.
– στο Λιανικό Εμπόριο, οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις είναι θετικές για πρώτη φορά μετά από αρκετούς μήνες, και οι αρνητικές προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξή τους εξομαλύνονται, ενώ και τα αποθέματα αποκλιμακώνονται και παραμένουν σε χαμηλότερα για την εποχή επίπεδα.
– στις Κατασκευές, η βελτίωση του κλίματος εκπορεύεται από την ελαφρά ενίσχυση στις προβλέψεις για το τρέχον επίπεδο εργασιών των επιχειρήσεων, αλλά κυρίως από την άνοδο του δείκτη προβλεπόμενης απασχόλησης.
– στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη, η νέα κάμψη του δείκτη προέρχεται από την επιδείνωση στις προβλέψεις των νοικοκυριών, αφενός για την οικονομική τους κατάσταση το επόμενο 12-μηνο, αφετέρου για την οικονομική κατάσταση της χώρας συνολικά.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *