Διαθέτοντας τον δεύτερο μεγαλύτερο προϋπολογισμό για το διάστημα στον κόσμο, ύψους 10,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και απασχολώντας 300.000 εργαζόμενους στον τομέα, 18 φορές περισσότερους από τη NASA, η Κίνα δείχνει ξεκάθαρα τους στόχους της όσον αφορά την κατάκτηση του διαστήματος. Ως προς τον διαστημικό τουρισμό, άλλωστε, προσωπική επιδίωξη του προέδρου της, Xi Jinping, είναι να καταστεί η Κίνα η κορυφαία διαστημική δύναμη έως το 2045.
Ο Yang Yiqiang, ιδρυτής της CAS Space (Beijing Zhongke Aerospace Exploration Technology Co., Ltd.) επιβεβαίωσε τους στόχους: “Χάρη στην ταχεία ανάπτυξη των διαστημικών τεχνολογιών, ένα ταξίδι στο διάστημα για τους απλούς ανθρώπους δεν αποτελεί πλέον φαντασίωση, αλλά γίνεται πραγματικότητα”.
Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα που μόλις συντελέστηκε, καθώς η Κίνα στερούνταν συγκεκριμένων σχεδίων ανάπτυξης του διαστημικού τουρισμού, παρόλο που ορισμένες εταιρίες όπως η Landspace, η iSpace ή η Space Transportation είχαν προσπαθήσει, χωρίς επιτυχία, να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις στην αγορά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της CAS Space, η εταιρία στοχεύει να πραγματοποιήσει μια πρώτη πτήση επίδειξης κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2022, ακολουθούμενη από μια πλήρη υποτροχιακή, δοκιμαστική πτήση το 2023, με υποτροχιακές, τουριστικές υπηρεσίες προς τους πελάτες να ξεκινούν ήδη από το 2024.
1.000 ταξιδιώτες ετησίως στο διάστημα
Η CAS Space ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2018. Είναι μία από τις πολλές κινεζικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα, που είχαν εμφανιστεί από το 2014, όταν η Κίνα άνοιξε τον διαστημικό της τομέα σε ιδιωτικά κεφάλαια.
Η CAS Space είναι μια καλά χρηματοδοτούμενη εταιρία με τεχνογνωσία και υποστήριξη από την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών (CAS) και την κυβέρνηση της Γκουανγκζού.
Η εταιρία εκτιμά ότι, 1.000 επιβάτες θα μπορούν να μεταφέρονται στο διάστημα κάθε χρόνο, με ρυθμό επτά ταξιδιώτες ανά πτήση.
Οι επιβάτες θα λάβουν μια σύντομη εκπαίδευση προτού πραγματοποιήσουν μια 10λεπτη πτήση πάνω από τη γραμμή Karman, δίνοντάς τους 3 λεπτά “μηδενικής βαρύτητας”. Το κόστος μιας τέτοιας “εκδρομής” στο διάστημα θα ανέρχεται σε περίπου 300.000 δολάρια ΗΠΑ.
Η CAS Space μόλις υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με ένα μεγάλο κινεζικό, κρατικό, ταξιδιωτικό πρακτορείο, ώστε να εξερευνήσουν από κοινού την αγορά του διαστημικού τουρισμού.
Ο χώρος προσεδάφισης των διαστημοπλοίων θα ενσωματωθεί σε ένα θεματικό πάρκο αεροδιαστημικής, που θα περιλαμβάνει μια αίθουσα διαστημικής εμπειρίας και μια βάση εκπαίδευσης της αεροδιαστημικής επιστήμης.
Συνεπώς, η Κίνα επιδιώκει να πραγματοποιήσει ένα φιλόδοξο εγχείρημα: να έχει φθηνότερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες αεροδιαστημικής κι, έτσι, να ανταγωνιστεί διαστημικούς οργανισμούς όπως η NASA ή ιδιωτικές αεροδιαστημικές εταιρίες όπως η SpaceX ή η Virgin Galactic.