money tourism photo
ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κινέζοι και Ρώσοι οι big spenders των τουρκικών Duty Free

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Δεύτεροι καλύτεροι πελάτες των τουρκικών duty free είναι οι Ρώσοι σύμφωνα με έρευνα του ATOR, η οποία εξετάζει το σύνολο των αγορών στο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης.

Το νέο αεροδρόμιο της Τουρκίας στην Κωνσταντινούπολη έχει πολύ μεγάλα κέρδη, από τα καταστήματά του.

Οι Ρώσοι φαίνεται να έχουν ερωτευτεί το νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, τόσο για τις υπηρεσίες και τις ανέσεις του, αλλά κυρίως για την ποικιλόμορφη καταναλωτική εμπειρία που τους προσφέρει. Ενδιαφέρον είναι το γεγονός μονοήμερων ταξιδιών στην Κωνσταντινούπολη επισκεπτών από την Μέση Ανατολή όχι για να δουν την πόλη, αλλά για να κάνουν τις αγορές τους από τη duty free ζώνη και ύστερα να επιστρέψουν στις πατρίδες τους.

Έκταση και καταστήματα 

Σύμφωνα με τα τουρκικά μέσα, ο Ali Shenher, διευθύνων σύμβουλος της Unifree Duty Free (τοπικός συνεργάτης του duty free κολοσσού, Heinemann) διαχειρίζεται 133 καταστήματα και 1500 brands στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης με την έκταση του εμπορικού τμήματος να αγγίζει τα 56 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα (όσο και το μέγεθος 9 ποδοσφαιρικών γηπέδων).

Τα προκαταρτικά δεδομένα της έρευνας δείχνουν πως τα Duty Free καταστήματα έχουν εξυπηρετήσει  7 εκατομμύρια επιβάτες (το 75% προέρχεται από το εξωτερικό) το 2019. Αυτό σημαίνει πως κάθε τέταρτος επισκέπτης έκανε αγορές.

Top ten Καταναλωτών 

Το top 10 των χωρών, που οι τουρίστες τους ψωνίζουν κατά την αναμονή της πτήσης τους, είναι: Κίνα, Ρωσία, Γερμανία, Ουκρανία, Ιράν, Ιρακ, Η.Π.Α., Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία και Μέση Ανατολή.

Το 82% των αγορών πραγματοποιείται στο αεροδρόμιο αναχώρησης και το 18% στον αερολιμένα άφιξης. Σε αντίθεση με τους ξένους οι Τούρκοι προτιμούν τις αγορές κατά την άφιξη.

Οι Κινέζοι τουρίστες είναι ηγέτες στο σύνολο των αγορών και του μεγέθους του λογαριασμού. Όταν ο μέσος όρος αγορών ανέρχεται στα 45 ευρώ, οι Κινέζοι ξοδεύουν 150.

Best Sellers

Για τους Ρώσους τουρίστες τα πιο ευπώλητα προϊόντα είναι τα αρώματα, τα καλλυντικά και τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος (50% των πωλήσεων). Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα αξεσουάρ και τα υφάσματα. Στην τρίτη φιγουράρει το φαγητό και ιδιαίτερα η σοκολάτα. Αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι οι τουρίστες αγοράζουν 3000 τόνους τουρκικών προϊόντων κάθε μέρα (λουκoύμια, μπακλαβά, τυρί και βούτυρο).

Οι Κινέζοι προτιμούν κυρίως προϊόντα φροντίδας δέρματος και αρώματα. Οι τουρίστες από τη Γερμανία αγοράζουν συχνά προϊόντα καπνού. Αρώματα προτιμούν, επίσης, οι Ουκρανοί και οι Ιρανοί.

Το εύρος τιμών κυμαίνεται από 2.5 ευρώ για τα δερμάτινα έως και δεκάδες χιλιάδες ευρώ για ρολόγια.

Έκπληξη προκαλεί η αγορά κρέμας δέρματος αξίας 3500 από επισκέπτη από την Ασία. Επιπλέον, επισκέπτης από την Μέση Ανατολή αγόρασε ρολόι αξίας 50 χιλιάδων ευρώ. Το ρεκόρ αγοράς ανήκει σε επισκέπτη από την Κίνα που πλήρωσε 90 χιλιάδες ευρώ για κοσμήματα.

Οι Ρώσοι, βέβαια, δεν ανήκουν στην κατηγορία των τόσο big spenders. Το μέσο καλάθι αγορών ανέρχεται στα 40-45 ευρώ. Οι ακριβές αγορές πραγματοποιούνται από επισκέπτες από την Κίνα, την Μέση Ανατολή, τη Νοτιοανατολική Ασία, τις Η.Π.Α και τη Μ. Βρετανία.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *