lufthansa
Αεροσκάφος της Lufthansa

Κρατική ενίσχυση 10 δισ. € επιδιώκει η Lufthansa

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lufthansa στοχεύει στην οριστικοποίηση ενός πακέτου διάσωσης μέσω κρατικών ενισχύσεων, έως και 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, την επόμενη εβδομάδα, αφού η κρίση του Κορωνοϊού, την έχει επιβαρύνει οικονομικά, σύμφωνα και με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες.

Το χρηματοδοτικό πακέτο θα αποτελείται από κεφάλαια από το νέο ταμείο οικονομικής σταθεροποίησης της Γερμανίας (ESF) και κρατικά δάνεια με εγγύηση από τη Γερμανία, την την Αυστρία, την Ελβετία και το Βέλγιο, όπου εδρεύουν οι θυγατρικές της Lufthansa. Δεν έχει γίνει γνωστό αν θα υπάρξει έλεγχος στην διοίκηση της Lufthansa από το Δημόσιο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων της Lufthansa, που έγινε χθες, κατέγραψε κατά το α’ τρίμηνο του έτους ζημιές ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ αναμένει ακόμη μεγαλύτερες απώλειες το β’ τρίμηνο.

Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση, η εταιρία «δεν θεωρεί πλέον ότι μπορεί να καλύψει τις κεφαλαιακές της ανάγκες με περαιτέρω άντληση πόρων από την αγορά».

Πιο αναλυτικά, τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 18% και διαμορφώθηκαν στα 6.4 δισεκατ. ευρώ (την ίδια περίοδο το 2019 τα έσοδα κινούνταν στα 7.8 δισεκατ. ευρώ) για το πρώτο 3μηνο του 2020. Μόνο για τον Μάρτιο του 2020 τα έσοδα μειώθηκαν κατά 47% (1.4 δισεκατ. ευρώ). Τα όποια μέτρα μείωσης των εξόδων της γερμανικής αεροπορικής αναμένεται να μειώσουν μέρος της απώλειας αυτής.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Carsten Spohr είπε ότι η Lufthansa θα ζητήσει κρατική ενίσχυση στη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και το Βέλγιο, αναφέροντας ότι κάθε ώρα “εξαϋλώνονται” μετρητά ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, που σημαίνει ότι τα αποθεματικά μετρητών ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ που έχει, θα είναι ανεπαρκή.

Η εισφορά ιδίων κεφαλαίων από το γερμανικό ταμείο, πιθανώς έως 4 δισεκατομμύρια ευρώ, θα μπορούσε αρχικά να είναι κεφάλαιο, χωρίς δικαίωμα ψήφου, αναφέρουν πηγές που συμμετέχουν στην διαδικασία, προσθέτοντας ότι αργότερα κάποιο μέρος του θα μπορούσε να μετατραπεί σε μετοχές.

Το υπόλοιπο ποσό, μέχρι τα 10 δισ., μπορεί να είναι 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε δάνεια,  εγγυημένα από τη γερμανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα KfW, που χρηματοδότησε και την TUI, και Αυστρία, Ελβετία και Βέλγιο θα μπορούσαν να συνεισφέρουν συνολικά 1 έως 1,5 δισ. ευρώ.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *