MSC Musica
Το MSC Musica

Κρουαζιέρα: Στα “αχρείαστα” τα παλιά πλοία λόγω “γήρατος”

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Όχι μόνο είναι άσχημη η κατάσταση στην Κρουαζιέρα με τις συνεχείς αναστολές των δρομολογίων, αλλά και από ότι φαίνεται θα πρέπει να “ξεφορτωθούν” τα παλιά τους πλοία, καθώς “έχουν γεράσει”.

Ενδεικτικά αναφέρεται πως η Carnival θα αποσύρει 6 κρουαζιερόπλοια από το στόλο της εντός του επόμενου 3μηνο, ενώ η Costa Cruises θα αποσύρει για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο από το στόλο της.

Το παραπάνω δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο γεγονός, αλλά θα γίνει ο κανόνας για πολλά παλιά πλοία, όπως αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής της AMA Capital Partners, Peter Shaerf, η οποία είναι μία επενδυτική εταιρία που ασχολείται με τη ναυσιπλοΐα:

“Η πλειοψηφία των πλοίων αυτών θα καταλήξει στα αχρείαστα. Πιστεύω πως εντός του επόμενου 1 ή 1μιση έτους θα αποδεσμευθούν τουλάχιστον 30 κρουαζιερόπλοια. Και δε θα υπάρξει αντίκτυπος. Τα πλοία αυτά δεν πρόκειται να αποτελέσουν την κορυφαία επιλογή, καθώς ο κλάδος θα ανακάμπτει”.

Ο Peter Shaerf πιστεύει πως είναι πιθανή και η απομάκρυνση των κρουαζιερόπλοιων της Pullmantur, η οποία ανήκει κατά 50% στη Royal Caribbean Cruises, ύστερα από την αίτηση της για υπαγωγή σε καθεστώς χρεοκοπίας.

Ο αναλυτής του UBS, Robin Farley, αναφέρει: “Τα 3 κρουαζιερόπλοια της Pullmantur μπορεί να αποσυρθούν καθώς έχουν “πατήσει” ήδη τα 30 και πλέον υπάρχουν πιο νέα πλοία στην αγορά, ενώ τα παλιά ενδέχεται να μη βρουν πρόθυμους αγοραστές”.

Στο παρελθόν ακόμα και τα παλιά κρουαζιερόπλοια μπορούσαν να πωληθούν καθώς υπήρχε μια ισχυρή αγορά “μεταχειρισμένων” για τις εταιρίες που δραστηριοποιούνταν σε μέρη της Ευρώπης και της Ασίας.

O Peter Shaerf δηλώνει πως η αγορά δεν είναι πλέον βιώσιμη καθώς υπάρχουν λιγότεροι υποψήφιοι αγοραστές. Ακόμα και όσοι ενδιαφέρονται να προχωρήσουν σε αγορά δεν μπορούν να βρουν την κατάλληλη χρηματοδότηση. Θεωρεί πως κάθε κρουαζιερόπλοιο που κατασκευάστηκε το 1980 και το 1990 είναι πλέον “ευάλωτο”.

Ο Peter Knego, ο οποίος είναι ιστορικός κρουαζιερόπλοιων, έχει εκπλαγεί με την απόσυρση του Costa Victoria, το οποίο ήταν “σε καλή κατάσταση και μόλις 23 χρονών”, ενώ, όπως και ο Peter Shaerf, θεωρεί πως τα περισσότερα πλοία θα αποσυρθούν.

Ενδεικτικά αναφέρεται η κινέζικη αγορά όπου προτιμούνται τα πιο νέα πλοία, όπως για παράδειγμα το Wonder of the Seas της  Royal Caribbean, το οποίο θα αναχωρήσει από τη Σαγκάη το 2021.

Επιπλέον, ο αριθμός των αγορών, που μπορούν να συντηρήσουν μικρότερα πλοία με λιγότερους επιβάτες, βαίνει μειούμενος, καθώς χρειάζονται τα ίδια καύσιμα σε σύγκριση με κρουαζιερόπλοια που μπορούν να μεταφέρουν το διπλάσιο αριθμό επιβατών.

Ο Peter Knego εκτιμά πως τα κρουαζιερόπλοια Costa NeoRomantica, Maasdam και Veendam (Holland America Line), Sea Princess (Princess Cruises) και 8 κρουαζιερόπλοια της κατηγορίας Fantasy της Carnival, είναι πιθανό να απομακρυνθούν.

Ένας άλλος λόγος που οι εταιρίες κρουαζιέρων μειώνουν την πληρότητά τους εναπόκειται στην αναγκαστική αναστολή δρομολογίων προς τις ΗΠΑ, η οποία θα διαρκέσει τουλάχιστον έως τις 15 Σεπτεμβρίου με αποτέλεσμα να γίνεται όλο και πιο ακριβή η συντήρηση των σταθμευμένων πλοίων.

Όταν το προσωπικό στα κρουαζιερόπλοια μειώνεται στο ελάχιστο δυνατό και περιορίζονται σημαντικά οι εργασίες συντήρησης, θα χρειαστεί εβδομάδες, μπορεί και μήνες, για να λειτουργήσουν ξανά. Έτσι, η απόφαση της Royal Carribean να κάνει το ίδιο στα πλοία της Pulmantur, ακόμα και αν δε σημαίνει την απόσυρσή τους, κινείται προς αυτή την κατεύθυνση.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *