Lufthansa
Lufthansa Group LAC

Lufthansa: Εμφανής ο αντίκτυπος στα έσοδα της μείωσης της εναέριας κίνησης στο Α’ 3μηνο 2020

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η μείωση της εναέριας κίνησης είχε ως αποτέλεσμα έντονο αρνητικό αντίκτυπο στα οικονομικά αποτελέσματα της Lufthansa, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ομίλου.

Πρώτο 3μηνο του 2020

Τα έσοδα του Ομίλου μειώθηκαν κατά 18% και ανήλθαν στα 6.4 δισεκατ. ευρώ (το 2019 κινούνταν στα 7.8 δισεκατ.), Οι μειώσεις των εξόδων αντιστάθμισαν μερικώς την απώλεια εσόδων κατά το 1ο 3μηνο και τα έσοδα προ φορολόγησης κινήθηκαν στα -1.2 δισεκατ. ευρώ (το προηγούμενο έτος το ποσό είχε διαμορφωθεί στα -336 εκατ. ευρώ). Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν στα -2.1 δισεκατ. ευρώ.

Τα έξοδα του Ομίλου από τα αποσυρόμενα αεροσκάφη ανήλθαν στα 266 εκατ. ευρώ, ενώ επίσης 157 εκατ. απωλειών προήλθαν από τις LSG North America (-157 εκατ.) και τη Eurowings (-57 εκατ. ευρώ).

Η αρνητική εξέλιξη της αγοράς στα έξοδα καυσίμων είχε αρνητικό αντίκτυπο κατά 950 εκατ. ευρώ στα οικονομικά αποτελέσματα του 1ου 3μηνου του τρέχοντος έτους. 60 εκατ. αμοιβαίων κεφαλαίων, τα οποία έληξαν στο 1ο 3μηνο είχαν αντίστοιχο αρνητικό κεφαλαιακό αντίκτυπο στα έσοδα. Η ροή κεφαλαίων κινήθηκε στα 620 εκατ. ευρώ.

Σε σύγκριση με τα τέλη του 2019 ο ρυθμός των ίδιων κεφαλαίων έπεσε στο 6.7% από τα 17.3% και το καθαρό χρέος διαμορφώθηκε στα 6.4 δισεκατ. ευρώ. Οι παροχές συνταξιοδότησης ανήλθαν στα 7 δισεκατ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση από τα τέλη του 2019.

Εναέρια κίνηση

Οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου μετέφεραν 21.8 εκατ. επιβάτες το 1ο 3μηνο, ποσό το οποίο είναι μειωμένο σε σύγκριση με το ίδιο 3μηνο κατά το προηγούμενο έτος κατά 26.1%. Η πληρότητα των θέσεων μειώθηκε κατά 4.7% και ανήλθε στο 73.3% και η πληρότητα φορτίων μειώθηκε κατά 15% ενώ τα χιλιόμετρα φορτίων μειώθηκαν κατά 15.5%. Το τελικό ποσοστό της πληρότητας των πτήσεων cargo μειώθηκε  κατά 62.5%, το οποίο και αποτελεί οριακή μείωση κατά 0.4%.

Τον Απρίλιο ο Όμιλος κατέγραψε 98% μείωση στον αριθμό επιβατών (241000 επιβάτες), η προσφορά μειώθηκε κατά 96% και η πληρότητα των θέσεων μειώθηκε κατά 35.8% και ανήλθε στο 47.5%. Η προσφορά των πτήσεων για φορτία μειώθηκε κατά 60.7% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2019 κυρίως λόγω της έλλειψης πληρότητας στις επιβατικές θέσεις. Αντιθέτως, τα χιλιόμετρα φορτίων μειώθηκαν κατά 53.1% και η πληρότητα των θέσεων cargo αυξήθηκε κατά 11% με το τελικό ποσοστό να διαμορφώνεται στο 71.5%. Ο αριθμός των επιβατών και των φορτίων κατά τον Μάιο κινήθηκε σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση το 2019.

Εξελίξεις στη ρευστότητα

Τα κρατικά μέτρα ενίσχυσης θα διασφαλίσουν την επιβίωση της εταιρίας μέχρι αυτή να μπορεί να παράγει ικανοποιητικά κεφάλαια από τις δικές της πηγές. Στις 31 Μαρτίου 2020 η ρευστότητα της Lufthansa κινούταν στα 4.3 δισεκατ. ευρώ.

Το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Lufthansa, Thorsten Dirks, αναφέρει:

“Καταφέραμε να μειώσουμε τα σταθερά έξοδα κατά 30% σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, καταναλώνουμε 800 εκατ. ευρώ το μήνα για τις επιχειρήσεις. Επιπλέον, η αποζημίωση των ακυρωμένων εισιτηρίων και οι αποπληρωμές των οικονομικών οφειλών μας θα έχουν έναν αρνητικό αντίκτυπο στην εξέλιξη της ρευστότητας”.

Η Lufthansa εκκινεί διαδικασία αναδιάρθρωσης

Ο  Thorsten Dirks προσθέτει:

“Προκειμένου να αποπληρώσουμε τα δάνειά μας θα πρέπει να αυξήσουμε την ετήσια ροή κεφαλαίων σε σύγκριση με τα προ-κρίσης επίπεδα, αν και η παγκόσμια ζήτηση για πτήσεις δε θα φτάσει τα επίπεδα του 2019 για αρκετά χρόνια.

Κάτι τέτοιο θα επιτευχθεί εάν εφαρμόσουμε προγράμματα αναδιάρθρωσης σε όλα τα τμήματα του Ομίλου και συμφωνούμε στην εύρεση καινοτόμων λύσεων με τα εργατικά σωματεία”.

Τα σταθερά έξοδα του Ομίλου μειώθηκαν μέσω της μερικής εργασίας 87000 εργαζομένων του, την αναστολή ή την ακύρωση των projects και την αναστολή των συντηρήσεων. Επιπλέον, τα τρέχοντα προγράμματα αναδιάρθρωσης στις Austrian και Brussels Airlines εντατικοποιούνται.

Η Brussels Airlines επιδιώκει να μειώσει τον στόλο της κατά 30% και το εργατικό της προσωπικό κατά 25%. Η Austrian Airlines θα προχωρήσει στη μείωση του στόλου της  και του προσωπικού της κατά 20%.

Η αναδιάρθρωση και τα προγράμματα μείωσης εξόδων θα εφαρμοστούν και σε άλλες εταιρίες του Ομίλου. Επίσης, συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις με τους κατασκευαστές αεροσκαφών με στόχο την αναβολή των προγραμματισμένων αγορών. Επιπλέον, εξετάζεται μεσοπρόθεσμα η πώληση των ανεξάρτητων επιχειρησιακών μονάδων οι οποίες δεν αφορούν τον πυρήνα της εταιρίας.

Πληρότητα

Η μείωση της εναέριας κίνηση κατά 95% για τον Απρίλιο και τον Μάιο είχε ως αποτέλεσμα την καθήλωση 700 από τα συνολικά 763 αεροσκάφη του Ομίλου.

Από τα μέσα Ιουνίου, ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου θα επεκτείνουν σταδιακά τα προγράμματα πτήσεών τους στις 2000 εβδομαδιαίες συνδέσεις σε 130 παγκόσμιους προορισμούς. Χθες το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποφάσισε την αύξηση της πληρότητας κατά το Σεπτέμβριο έως 40%, ενώ θα αυξηθούν οι πτήσεις μακρινών αποστάσεων κατά 70% και οι πτήσεις κοντινών αποστάσεων κατά 90%. Επίσης, διενεργείται μία επέκταση του προγράμματος πτήσεων για το επόμενο 3μηνο.

Η εταιρία θα αυξήσει σταδιακά τη ζήτηση. Το 2021 αναμένεται να είναι καθηλωμένα 300 αεροσκάφη της και 200 το 2022. Ακόμα και μετά την κρίση, η οποία αναμένεται να έχει λήξει έως το 2023, ο Όμιλος αναμένεται να μειώσει το στόλο του κατά 100 αεροσκάφη. Μία σταθερή μείωση της ζήτησης αναμένεται να παρατηρηθεί και σε άλλες επιχειρήσεις του Ομίλου.

Οι αεροπορικές εταιρίες του Ομίλου προετοιμάζονται για την αύξηση της ζήτησης και εφαρμόζουν πρωτόκολλα υγιεινής ενώ παρέχουν και ευέλικτες δυνατότητες αλλαγής των κρατήσεων, ενώ αυξάνεται και το προσωπικό στα τηλεφωνικά της κέντρα με στόχο τη γρήγορη παροχή αποζημιώσεων.

Προβλέψεις

Η αβέβαιη εξέλιξη της πανδημίας δεν επιτρέπει την παροχή ακριβών προβλέψεων για τα κέρδη του 2020. Ο Όμιλος συνεχίζει ωστόσο να περιμένει σημαντική μείωση στα έσοδα προ φορολόγησης.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *