Lufthansa

Lufthansa: “Πράσινο” φως για το πακέτο στήριξης | Κάμφθηκαν οι αντιστάσεις του Heinz Hermann Thiele

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ο μεγαλομέτοχος της Lufthansa, Heinz Hermann Thiele, θα στηρίξει τελικά το κρατικό πακέτο στήριξης και κάθε φόβος για μη αποδοχή της συμφωνίας , εξανεμίζεται.

Πιο συγκεκριμένα, θα πραγματοποιηθεί σήμερα η ψηφιακή Έκτακτη Γενική Συνεδρίαση των μετόχων του Ομίλου για το φλέγον ζήτημα της κρατικής στήριξης, η οποία ανέρχεται στα 9 δισεκατ. ευρώ, αλλά προβλέπει τη συμμετοχή της γερμανικής κυβέρνησης στον Όμιλο και την αγορά μετοχών έναντι μικρού ποσού.

Ο Heinz Hermann Thiele, ο οποίος κατέχει το 15.5% των μετοχών είχε εκφράσει πρόσφατα τη διαφωνία του σχετικά με μερικούς από τους όρους της Κυβέρνησης και ειδικά με τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο. Προς τούτο είχαν πραγματοποιηθεί διαπραγματεύσεις μεταξύ του ιδίου, του CEO της Lufthansa, Carsten Spohr, του Υπουργού Οικονομικών, Olaf Scholz, του Υπουργού Οικονομικών Υποθέσεων και Ενέργειας, Peter Altmaier, όπου συζητήθηκε και το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του Ομίλου καθώς η αεροπορική εταιρία θα θέλει να προχωρήσει σε απολύσεις 22000 εργαζόμενων ενώ έως το 2023 ο στόλος της αναμένεται να μειωθεί κατά 100 αεροσκάφη.

Οι διαπραγματεύσεις δε φαίνεται να είχαν κάποιο αποτέλεσμα και ο Heinz Hermann Thiele τονίζει ότι υπήρξαν διαφορές ως προς τις θέσεις της κυβέρνησης. Ωστόσο, εάν δεν προχωρήσει το πακέτο κρατικής στήριξης, η μόνη εναλλακτική θα ήταν η χρεοκοπία, η οποία αποτελεί μη επιθύμητο αποτέλεσμα για όλες τις πλευρές.

Εφόσον ο Heinz Hermann Thiele θα στηρίξει το πακέτο στήριξης, η ψηφοφορία αποτελεί απλά μία τυπικότητα. Υπενθυμίζεται ότι στη ψηφιακή ψηφοφορία θα συμμετέχει το 38% των μετόχων και είναι απαραίτητη η πλειοψηφία της τάξης του 75%.

Ωστόσο, ασκείται κριτική προς το κράτος το οποίο επιθυμεί να πληρώσει 2.56 ευρώ ανά μετοχή με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα μικρό ποσό, αλλά αναμένεται να περιοριστεί η ανταγωνιστικότητα του Ομίλου. Αντ’αυτού το κράτος οφείλει να “πιέσει” προς την κατεύθυνση της μείωσης των εκπομπών καυσαερίων, καθώς κάτι τέτοιο “θα επέφερε ένα μεγαλύτερο κοινωνικό όφελος και δε θα είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια των δικαιωμάτων απογείωσης και προσγείωσης εκ μέρους της Lufthansa”.

Ο αεροπορικός σύλλογος ADV επισημαίνει τη σημασία του πακέτου στήριξης καθώς η Lufthansa είναι σημαντική για τις γερμανικές αερομεταφορές και τη διασύνδεση των πτήσεων. Σε ενδεχόμενο μη συμφωνίας και της συνεπαγόμενης χρεοκοπίας της, το δίκτυο θα αποδυναμωθεί.

Πέραν της ψηφοφορίας των μετόχων του Ομίλου για το πακέτο είναι απαραίτητη και η συμφωνία με τα εργατικά σωματεία Verdi, UFO και VC, η οποία αρχικά θα είχε επιτευχθεί πριν από την Έκτακτη Γενική Συνεδρίαση. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις σχετικά με την εξοικονόμηση κεφαλαίων, τη μείωση των εργασιακών ωραρίων και τις πιθανές περικοπές μισθών διήρκησαν περισσότερο από το αναμενόμενο, ενώ το σωματείο Verdi δηλώνει πως θέλει να διαπραγματευτεί ύστερα από τη συνάντηση των μετόχων.

ΠΗΓΗ 1

ΠΗΓΗ 2

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *