Μ. Γιαννούλης: “Κλειδιά” τράπεζες και αεροπορικές συνδέσεις

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

 Και κλείνουμε τις παρουσιάσεις των ομιλιών στην 2η ετήσια Γενική Συνέλευση του Ξ.Ε.Ε., με αυτή του Μανώλη Γιαννούλη, προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Χανίων. 
Στην ομιλία του ο κ. Γιαννούλης εστίασε στα μεγάλα προβλήματα δανεισμού που έχουν οι Έλληνες ξενοδόχοι, αλλά και στον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο των αεροπορικών συνδέσεων για την ανάπτυξη του Τουρισμού, χωρίς να παραλείψει να αναφερθεί και στα υπόλοιπα μείζονα θέματα που απασχολούν τους Έλληνες τουριστικούς επιχειρηματίες. 
Είπε ο πρόεδρος του ΕΞΧ: ” Τα προβλήματα του τουριστικού κλάδου, είναι λίγο πολύ κοινά σε όλες τις περιοχές τις χώρας. Η μείωση του Φ.Π.Α στην εστίαση αλλά και στη διαμονή, η φορολογία των ξενοδοχείων μέσω του Ε.Ε.ΤΗ.ΔΕ, οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των ΔΕΚΟ, είναι βασικά θέματα τα οποία πρέπει το συντομότερο να λυθούν, δεδομένου ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις βρίσκονται πραγματικά σε συμπληγάδες πέτρες. Υπερβολικά πολλά έξοδα, τα οποία προέρχονται από τις ανατιμήσεις στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ και την υπερφορολογηση, ενώ ταυτόχρονα λόγω της κρίσης και της κακής εικόνας, που παρουσίαζε η χώρα μας, μέχρι τον Ιούνιο του 2012, λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας, χαμηλές τιμές με μικρά περιθώρια. Δεν χρειάζεται φυσικά να αναφέρω τις αυξήσεις στα χρηματοοικονομικά κόστη που πραγματικά είναι πλέον δυσβάστακτα. Ας ελπίσουμε ότι οι παρεμβάσεις του ΞΕΕ, ΣΕΤΕ, ΠΟΞ να πείσουν τον τραπεζικό τομέα να γίνουν αναχρηματοδοτήσεις δανείων με ευνοϊκότερους όρους, κάτι που αν πετύχει, θα δώσει μεγάλη ανάσα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις”.

Για τα Χανιά υπογράμμισε: ” Η Ένωση Ξενοδόχων, έχει ξεκινήσει ένα αισιόδοξο, αλλά ρεαλιστικό πρόγραμμα marketing και διαφήμισης, μέσω δημοσιογραφικών αποστολών, καταχωρήσεων σε έντυπα μεγάλης κυκλοφορίας, συμμετοχή σε εκθέσεις και βραβεύσεις των στελεχών μικρών και μεγάλων τουριστικών οργανισμών, οι οποίοι χρόνια τώρα στηρίζουν το νομό μας και μας τιμούν με την εμπιστοσύνη που μας δείχνουν. Η συνολική προσέγγιση είναι, ότι βλέπουμε τους Τ.Ος, ως καλούς συνεργάτες, και με μια αμφίδρομη σχέση, μπορούμε μαζί να αυξήσουμε τις αφίξεις. Με τις προσπάθειες που κάνουμε, προσπαθούμε να αλλάξουμε θετικά τον τρόπο που οι επισκέπτες μας, όσο και οι συνεργάτες μας Τ.Ο μας βλέπουν, και να τους πείσουμε ότι κάποιες αρνητικές σκέψεις, οι οποίες απηχούσαν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που μας έβλεπαν το 2012, οφείλονταν σε κακές εκτιμήσεις και στερεότυπα. Θα ήθελα επίσης με αυτή την ευκαιρία να ευχαριστήσω και κάποια γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό, τα οποία πραγματικά μας βοήθησαν στην εύρεση των κατάλληλων δημοσιογράφων και τηλεοπτικών συνεργείων”.

Αναφερόμενος στο θέμα των πτήσεων τόνισε: ” Μέσα από αυτές τις προσπάθειες, μαζί παράλληλα και με την προσέλκυση αρκετών low cost πτήσεων, καταφέραμε να κλείσουμε το 2012 με μια αύξηση της τάξεως του 9% περίπου, ενώ για το 2013, υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι η εικόνα που η χώρα εκπέμπει προς τα έξω, θα είναι αυτής της ασφαλούς και σοβαρής ευρωπαϊκής χώρας, ευελπιστούμε σε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση. Πριν 3 χρόνια, καταφέραμε να φέρουμε την Easy Jet, στο αεροδρόμιο Χανίων, ενώ από πέρσι ξεκίνησε η Ryan Air με 27 πτήσεις. Για το 2013, η Ryan Air, διπλασιάζει τις πτήσεις της, προς τα Χανιά, προσδοκώντας να φέρει περίπου 250.000 άτομα, ενώ όλη η τοπική κοινωνία, έχει αγκαλιάσει αυτή τη προσπάθεια δεδομένου ότι τα πολλαπλασιαστικά οφέλη είναι άμεσα ορατά σε όλους. Για το 2012 η Ryan AIR έφερε στα Χανιά 127.128 άτομα, ενώ συνολικά στο αεροδρόμιο των Χανίων αφίχθησαν για το 2012 από πτήσεις εξωτερικού 717.595 άτομα, μεγαλύτερος αριθμός σε σχέση με το 2011, όπου αφίχθησαν στα Χανιά από πτήσεις εξωτερικού 656.844. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι η πλειονότητα των πτήσεων είναι από τις νέες χώρες-πηγές επισκεπτών, που ήταν σχεδόν ανύπαρκτες τα προηγούμενα χρόνια στα Χανιά. Παραδείγματος χάριν, για πρώτη φορά είχαμε 71.802 Άγγλους, 31.879 Ιταλούς, 38.839 Γερμανούς. Θα έλεγα δε, ότι και πολλοί νέοι Tour Operators, με την έννοια ότι δεν είχαν παρουσία μέχρι σήμερα στα Χανιά, αγοράζουν θέσεις στις πτήσεις αυτές. Άλλωστε αυτή είναι η μεγάλη μας προσπάθεια να πιέσουμε στην κατεύθυνση νέων αγορών για να πετύχουμε μια σωστή διασπορά στους επισκέπτες μας. Κατά συνέπεια, η αύξηση των low cost πτήσεων, βοηθάει και τους μικρούς Tour Operators , οι οποίοι ανοίγουν ένα νέο προορισμό με πολλαπλά οφέλη για όλους. Πάντα βέβαια , οι κινήσεις αυτές γίνονται, ώστε να μην ενοχλούν τους εδραιωμένους Tour Operators, οι οποίοι όπως προανέφερα έχουν ανοίξει τον προορισμό. Όμως η αγορά έχει τη δική της δυναμική και όσο μεγαλώνει, γίνεται γνωστότερος ένας προορισμός τόσο περισσότερο θα προσελκύσει περισσότερους Τ.Ο όσο και L.C.C.”.

ΚΑι κατέληξε: ” Η Ελλάδα, έχει μια τεράστια προοπτική να γίνει ένας σημαντικός προορισμός και φυσικά δεν πρέπει να απουσιάζουν ούτε οι Τ.Ο, ούτε οι L.CC. Εδώ θα πρέπει να αναφέρω, ότι όλη η φιλολογία για την κόντρα μεταξύ Τ.Ο και αεροπορικών εταιριών, δεν υπάρχει στο βαθμό που ακούγεται. Και οι δύο, γνωρίζουν ότι η αγορά είναι ανοιχτή, όπως και οι 2 γνωρίζουν, ότι κατά τη χαμηλή περίοδο, μήνες που είναι νεκροί ουσιαστικά, οι περισσότεροι επισκέπτες έρχονται με L.C.C, ενώ κατά τη διάρκεια του Καλοκαιριού, το πλεονέκτημα των Τ.Ο ς είναι ότι έχουν εξασφαλίζει προνομιακές τιμές με τους συνεργάτες τους ξενοδόχους. Κατά συνέπεια είναι εμφανές, ότι μέσα από αυτές τις συνεργασίες, προκύπτει μια σημαντική αύξηση επισκεπτών, που είναι και το ζητούμενο, σε όλες τις τουριστικές περιοχές. Το γεγονός επίσης, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία, επέλεξε να κάνει μια νέα βάση της στο αεροδρόμιο των Χανίων, μας έχει δημιουργήσει την ανάγκη – ως Ένωση ξενοδόχων- να κάνουμε ότι μπορούμε προκειμένου να αρχίσει επιτέλους το έργο επέκτασης του αεροσταθμού, το οποίο θα δώσει, μια μεγάλη προοπτική στην ανάπτυξη του νομού μας και της Κρήτης γενικότερα. Μιλώντας για την αύξηση των αφίξεων στο αεροδρόμιο των Χανίων, θα πρέπει επισημαίνοντας ότι δυστυχώς παρατηρήσαμε και αύξηση της Παραξενοδοχείας και της παραπλανητικής διαφήμισης. Για δεύτερη φορά, έχουμε καταγγείλει αυτές τις πρακτικές από συγκεκριμένα άτομα ή καταλύματα τα οποία εμφανίζονται ως ξενοδοχεία, στις αρμόδιες αρχές. Θα ήθελα με την ευκαιρία , να συγχαρώ τον πρόεδρο του ΞΕΕ για την πρωτοβουλία του να ιδρύσει το παρατηρητήριο παραπλανητικής διαφήμισης, προκειμένου επιτέλους να αρχίσει να υπάρχει μια σοβαρότητα και οργάνωση απέναντι σε αυτή τη μάστιγα, που μόνο οικονομική αιμορραγία προκαλεί στις οργανωμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις”.