Τον Παγκόσμιο Δείκτη Αειφόρου Τουρισμού παρουσίασε αυτή την εβδομάδα η Mabrian Technologies, ο κορυφαίος πάροχος ταξιδιωτικών πληροφοριών, με αφορμή τη Σύνοδο Κορυφής για την Καινοτομία στον Τουρισμό (TIS).
Η Mabrian επεκτείνει την πλατφόρμα ταξιδιωτικών πληροφοριών της προσθέτοντας έναν πίνακα εργαλείων δεικτών βιωσιμότητας για “έξυπνους προορισμούς”. Ο νέος πίνακας ελέγχου βιωσιμότητας του τουρισμού χρησιμοποιεί ανάλυση “μεγάλων δεδομένων” για τη μέτρηση της απόδοσης ενός προορισμού, σε πολλαπλές μετρήσεις.
Ο νέος δείκτης αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Mastercard και την εταιρία συμβούλων βιωσιμότητας Ético.
Αυτός ο νέος πίνακας δεικτών βιωσιμότητας του τουρισμού επιτρέπει σε έναν προορισμό να μετρήσει, να συγκρίνει και να ακολουθήσει εκείνους τους παράγοντες που υποδεικνύουν βιωσιμότητα για έναν προορισμό.
Συνολικά, το ταμπλό έχει έξι δείκτες ομαδοποιημένους κατά έννοια, που σχηματίζονται από περισσότερους από 20 διαφορετικούς δείκτες που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα, οι οποίοι συνδυάζονται για να δημιουργήσουν τον Παγκόσμιο Δείκτη Αειφορίας Τουρισμού, για προορισμούς.
Μέσω αυτών των δεικτών, οι προορισμοί μπορούν να μετρήσουν πτυχές, όπως το επίπεδο κατανομής του τουριστικού εισοδήματος στην τοπική οικονομία, η συγκέντρωση της τουριστικής προσφοράς στην τοποθεσία, η εξάρτηση από τουριστικές αγορές μεγάλων αποστάσεων, τυχόν υπερβολική εποχικότητα ή την αντίληψη που έχουν οι επισκέπτες για τη βιωσιμότητα του προορισμού, μεταξύ άλλων.
Επιπλέον, οι προορισμοί που χρησιμοποιούν αυτό μπορούν να προσθέσουν σε αυτούς τους δείκτες, στον πίνακα εργαλείων, τα δικά τους δεδομένα που θεωρούν σχετικά, για να δημιουργήσουν μια μέτρηση ακόμη πιο ολοκληρωμένη, που βοηθά στην ανάπτυξη της βιωσιμότητας.
Μιλώντας για τον νέο δείκτη, ο Carlos Cendra, διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ στη Mabrian Technologies, σχολιάζει: “Μπορούν πραγματικά οι τουριστικοί προορισμοί να μετατραπούν σε βιώσιμους προορισμούς, χωρίς τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέτρηση της απόδοσής τους στη βιωσιμότητα; Σε αυτήν την επανεφεύρεση του τομέα, η βιωσιμότητα θα είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της επανενεργοποίησης του τουρισμού κάτω από ένα μοντέλο που έχει μεγαλύτερη επίγνωση του θέματος. Αλλά υπάρχει ένα μεγάλο κενό όσον αφορά τα εργαλεία και τους δείκτες που επιτρέπουν τη μέτρηση και την παρακολούθηση της εξέλιξης αυτών των εννοιών από την πλευρά αυτών που διαχειρίζονται προορισμούς και τουριστικές εταιρίες. Με αυτόν τον δείκτη ελπίζουμε να το αλλάξουμε αυτό”.
Η Mabrian, σε συνεργασία με τον συνεργάτη της Mastercard, έχει αναπτύξει έναν πίνακα με δείκτες σχετικά με την αειφορία του τουρισμού, με βάση την παρατήρηση παγκόσμιων δεδομένων, που μπορούν να παρακολουθούνται και να επιβεβαιώνονται με σταθερό τρόπο, με την πάροδο του χρόνου.
Η εταιρία διαθέτει ένα ευρύ φάσμα δεικτών τουριστικών τάσεων με βάση την ανάλυση μεγάλων δεδομένων, από διαφορετικές πηγές. Με αυτήν την τελευταία εξέλιξη συμπληρώνει το φάσμα αυτό, συμπεριλαμβανομένων των; Τουριστικό προϊόν · Αντιλαμβανόμενη ασφάλεια · Αντιλαμβανόμενο Κλίμα · Ικανοποίηση Ξενοδοχείου και · Παγκόσμια Τουριστική Αντίληψη.
Για τον ορισμό αυτών των δεικτών, η Mabrian έχει βασιστεί επίσης στις συμβουλές και τη συνεργασία της εταιρίας συμβούλων Ético, ειδικής στην αειφορία του τουρισμού, η οποία έφερε την εμπειρία της στον τρόπο ορισμού ενός βιώσιμου προορισμού.
Η Mabrian ανακοίνωσε αυτά τα νέα με αφορμή τη διεξαγωγή της Διεθνούς Συνόδου Κορυφής αφιερωμένη στην Καινοτομία στον Τουρισμό, που πραγματοποιείται στη Σεβίλλη της Ισπανίας μεταξύ 10 και 12 Νοεμβρίου.