Photo by Florian Wehde on Unsplash
Photo by Florian Wehde on Unsplash

Μαδρίτη και Βαρκελώνη ανταγωνίζονται Παρίσι και Λονδίνο ως προορισμοί shopping

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η Ισπανία είναι έτοιμη να ξεπεράσει τη Γαλλία, για πρώτη φορά, ως ο κορυφαίος προορισμός στον κόσμο, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προγνώσεις και μελέτες, ο αριθμός των επισκεπτών της ανέρχεται σε 54 εκατομμύρια.

Οι αγορές του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας συγκεντρώνουν το 52% των ξένων τουριστών που επισκέπτονται την Ισπανία και στην πλειονότητά τους αποζητούν τον ήλιο και τη θάλασσα.

Τελευταία, ωστόσο, στο προσκήνιο αναδεικνύεται ο τουρισμός για shopping, ο οποίος, όμως, στη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη αντιπροσωπεύει μόλις το 2,6% και το 2,3% του συνολικού τουρισμού shopping, αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή, τα ανάλογα ποσοστά σε Παρίσι και Λονδίνο είναι 16% και 13%.

Από την ανάλυση των τελευταίων δεδομένων του 2016 φαίνεται ότι κατά μέσο όρο τα έξοδα ανά επισκέπτη φτάνουν στα 1.028€, ενώ σε ημερήσια κατανάλωση το ποσό αυτό διαμορφώνεται στα 130€. Στις χώρες, όμως, του Ην. Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας τα νούμερα είναι ακόμα χαμηλότερα. Η περίπτωση της Γαλλίας ειδικά είναι αρκετά σημαντική. Εκεί ο μέσος όρος εξόδων ανά ταξίδι με τα βίας ξεπερνά τα 600€, ενώ τα ημερήσια έξοδα είναι τα χαμηλότερα μεταξύ των χωρών της Ευρωζώνης (85€).

Η Κίνα είναι η χώρα που «εξάγει» τον μεγαλύτερο αριθμό τουριστών για shopping. Το 2016, όμως, μόνο 374.295 Κινέζοι τουρίστες έφτασαν στην Ισπανία. Το γεγονός αυτό οδήγησε την κοινότητα της Μαδρίτης σε συνεργασία με μια ομάδα εταιριών (CaixaBank, Iberia, El Corte Inglés, Samsung and Global Blue) για τη διοργάνωση του συνεδρίου με τίτλο «Καταναλωτικός Τουρισμός και Οικονομία», που θα πραγματοποιηθεί για τρίτη χρονιά φέτος, στις 3 και 4 Οκτωβρίου. Ο σκοπός αυτής της συνάντησης είναι να γίνει η Μαδρίτη ένα παγκόσμιο εμπορικό κέντρο που θα ανταγωνιστεί τις «ηγεμονίες» του Παρισιού και του Λονδίνου.

Ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου, Juan Antonio Samaranch, ανέφερε πως ο βασικός σκοπός της συνάντησης είναι να επιτευχθεί ο διαμοιρασμός του τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και να δημιουργηθούν μόνιμες θέσεις εργασίας. Παρατήρησε πως: «Αν ο αριθμός επισκεπτών εκτός Ε.Ε. διπλασιαζόταν, τα έσοδα θα έφταναν τα 17 δισεκατομμύρια».
Οι ταξιδιώτες αυτοί, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πηγές τουριστών, δεν αναζητούν ηλιόλουστους προορισμούς και παραλίες. Ενδιαφέρονται για διαφορετικές εμπειρίες, σε σχέση με την κουλτούρα, τη γαστρονομία ή τα ψώνια.
Το τελευταίο διάστημα η Οργανωτική Επιτροπή κατάφερε να επεκτείνει το περιεχόμενο του διαλόγου της, σύμφωνα με το οποίο τα ξεσπάσματα ενάντια στην «τουριστο-φοβία» δείχνουν να αυξάνονται εξαιτίας της συγκέντρωσης μεγάλου αριθμού επισκεπτών σε συγκεκριμένους προορισμούς, όπως η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη.

«Πρόκειται για αλλαγή στις απαιτήσεις και στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου τουρισμού μακριά από τον ήλιο και τις παραλίες», τόνισε ο Samaranch.
Το Παρίσι αποτελεί το κέντρο του τουρισμού για shopping στην Ε.Ε. κατέχοντας το 16% επί του συνόλου των τουριστών, ακολουθούμενο από το Λονδίνο με 13%. Τα δεδομένα που υπάρχουν φανερώνουν το μεγάλο χάσμα μεταξύ των αγορών αυτών και των ισπανικών, με τη Μαδρίτη να δέχεται μόλις το 2,6% του συνολικού τουρισμού shopping και τη Βαρκελώνη το 2,3%.
«Δε θα είναι κάτι εύκολο. Ο ανταγωνισμός με τις αγορές των Η.Π.Α., της Ιταλίας και της Γαλλίας είναι πολύ δύσκολος, αλλά απαραίτητος για τη βελτίωση των τουριστικών δαπανών», συμπλήρωσε ο Samaranch.

Τα δεδομένα του 2016 δείχνουν ότι, εκτός της Ε.Ε, τουρίστες από 16 χώρες, εκτός Ένωσης, αντιπροσώπευαν το 8,8% των συνολικών αφίξεων. Αναλογιζόμενοι τις δαπάνες το ποσοστό διπλασιάζεται στο 16%. «Ο επισκέπτης από την Ασία θα ξοδέψει περίπου 4 φορές περισσότερα χρήματα την ημέρα απ’ ότι ένας Ευρωπαίος», είπε ο Samaranch.

Το πλεονέκτημα που έχουν τόσο η Μαδρίτη, όσο και η Βαρκελώνη αφορά το προφίλ των τουριστών, το οποίο αποδεικνύεται εντελώς διαφορετικό. Το 24% των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Καταλανική πρωτεύουσα προέρχονται από τη Γαλλία και στη συνέχεια από το Ην. Βασίλειο, με ποσοστό 10,1%. Οι μετρήσεις δαπανών και στις δύο πόλεις είναι κάτω από τον μέσο όρο και κατά τρεις με τέσσερις φορές χαμηλότερες από αυτές των Ασιατών. Οι Φιλιππινέζοι είναι οι τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα κατά την παραμονή τους στην Ισπανία (2,752€), τόσο συνολικά όσο, και σε ημερήσια βάση (457€). Σε αντίστοιχη περίπτωση, τα δεδομένα από το Ην. Βασίλειο και τη Γαλλία είναι τρεις φορές χαμηλότερα, ενώ στην ημερήσια κλίμακα καταλαμβάνουν την τέταρτη θέση.

Το αντίθετο συμβαίνει στη Μαδρίτη μιας και το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών της δεν προέρχονται από την Ευρώπη. Στην πρώτη θέση βρίσκονται οι Αμερικανοί τουρίστες (δίχως να υπολογίζονται οι Η.Π.Α.) με ποσοστό 21,4% του συνόλου και ακολουθούν οι Ασιάτες με ποσοστό 14,6%.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *