Photo by Skitterphoto on Pexels

Μακροπρόθεσμες οι επιπτώσεις του Covid-19 στην ταξιδιωτική συμπεριφορά των Ευρωπαίων

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ταξιδιωτική συμπεριφορά των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να έχει η υγειονομική κρίση, όπως καταδεικνύει η έρευνα Flash Eurobarometer, η οποία διενεργήθηκε από την Ipsos European Public Affairs για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. 

Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα πολιτών, ηλικίας 15 ετών και άνω, στα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω τηλεφωνικών συνεντεύξεων, μεταξύ 18 και 28 Οκτωβρίου 2021, έχει στόχο να παρουσιάσει τη στάση των Ευρωπαίων απέναντι στον τουρισμό.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, στην πλειοψηφία τους οι Ευρωπαίοι πολίτες αναμένουν ότι η πανδημία θα έχει κάποιου είδους μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην ταξιδιωτική συμπεριφορά τους, ενώ το 21% δεν προβλέπει κάτι τέτοιο.

Το 49% των συμμετεχόντων στην έρευνα, πιστεύουν ότι εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Επιπλέον, λίγο λιγότεροι αναμένουν ότι η πανδημία Covid-19 θα οδηγήσει τους ίδιους προσωπικά σε περισσότερες διακοπές στη χώρα τους (38%), και σε λιγότερα ταξίδια συνολικά  (34%).

Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα, ένα σημαντικό ποσοστό πιστεύει ότι η πανδημία θα επηρεάσει την επιλογή των χωρών προορισμού (24%) ή το είδος των ταξιδιωτικών προορισμών (20%).

Η έρευνα διαπιστώνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της ΕΕ (82%) είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν ορισμένες από τις συνήθειές τους για να υποστηρίξουν περισσότερο τον βιώσιμο τουρισμό, σε αντίθεση με το 15% που δεν είναι έτοιμοι να κάνουν κάτι τέτοιο. Στο πλαίσιο αυτό, εμφανίζονται διατεθειμένοι σε ποσοστό 55% να καταναλώνουν τοπικά προϊόντα και να κάνουν ταξίδια εκτός της τουριστικής περιόδου αιχμής (42%) και σε λιγότερο επισκέψιμους προορισμούς (41%).

Photo by Anna Shvets on Pexels

Η “μεγαλύτερη προσοχή στις επιπτώσεις του τουρισμού στις τοπικές κοινότητες” αναφέρεται από το 28% των ερωτηθέντων ως αναμενόμενη επίπτωση της πανδημίας στην ταξιδιωτική τους συμπεριφορά, ενώ σε ποσοστό 19% αναμένεται ότι θα αλλάξουν τον τρόπο μετάβασής τους προς τον προορισμό.

Την ίδια στιγμή είναι έτοιμοι να επιλέξουν οικολογικά μέσα μεταφοράς (36%) ή να πληρώσουν περισσότερα για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος (35%) ή προς όφελος της τοπικής κοινωνίας (33%).

Οι πολίτες της Ε.Ε. είναι πιο πιθανό να βασίσουν την απόφασή τους για έναν ταξιδιωτικό προορισμό σε τρεις πτυχές: τις πολιτιστικές προσφορές στον προορισμό (44%), την τιμή του συνολικού ταξιδιού και το φυσικό περιβάλλον στον προορισμό (43% έκαστη).
Ο τέταρτος και ο πέμπτος σημαντικότερος λόγος για να επιλέξουν οι ερωτηθέντες έναν προορισμό είναι οι διαθέσιμες δραστηριότητες στον προορισμό (30%) και η προσβασιμότητα των υπηρεσιών και των δραστηριοτήτων για όλους (24%).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *