ryanair

Μεγάλες ζημιές 306 εκατ. € για την Ryanair στο Q3

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ryanair Holdings plc σήμερα 1 Φεβρουαρίου, ανακοίνωσε ζημιές, για το 3ο τρίμηνο τρίμηνο του έτους,  ύψους 306 εκατ. Ευρώ, σε σύγκριση με κέρδη 88 εκατ. €, στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της 3μηνης περιόδου, έως τις 31 Δεκεμβρίου περιλαμβάνουν:

• Μείωση των επιβατών από 36 εκατ. σε 8 (-78%).
• Ρευστότητα 3,5 δισ. € στο τέλος του τριμήνου (31 Δεκεμβρίου).
• Η μείωση του κόστους και η διαχείριση ρευστότητας συνεχίζονται σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου.
• Η συμφωνία ανάπτυξης χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο Stansted επεκτάθηκε κατά 4 χρόνια έως το 2028.
• • Η Ryanair περιορίζει τα δικαιώματα ψήφου των μετόχων εκτός ΕΕ μετά το Brexit.
• Εταιρική παραγγελία για 75 αεροσκάφη B737-8200 (σύνολο 210 αεροσκαφών).

Τα μεγέθη

Τα μεγέθη της Ryanair κατά το Q3, έχουν ως εξής:

ryanairΣε ανακοίνωσή της η εταιρία αναφέρει ότι COVID-19 συνεχίζει να καταστρέφει τον κλάδο. Η κίνηση των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς επηρεάστηκε σοβαρά από τις απαγορεύσεις ταξιδιού του Ηνωμένου Βασιλείου που επιβλήθηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα από πολλές κυβερνήσεις της ΕΕ στις 19 και 20 Δεκεμβρίου. Αυτές οι απαγορεύσεις πτήσεων και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οδήγησαν την κίνηση του Ομίλου τον Δεκέμβριο στο να πέσει κατά 83% σε μόλις 1,9 εκατομμύρια επιβάτες. Όπως ανακοινώθηκε στις 7 Ιανουαρίου, η Ryanair αναμένει ότι οι τελευταίες απαιτήσεις του lockdown και των δοκιμώνς Covid, θα μειώσουν ουσιαστικά τα δρομολόγια πτήσεων και την κίνηση μέχρι το Πάσχα. Η πρόβλεψη κυκλοφορίας του Ομίλου (FY21) μειώθηκε επομένως σε «μεταξύ 26 και 30 εκατομμυρίων επιβάτες».

Και συνεχίζει: “Η πανδημία Covid προκάλεσε το κλείσιμο αεροπορικών εταιρειών της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Flybe, Germanwings, Level και Montenegro Airlines. Η Norwegian έχει ήδη εισέλθει σε καθεστώς προστασίας πιστωτών και το Eurocontrol προβλέπει περισσότερες χρεοκοπίες αεροπορικών εταιρειών στην ΕΕ το 2021. Σημαντικές μειώσεις της χωρητικότητας έχουν εφαρμοστεί από πολλές αεροπορικές εταιρείες της ΕΕ, οι οποίες έχουν λάβει παράνομες κρατικές ενισχύσεις, συμπεριλαμβανομένων των Alitalia, Air France/KLM, LOT, Lufthansa, SAS, TAP και άλλες. Αυτές οι παράνομες κρατικές ενισχύσεις στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό και τους ίσους όρους στις αερομεταφορές της ΕΕ. Αναμένουμε ότι η ενδοευρωπαϊκή αεροπορική χωρητικότητα, θα μειωθεί σημαντικά για τα επόμενα χρόνια, γεγονός που θα δημιουργήσει ευκαιρίες ανάπτυξης για τη Ryanair να εκμεταλλευτεί τα κίνητρα ανάκαμψης, καθώς θα παραλάβει 210 νέα (χαμηλότερου λειτουργικού κόστους) Boeing 737s . Μόλις ο ιός Covid-19 υποχωρήσει – και θα τους επόμενους μήνες καθώς οι κυβερνήσεις της ΕΕ επιταχύνουν τη διάθεση εμβολίων – η Ryanair και τα αεροδρόμια συνεργάτες της θα αποκαταστήσουν γρήγορα τα χρονοδιαγράμματα, θα ανακτήσουν την χαμένη κίνηση, θα βοηθήσουν τα έθνη της Ευρώπης να επανεκκινήσουν την τουριστική τους βιομηχανία και την δημιουργία θέσεων εργασίας για νέους σε όλες τις πόλεις και τους παραθεριστικούς προορισμούς της ΕΕ. Έχουμε ελπίδες από την επιτυχία του προγράμματος εμβολίων στο Ηνωμένο Βασίλειο που στοχεύει να εμβολιάσει σχεδόν το 50% του πληθυσμού του Ηνωμένου Βασιλείου (30 εκατομμύρια) μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Η ΕΕ πρέπει τώρα να εντείνει τον αργό ρυθμό του προγράμματος διάθεσης των εμβολίων, ώστε να προσεγγίσει με τις επιδόσεις του Ηνωμένου Βασιλείου”.

Έσοδα

Τα έσοδα του 3ου τριμήνου μειώθηκαν κατά 82% στα 0,34 δισ. Ευρώ, καθώς η κίνηση μειώθηκε κατά 78% στα 8,1 εκατ. Ευρώ. Τα επικουρικά έσοδα απέδωσαν μια καλή απόδοση καθώς περισσότεροι επισκέπτες επέλεξαν την επιβίβαση προτεραιότητας και την κράτηση θέσεων. Η μείωση κόστους του 3ου τριμήνου ήταν ισχυρή, κατά 63% χάρη στα μέτρα που εφαρμόστηκαν τους τελευταίους εννέα μήνες. Λόγω των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών, της μειωμένης κυκλοφορίας του 4ου τριμήνου και ενός αναθεωρημένου προγράμματος παράδοσης αεροσκαφών, ο Όμιλος κατέγραψε έκτακτες ζημιές 15 εκατ. Ευρώ για αντιστάθμιση καυσίμων και ισοτιμιών στο Q3.

ksd Ryanair
adv

Οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου συνεχίζουν να εφαρμόζουν μειώσεις κόστους. Τον Δεκέμβριο, η Ryanair αύξησε τη σταθερή παραγγελία της για το αεροσκάφος B737-8200 “Gamechanger” κατά 75, σε 210 αεροσκάφη. Αυτά τα φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη έχουν 4% περισσότερες θέσεις, αλλά καίνε 16% λιγότερα καύσιμα και έχουν χαμηλότερες εκπομπές θορύβου κατά 40%. Αυτό το χειμώνα, οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου επιστρέφουν 14 παλαιότερα αεροσκάφη B737 σε εκμισθωτές καθώς οι μισθώσεις λήγουν και η Ryanair ολοκλήρωσε πρόσφατα την παράδοση 7 παλαιότερων B737NG (προ-πωλήθηκε το 2019) για μετατροπή σε μεταφορές φορτίου. Οι ομάδες ανάπτυξης δρομολογίων συνεργάζονται με πολλούς συνεργάτες – αεροδρόμια, σχετικά με τα κίνητρα ανάκτησης / ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου ο Όμιλος ανακοίνωσε μια βάση αεροσκαφών στο Παρίσι Beauvais, πρόσθεσε ένα τέταρτο αεροσκάφος στη βάση της Νάπολης, ανακοίνωσε μια βάση 4 αεροσκαφών στη Βενετία Τρεβίζο και αύξησε το δίκτυο δρομολογίων / συχνότητάς της στη Βενετία Marco Polo, Βερόνα και Μπάρι. Ο Όμιλος επιβεβαίωσε επίσης το άνοιγμα της βάσης του Shannon (Ιρλανδία).

Πρόσφατα, η Ryanair ολοκλήρωσε μια τετραετή επέκταση της συμφωνίας στο Stansted έως το 2028. Ο Όμιλος εξασφάλισε επίσης τα slots της easyJet στο Stanste”.

Ακόμη η εταιρία για τα αεροσκάφη B737 Max αναφέρει: “Toν Δεκέμβριο, λίγο μετά την έγκριση των αεροσκαφών Boeing MAX από την FAA στις Η.Π.Α., η Ryanair παρήγγειλε επιπλέον 75 αεροσκάφη B737-8200 από την Boeing, αυξάνοντας τη σταθερή παραγγελία της σε 210 μονάδες. Μετά την πρόσφατη πιστοποίηση της EASA του MAX-8 για επιστροφή στις πτήσεις στην Ευρώπη, ελπίζουμε ότι το B737-8200 θα πιστοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες. Αυτό θα επιτρέψει στον Όμιλο να παραλάβει έως και 24 νέα αεροσκάφη εντός του 2021. Αυτή η παραγγελία θα παραδοθεί σε μια περίοδο 4 ετών μεταξύ της άνοιξης του 2021 και του Δεκεμβρίου 2024 (FY25), διευκολύνοντας την αύξηση της κυκλοφορίας στα 200 εκατομμύρια ετησίως. Το αεροσκάφος B737-8200 είναι ένα «Gamechanger» για τους πελάτες της Ryanair και τους καταναλωτές της Ευρώπης”.

Πρόβλεψη για το 2021

Και καταλήγει η εταιρία με τις εκτιμήσεις για το 2021: “Το 2021 θα συνεχίσει να είναι η πιο δύσκολη χρονιά στην 35χρονη ιστορία της Ryanair. Τα πρόσφατα lockdown Covid και οι περιορισμοί ταξιδιών σε ολόκληρη την ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο, θα μειώσουν την προβλεπόμενη κυκλοφορία μεταξύ 26m και 30m (προηγουμένως «έως 35m»), με μεγαλύτερο κίνδυνο προς το κάτω άκρο του φάσματος. Ενώ η ορατότητα του Q4 παραμένει περιορισμένη λόγω αβέβαιων και συνεχώς μεταβαλλόμενων περιορισμών ταξιδιών λόγω Covid-19, αναμένουμε μια καθαρή απώλεια  μεταξύ 850 εκατ. ευρώ και 950 εκατ. ευρώ. Καθώς κοιτάζουμε πέρα ​​από την κρίση Covid-19, και οι εμβολιασμοί ξεκίνησαν, ο Όμιλος Ryanair αναμένει να έχει πολύ χαμηλότερη βάση κόστους και ισχυρό ισολογισμό, που θα του επιτρέψει να χρηματοδοτήσει χαμηλότερους ναύλους και να προσθέσει αεροσκάφη χαμηλότερου κόστους για να επωφεληθούν οι αγορές σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *