str

Μεγάλη ανάλυση της STR για Airbnb και ξενοδοχεία σε 13 αγορές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Την μεγαλύτερη ίσως ανάλυση που έχει γίνει ποτέ, για την αλληλεπίδραση και τους “παράλληλους βίους” της Airbnb και των ξενοδοχείων, εκπόνησε η γνωστή και εξαιρετικά αξιόπιστη εταιρία STR, η οποία ανέλυσε τα δεδομένα  σε 13 μεγάλες παγκόσμιες αγορές, για περίοδο 32 μηνών.

Η ανάλυση αποκάλυψε βασικά ευρήματα σχετικά με τα επίπεδα πληρότητας σε κάθε τομέα, καθώς και τις τάσεις των τιμών και των διανυκτερεύσεων.

airbnbΗ STR συνέκρινε τα δεδομένα από την παγκόσμια βάση δεδομένων που διατηρεί τα δεδομένα της Airbnb, σε 13 αγορές από την 1η Δεκεμβρίου 2013 έως τις 31 Ιουλίου 2016. Για τους σκοπούς της ανάλυσης, η STR απέκλεισε καταλύματα της  Airbnb που δεν μπορεί να θεωρηθούν συγκρίσιμα με ξενοδοχεία (shared accommodations).

Οι αγορές που περιλαμβάνονται στη μελέτη είναι : Βαρκελώνη, Βοστώνη, Λονδίνο, Λος Άντζελες, Πόλη του Μεξικού, Μαϊάμι, Νέα Ορλεάνη, Παρίσι, Σαν Φρανσίσκο, Σιάτλ, Σίδνεϊ, Τόκιο και Ουάσινγκτον.

airbnb“Είμαστε ενθουσιασμένοι που μπορούμε να μοιραστούμε τα ευρήματά μας από την πρώτη ολοκληρωμένη μελέτη για το θέμα αυτό, που χρησιμοποιεί πραγματικά δεδομένα της Airbnb», δήλωσε ο Jan Freitag, ανώτερος αντιπρόεδρος STR. Και συνέχισε : «Δεν είναι έκπληξη το γεγονός ότι τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά σε κάθε αγορά, αλλά τα δεδομένα δείχνουν ότι οι ιδιοκτήτες Airbnb δεν φαίνεται να αναπτύσσουν στρατηγικές διαχείρισης και απόδοσης, τόσο αποτελεσματικές όσο οι ξενοδόχοι. Οι πληρότητες των ξενοδοχείων είναι υψηλότερες από ό, τι τα καταλύματα της Airbnb, ενώ τα ξενοδοχεία χρεώνουν υψηλότερες τιμές. ”

Τρία είναι τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

  • Οι πληρότητες της Airbnb ήταν υψηλότερες σε αγορές όπου και τα ξενοδοχεία είχαν μεγάλες πληρότητες. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των 12 μηνών που έληξαν τον  Ιούλιο 2016, το Τόκιο ανέφερε το υψηλότερο επίπεδο πληρότητας της Airbnb (61,5%) μεταξύ των 13 αγορών και κατέλαβε τη δεύτερη θέση σε επίπεδο πληρότητας των ξενοδοχείων του 84,8%.
  • Παρά τις αυξήσεις της προσφοράς καταλυμάτων της Airbnb, οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία με πληρότητες άνω του 95%, δεν διαφέρουν πολύ σε επτά αγορές των ΗΠΑ: 61 διανυκτερεύσεις το 2013, 75 διανυκτερεύσεις το 2014, 76 διανυκτερεύσεις το 2015 και 71 διανυκτερεύσεις το 2016.
  • Παράλληλα, υπήρξε μικρή μείωση στην τιμολογιακή δπολιτική των ξενοδοχείων κατά τη διάρκεια των περιόδων υψηλής πληρότητας. Στις επτά αγορές των ΗΠΑ, οι ξενοδόχοι προσέφεραν τιμές δωματίων 30,8% υψηλότερα τις περιόδους αυτές  το 2013, 25,6% το 2014, 34,9% το 2015 και 34,8% το 2016.

Άλλα ευρήματα από την ανάλυση περιλαμβάνουν:

  • Το Νοέμβριο του 2016 τα καταλύματα της Airbnb ξεπέρασαν τα 3 εκ. , ξεπερνώντας τον αριθμό των δωματίων της μεγαλύτερης στον κόσμο ξενοδοχειακής αλυσίδας, της Marriott International, Inc. , που διαθέτει 1,1 εκ. δωμάτια. Αν ωστόσο αφαιρεθούν τα μη συγκρίσιμα καταλύματα της Airbnb, τότε το “δυναμικό” της υποχωρεί στα 1 εκ. καταλύματα.
  • Τα μερίδια αγοράς της Airbnb στους τομείς της ζήτησης και των εσόδων, ήταν περίπου 4% και 3%, αντίστοιχα.
  • Οι επισκέπτες Airbnb συνήθως έμειναν περισσότερες ημέρες, από τους αντίστοιχους των ξενοδοχείων κατά μέσο όρο, στις επτά αγορές των ΗΠΑ: το 46,5% του συνόλου των κρατήσεων στην Airbnb αφορούσαν επταήμερη παραμονή ή και μεγαλύτερη, έναντι μόλις 9% των ξενοδοχείων.
  • Οι πληρότητες των ξενοδοχείων ήταν σημαντικά υψηλότερες από την Airbnb κατά τη διάρκεια των 12 μηνών που τελείωσε τον Ιούλιο 2016. Στα ξενοδοχείο η πληρότητα ήταν υψηλότερη στο Σίδνεϊ (85,4%) και χαμηλότερη στην Πόλη του Μεξικού (68,7%). Στην Airbnb η πληρότητα ήταν υψηλότερη στο Τόκιο (61,5%) και χαμηλότερη στην Πόλη του Μεξικού (18,4%).
  • Σε γενικές γραμμές, το μερίδιο της Airbnb στα επαγγελματικά ταξίδια (κατ ‘εκτίμηση 10%) ήταν σημαντικά μικρότερο σε σχέση με το μερίδιό της στα ταξίδια αναψυχής.
  • Κατά τη διάρκεια των 12 μηνών που έληξε τον Ιούλιο του 2016, η μέση ημερήσια τιμή (ADR) των ξενοδοχείων σε επτά αγορές των ΗΠΑ ήταν US $ 16 υψηλότερη από την τιμή της Airbnb. Η μεγαλύτερη διαφορά αναφέρθηκε στο Μαϊάμι, όπου οι ξενοδόχοι χρεώνουν US $ 44 περισσότερα από την  Airbnb.
  • Το ADR των ξενοδοχείων αυξήθηκε σε όλες τις αγορές, εκτός από το Παρίσι κατά το ίδο διάστημα. Το ADR της Airbnb μειώθηκε σε οκτώ αγορές και αυξήθηκε σε πέντε.

airbnb_hotels«Ελπίζουμε ότι σε βάθος αυτή ανάλυση να βοηθήσει φορείς και νομοθέτες, στην απόκτηση καλύτερης γνώσης σχετικά με τις αγορές και την τρέχουσα κατάσταση της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, όπου η Airbnb συνεχίζει να επεκτείνει τα μερίδιά της” δήλωσε ο Freitag.

Η ανάλυση ήταν η δεύτερη που διεξήχθη από την STR, με χρήση πραγματικών δεδομένων της Airbnb. Η πρώτη έρευνα είχε γίνει με δεδομένα μόνο για τη Νέα Υόρκη τον Μάρτιο του 2016.

Σημειώνεται ότι η STR παρέχει στους πελάτες σε πολλούς τομείς της αγοράς δεδομένων με παγκόσμια συγκριτική αξιολόγηση, ιδρύθηκε το 1985 και διατηρεί παρουσία σε 16 χώρες, με έδρα στο Hendersonville του Tennessee.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *