Photo by Ashley K Bowen on Pexels

Μεγάλη… όρεξη για ταξίδια και αυξανόμενη διάθεση για δαπάνες επιδεικνύουν οι Ευρωπαίοι | Ευπροσάρμοστοι στη νέα ταξιδιωτική κανονικότητα

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

H εμπιστοσύνη και η επιθυμία για ταξίδια αυξάνονται και πάλι μετά από δύο χρόνια πανδημίας, όπως αυξάνονται και οι ταξιδιωτικές δαπάνες, με το 13% να αναμένει ότι θα δαπανήσει περισσότερα για ταξίδια το 2022, έναντι του 8% το 2021.

Μετά το τέλος της πανδημίας, η καθαριότητα, η υγιεινή και η ασφάλεια θα συνεχίσουν να είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατά την επιλογή ενός προορισμού, ακολουθούμενοι από την ευκαιρία να απολαύσει κάποιος τη φύση ή τη δυνατότητα να φτάσει στον προορισμό με απευθείας πτήση.

Η εμπιστοσύνη που δημιουργείται από τον καθολικό σχεδόν εμβολιασμό των Ευρωπαίων ταξιδιωτών αντανακλάται αισθητά στο γεγονός ότι η ανησυχία τους σχετικά με τον κορωνοϊό έχει μειωθεί σημαντικά. Αυτό είναι ένα βασικό συμπέρασμα από τα στοιχεία της πλατφόρμας ανάλυσης τουρισμού Travellyze, του Διεθνούς Ομίλου Τουρισμού (ITG), που αποτελεί συγχώνευση των οργανισμών τουριστικού μάρκετινγκ Global Communications Experts GmbH (Γερμανία), Interface Tourism (Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Κάτω Χώρες) και Black Diamond (Μεγάλη Βρετανία).

Η Dorothea Hohn, διευθύνουσα σύμβουλος της Global Communications Experts, του γραφείου της ITG στη Γερμανία, και αντιπρόεδρος της ITG, δηλώνει: “Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι αποκτούν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στη νέα κανονικότητα και βασίζονται περισσότερο στην κρίση τους όταν λαμβάνουν αποφάσεις. Οι ταξιδιώτες ανησυχούν όλο και λιγότερο για τον Covid και για την πιθανή ταλαιπωρία από τα μέτρα ελέγχου για τον ιό. Ωστόσο, μένει να δούμε σε ποιο βαθμό η τραγωδία που εκτυλίσσεται στην Ουκρανία, αυτή τη στιγμή, θα επηρεάσει τις κρατήσεις και την ταξιδιωτική συμπεριφορά”.

Επιπλέον χρήματα για ταξίδια σχεδιάζουν να ξοδέψουν οι Ευρωπαίοι

Οι προβλέψεις δείχνουν επίσης ότι οι Ευρωπαίοι θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για ταξίδια το 2022 απ’ ό,τι το 2021, κυρίως λόγω της άρσης των μέτρων που επιβλήθηκαν για τη διαχείριση της πανδημίας σε πολλές χώρες, καθώς και της ανάγκης χρήσης ταξιδιωτικών κουπονιών πριν από την οριστική κατάργησή τους.

Τα στοιχεία της Travellyze δείχνουν, επίσης, ότι ο αριθμός των Ευρωπαίων που σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για τα ταξίδια τους έχει αυξηθεί κατά 5,6%, από 7,4% το 2021 σε 13% το 2022, ενώ τέσσερις στους δέκα ανθρώπους αναφέρουν ότι ξοδεύουν μεταξύ 1.000 και 3.000 ευρώ για ταξίδια. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν σταδιακή ανάκαμψη του τομέα φέτος.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του προορισμού, ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιώτες κάνουν κρατήσεις και ο τόπος διαμονής τους είναι μερικές μόνο από τις μεταβλητές που αναλύει η Travellyze για την εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με τη ζήτηση στον τουρισμό.

Όσον αφορά την ευρωπαϊκή αγορά, η πλατφόρμα προσφέρει τα κάτωθι συμπεράσματα για τα ταξίδια του 2022:

-Το 35,3% των Ευρωπαίων σκοπεύουν να κάνουν κράτηση για το ταξίδι τους μέσω μιας μηχανής ταξιδιωτικής αναζήτησης, όπως η Skyscanner ή η Trivago, και το 33,6% σκοπεύουν να κάνουν κράτηση για το κατάλυμά τους απευθείας στον προμηθευτή. Αυτή η τάση προς την απευθείας κράτηση έχει παγιωθεί τα δύο χρόνια της πανδημίας, αν και τα ταξιδιωτικά γραφεία είναι ακόμη πολύ ενεργά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με την Travellyze, το 32% των Ευρωπαίων σχεδιάζει να κλείσει ένα πακέτο διακοπών (πτήση και διαμονή) μέσω ενός διαδικτυακού πρακτορείου, αν και παραδοσιακά το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο στη Γερμανία.

-Το 53,5% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα σχεδιάζουν να μείνουν σε ξενοδοχεία τριών ή τεσσάρων αστέρων το 2022, ενώ το 14% σκέφτεται να μείνει και σε ξενοδοχεία πέντε αστέρων.

-Μια λογική συνέπεια της πανδημίας είναι η αύξηση της σημασίας της καθαριότητας (42,3%), της υγιεινής (41,1%) και της ασφάλειας (40,4%) ως παραγόντων προτεραιότητας κατά την επιλογή ταξιδιωτικού προορισμού. Επιπλέον, υπάρχει σαφής προτίμηση για ταξίδια στη φύση. Η ευκαιρία να απολαύσουν υπαίθριες δραστηριότητες έχει μεγάλη σημασία για το 37,1% των ταξιδιωτών, ενώ το 28,6% προτιμά τα ταξίδια στην πόλη.

-Η επιθυμία να ελαχιστοποιηθεί η ταλαιπωρία των πτήσεων έχει καταστήσει τη διαθεσιμότητα απευθείας πτήσεων προτεραιότητα για το 36,1% των ταξιδιωτών.

Αυξάνεται η επιθυμία των Γερμανών για ταξίδια

Όσον αφορά τους Γερμανούς ταξιδιώτες, τα στοιχεία που συνέλεξε η Travellyze, δείχνουν ότι ο αριθμός των Γερμανών που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν περισσότερες από μία φορές τον χρόνο αυξήθηκε κατά 1,5% εφέτος και διαμορφώνεται από 24,9% το 2021 σε 26,4%.

Το ποσοστό των Γερμανών που σχεδιάζουν να δαπανήσουν μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ για ταξίδια το 2022 μειώθηκε ελαφρώς κατά 0,9% σε 20,9%. Ωστόσο, το ποσοστό των Γερμανών που σχεδιάζουν να δαπανήσουν μεταξύ 5.000 και 10.000 ευρώ αυξήθηκε κατά 1,4% φέτος, από 9,4% το 2021 σε 10,8%.

Όσον αφορά τις πηγές έμπνευσης για την επιλογή ενός προορισμού διακοπών, οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς εξακολουθούν να κατέχουν την υψηλότερη θέση για τους Γερμανούς με ποσοστό 58,6%, ακολουθούμενες από τις μηχανές αναζήτησης, όπως το Google ή το Bing (43,9%) και τα ταξιδιωτικά προγράμματα στην τηλεόραση (32,5%). Η έμπνευση από τα κοινωνικά δίκτυα παίζει σημαντικό ρόλο, ιδίως μεταξύ των ατόμων που έχουν γεννηθεί μετά το 2004. Μετά τις συστάσεις από τους φίλους και την οικογένεια (70,1%), το Instagram είναι η δεύτερη πιο σημαντική πηγή έμπνευσης με ποσοστό 64,4%, ενώ το YouTube (39,1%) και το TikTok (28,7%) είναι επίσης σημαντικές πλατφόρμες έμπνευσης για διακοπές.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *