Michael O’Leary: Η ενοποίηση το μέλλον του κλάδου των αερομεταφορών | Wizz Air και easyJet θα πρέπει να συγχωνευθούν

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ενοποίηση συνιστά την καλύτερη προοπτική για την ευρωπαϊκή βιομηχανία των αερομεταφορών, η οποία υπέστη μεγάλο πλήγμα εξαιτίας της πανδημικής κρίσης, με τη συγχώνευση της Wizz Air με την easyJet να αποτελεί την ιδανική αρχή, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary.

Η συγχώνευση είναι το πρώτο σημάδι ενοποίησης μιας βιομηχανίας, που υπέστη, εδώ και 18 μήνες, σημαντικές απώλειες, και η οποία εδώ και καιρό θεωρείται ώριμη για κάτι τέτοιο. “Τόσο η easyJet, όσο και η Wizz Air, είτε θα πρέπει να σταματήσουν να δραστηριοποιούνται, είτε να συγχωνευθούν”, είπε ο O’Leary, μιλώντας στους Financial Times. Πρότεινε δε, μεγάλοι αερομεταφορείς, όπως η ιδιοκτήτρια της British Airways, IAG, η Lufthansa ή η Air France, να προσπαθήσουν να εξαγοράσουν αντίπαλες αεροπορικές εταιρίες, είτε πρόκειται για ανταγωνιστές χαμηλού κόστους, είτε για μικρότερους αερομεταφορείς. “Η ενοποίηση πρέπει να συμβεί και θα συμβεί. Είναι αναπόφευκτη, ιδιαίτερα τώρα που βγαίνουμε από τον Covid”, πρόσθεσε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair πιστεύει ότι, οι αεροπορικές εταιρίες χρειάζονται τεράστια κλίμακα για να επιβιώσουν και πως η κατακερματισμένη, ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.

Ωστόσο, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν φαίνονται πρόθυμες να χάσουν τις εθνικές τους αεροπορικές εταιρίες και -σε αντίθεση με τα όσα πιστεύει ο O’Leary- αποκάλυψαν ότι προσέφεραν “σαρωτική” βοήθεια προκειμένου να καταφέρουν να επιβιώσουν οι εθνικοί αερομεταφορείς από τον αντίκτυπο της πανδημίας.

Η easyJet αποκάλυψε την περασμένη Πέμπτη ότι είχε απορρίψει μια προσέγγιση εξαγοράς από έναν ανώνυμο “μνηστήρα”, ο οποίος, σύμφωνα με όσους γνώριζαν πρόσωπα και καταστάσεις, δεν ήταν άλλος από τη Wizz Air.

Μετά το ενδιαφέρον για την αεροπορική του εταιρία, ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Johan Lundgren, είπε, επίσης, ότι η πανδημία θα μπορούσε να οδηγήσει σε σχέσεις συνεργασίας στη βιομηχανία των αερομεταφορών στην Ευρώπη, συμφωνώντας με την άποψη του O’Leary. “Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσουμε πως όταν συμβαίνουν καταστάσεις όπως η πανδημία του κορωνοϊού, έρχονται στο προσκήνιο ‘παιχνίδια’ ενοποίησης”, είπε.

Για τον O’Leary, η συγχώνευση Wizz Air και easyJet θα είχε νόημα, δεδομένου ότι και οι δύο λειτουργούν στόλους Airbus και δραστηριοποιούνται σε χωριστές γεωγραφικές περιοχές.

Μία συγχώνευση με την easyJet θα έδινε στη φιλόδοξη Wizz Air την άμεση και δυναμική της πρόσβαση στη δυτική Ευρώπη, μια περιοχή στην οποία μεταβαίνει σιγά-σιγά αφού προηγουμένως αναπτύχθηκε στην αγορά της ανατολικής Ευρώπης, τα τελευταία 15 χρόνια. Αλλά, όπως και η Ryanair, έχει δημιουργήσει ένα φοβερό μοντέλο λειτουργίας, διατηρώντας το δικό της λειτουργικό κόστος πολύ χαμηλό, ενώ η συγχώνευση με την easyJet θα συμπαρέσυρε το λειτουργικό της κόστος, αναδεικνύοντας, παράλληλα, την ανάγκη λειτουργίας από πιο ακριβά αεροδρόμια. “Το ερώτημα θα ήταν, θα βελτιώσει η Wizz το κόστος της easyJet ή το κόστος της easyJet θα ανατρέψει τη βάση κόστους της Wizz”, δήλωσε ο O’Leary.

Ενδιαφέρον για εξαγορά της Wizz Air από τη Ryanair

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, αποκάλυψε ότι έκανε πολλές προσπάθειες να εξαγοράσει τη Wizz Air, στο παρελθόν, από τον ιδρυτή της, τον Αμερικανό επενδυτή, Bill Frankνeν, τα χρόνια πριν από την εισαγωγή της στο Λονδίνο το 2015. “Προσπάθησα να εξαγοράσω την Wizz τρεις ή τέσσερις φορές από τον Frankνeν, αλλά ποτέ δεν καταφέραμε να συμφωνήσουμε στην τιμή”, είπε. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι, κάτι τέτοιο δεν τον ενδιαφέρει πλέον, δεδομένης της κεφαλαιοποίησης της Wizz, ύψους περίπου 5,5 δισ. λιρών.

Η Ryanair διαθέτει περισσότερα από 200 αεροσκάφη, όμως αυτή την εβδομάδα οι συνομιλίες με τη Boeing για μια περαιτέρω παραγγελία για μεγαλύτερα αεροσκάφη Max-10 “ναυάγησα”, αφού οι δύο πλευρές δεν μπόρεσαν να συμφωνήσουν στο αντίτιμο.

Ο O’Leary, ο οποίος είναι γνωστός στη βιομηχανία για τη δημοσιοποίηση των διαπραγματεύσεών του με τους προμηθευτές, είπε ότι ήταν έτοιμος να περιμένει μια δεκαετία για την επόμενη κρίση, πριν επιστρέψει στο τραπέζι η πρόταση συνεργασίας με την Boeing. Σύμφωνα με τον ίδιο, θα παίξει… μπάλα με την Airbus, εάν έρθει με μια προσφορά 5% έως 10% φθηνότερη από την Boeing.

Από την πλευρά τους Wizz Air και easyJet αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα λεγόμενα του O’Leary.

ksd PRIMAGEL
adv
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *