ksd_copyright
money tourism copyright photo

Μιχάλης Μαυρόπουλος : Ούριος άνεμος για τον ελληνικό Τουρισμό, υπό προϋποθέσεις!!!

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μαζική κάθοδο τουριστών για φέτος αλλά και κατά τα επόμενα χρόνια «βλέπει» ο διευθύνων σύμβουλος της TUI Destination Services για την Ανατολική Μεσόγειο, Μιχάλης Μαυρόπουλος, περιγράφοντας έτσι έναν “ενάρετο” τουριστικό κύκλο για την Ελλάδα, κατά τα επόμενα χρόνια.
ΌΠως σημειώνει σε συνέντευξή του στην ΒΡΑΔΥΝΗ της Κυριακής, ο κ. ΜΑυρόπουλος, ο ελληνικός Τουρισμός είναι ικανός από μόνος του, να προσφέρει μεγάλη ώθηση στην ανάπτυξη και την απασχόληση, να συμβάλει ουσιαστικά στο ΑΕΠ και να συντελέσει στην έξοδο της χώρας από την κρίση.

tui _greeceΜόνο για την δική του εταιρεία, και όπως έχει ανακοινωθεί επίσημα από τον όμιλο, επιβεβαιώνει την αύξηση κατά 30% των κρατήσεων από την αγορά της Γερμανίας σε σχέση με πέρυσι καθώς και σημαντικές αυξήσεις από τις άλλες βορειοευρωπαϊκές αγορές. Προβλέπει επίσης αύξηση και κατά τα επόμενα χρόνια. Προσοχή όμως! Ο κ.Μαυρόπουλος, μιλώντας στην «Β» επισημαίνει τρεις κινδύνους, ικανούς να ανατρέψουν το θετικό momentum και να ακυρώσουν κάθε ελπίδα εξόδου από την κρίση:

-Τις φορολογικές και λοιπές… κρατικές επιβαρύνσεις στο τουριστικό προϊόν. Επιβαρύνσεις που κινδυνεύουν να αποδειχθούν εμπόδια σε κάθε επιχειρηματική και αναπτυξιακή προσπάθεια.

-Την μικρή διαθεσιμότητα κλινών. Κυρίως για το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, στην αιχμή της τουριστικής ζήτησης όπου σήμερα υπάρχει και η μεγαλύτερη ζήτηση.

– Τις αυξήσεις των τιμών χωρίς να υπάρξει ανάλογη βελτίωση της ποιότητας.

Βεβαίως, η TUI κάνει προσπάθειες διεύρυνσης της τουριστικής σεζόν και, κυρίως, παράτασης του χρόνου των διακοπών μέσα στο φθινόπωρο. Αλλά και πάλι το πρόβλημα μοιάζει να εντείνεται.

Σε αντίθεση με την «κοινή εντύπωση» ότι για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια κύριο λόγο παίζει η κρίση στην Τουρκία ή η ανασφάλεια στις αραβικές χώρες, ο κ. Μαυρόπουλος επισημαίνει ακόμη:

-το καλό τουριστικό προϊόν της χώρας μας,

-τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες αλλά, και

-το γεγονός ότι η Ισπανία μετά και την περσινή αύξηση τουριστών δεν μπορεί να ανταποκριθεί στη διάθεση περισσότερων κλινών.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία αξιολόγησης των πελατών της TUI Γερμανίας αναφορικά με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στους τουριστικούς προορισμούς, καταγράφεται βελτίωση της ποιότητας των ξενοδοχείων και υπηρεσιών στην Ελλάδα κατά την περσινή τουριστική περίοδο. Τα στοιχεία αναδεικνύουν την αναβάθμιση της ποιότητας στην Ελλάδα, ενώ καταγράφονται υψηλότεροι βαθμοί συνολικής ικανοποίησης των Γερμανών πελατών που επισκέφθηκαν τη χώρα.

Η TUI στρέφεται παράλληλα στο χώρο των εναλλακτικών εκδρομικών εμπειρειών στοχεύοντας στην βιώσιμη ανάπτυξη στη χώρα μας. Και επενδύοντας κυρίως στον συνδυασμό των ελληνικών προϊόντων της διατροφικής αλυσίδας με τον τουρισμό, την παραθέριση και την περιήγηση.

Ήδη ο γερμανικός κολοσσός συνεργάζεται με 25 ελαιοπαραγωγούς και 47 οινοποιούς στην Κρήτη σε ένα πρόγραμμα βιώσιμης και ισορροπημένης ανάπτυξης το οποίο προσφέρει συνδυαστικές επιλογές στους επισκέπτες και συμπληρωματικό εισόδημα είτε στους παραγωγούς είτε σε ολόκληρες περιοχές. Έτσι, ο τουρισμός δεν είναι ευλογία μόνο για το «κύκλωμα» που εργάζεται στα ξενοδοχεία αλλά, ευρύτερα σε μια περιοχή που βρίσκει έτσι αγορές για τα υψηλής ποιότητας αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα.

Για την διατήρηση και στο μέλλον αντίστοιχης πορείας για το ελληνικό τουριστικό προϊόν ο κ.Μαυρόπουλος προτείνει να διατηρήσουμε τα υψηλά επίπεδα των τουριστικών υπηρεσιών. Και, εκ παραλλήλου, «να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω το τουριστικό προϊόν με φορολογία, τέλη διανυκτέρευσης, ΦΠΑ, ασφαλιστικές εισφορές κ.α.

Για να συμπληρώσει με νόημα: «Δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτή την αγορά». Και αναφέρει σαν στρατηγικούς προορισμούς των Βορειευρωπαίων την Ισπανία, την Ελλάδα και την Τουρκία.

Κοντολογίς, ο μεγαλύτερος διακινητής επισκεπτών στην Ελλάδα  βλέπει ότι η χώρα μας θα παραμείνει αναπτυσσόμενος ως στρατηγικός προορισμός των ευρωπαίων. Αρκεί εμείς να δούμε ότι οι επιβαρύνσεις και οι ασυλλόγιστες ενέργειες που μεταφέρουν κόστος στο προϊόν μπορεί να αντιστρέψει αυτή την πορεία. Και αντί για την λοκομοτίβα της ανάπτυξης να γίνει και ο τουρισμός μέρος του προβλήματος.

Σημειώνεται ότι η TUI είναι ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης και ο κ. Μιχάλης Μαυρόπουλος είναι Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Destination Services για την Α. Μεσόγειο (Ελλάδα, Κύπρος, Μάλτα, Τουρκία, Ιταλία, Κροατία, Βουλγαρία, Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία, Ομάν, Ισραήλ, Ισλανδία και Λαπωνία).

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *