Mintel: Η “ακτινογραφία” των πακέτων all inclusive!!!

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μια ενδιαφέρουσα μελέτη κυκλοφόρησε πρόσφατα για τα πακέτα διακοπών all inclusive από την  Mintel. 
Η συγκεκριμένη μελέτη εστιάζει στα all inclusive πακέτα διακοπών και εξετάζει τα ακόλουθα: 
Πως διαφοροποιήθηκε η ζήτηση των all inclusive πακέτων τα τελευταία χρόνια, τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη τους, την τάση των all inclusive διακοπών, το προφίλ- απαιτήσεις των καταναλωτών καθώς και το πως θα διαφοροποιηθούν τα επόμενα χρόνια.
• Τα all inclusive (basic) πακέτα περιλαμβάνουν: 
1. Διαμονή 
2. Πλήρη Γεύματα 
3. Ημερήσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων 
4. Αθλητικές εγκαταστάσεις/Επιβλεπόμενες παιδικές εγκαταστάσεις 
5. Απογευματινή διασκέδαση 
Αυτές οι παροχές διαμορφώνονται ανάλογα με το τύπο του ξενοδοχείου. 
• Οι παραδοσιακοί προορισμοί all inclusive είναι: 
1. Καραϊβική 
2. Ινδικός Ωκεανός 
3. Μεξικό 
• Στην Αίγυπτο και στη Τουρκία τα all inclusive πακέτα αποτελούν σημαντικό παράγοντα της βιομηχανίας του τουρισμού. 
• Άλλοι προορισμοί με ταχέως αυξανόμενες πωλήσεις των all inclusive διακοπών είναι η Πορτογαλία και η Ελλάδα (Κέρκυρα, Κρήτη, Κως, Μύκονος, Ρόδος, Ζάκυνθος και Χαλκιδική). 
• Αναμένεται ότι οι παραδοσιακοί all inclusive προορισμοί θα συνεχίσουν να βιώνουν ανάπτυξη, όμως θα αντιμετωπίσουν αυξημένο ανταγωνισμό από την ταχέως αναπτυσσόμενη all inclusive Ευρωπαϊκή αγορά (Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία). 
• Η οικονομική κρίση τη περίοδο 2007-2008 αύξησε τη ζήτηση των all inclusive πακέτων και κατά συνέπεια αυξήθηκε εκθετικά και η προσφορά των all inclusive από τα ξενοδοχεία. 
• Η πλειοψηφία all inclusive τουριστών επιλέγει τις διακοπές τους ως ένα πλήρες πακέτο μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα. Αυτό αφαιρεί τη δουλειά που σχετίζεται με κρατήσεις, πτήσεις, επιβεβαιώσεις κ.ο.κ. 
• Οι περισσότεροι καταναλωτές των all inclusive διακοπών είναι ζευγάρια μεσαίου εισοδήματος και οικογένειες. 
• Το all inclusive προϊόν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό στους ηλικιωμένους ταξιδιώτες (ηλικίας 65 ετών και άνω) ενώ συνδέεται με γαμήλιους προορισμούς και μήνα του μέλιτος. Υπάρχουν συγκριτικά λίγοι μεμονωμένοι ταξιδιώτες στο all inclusive λόγω της ελάχιστης διαθεσιμότητας μονόκλινων δωματίων σε all inclusive ξενοδοχεία. 
• Οι προσδοκίες των καταναλωτών διαφέρουν σημαντικά και επηρεάζονται από: την επιλογή προορισμού, το ξενοδοχείο και τη ταξινόμηση του καθώς και από τα κοινωνικο-δημογραφικά στοιχεία των ίδιων των παραθεριστών. 
• Διαχείριση των προσδοκιών: Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι να εξασφαλιστεί ότι οι παραθεριστές γνωρίζουν όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις που συνδέονται με την all inclusive προσφορά τους. 
• Ενώ η ακριβής πορεία της all inclusive αγοράς στο μέλλον είναι δύσκολο να προβλεφθεί, είναι σαφές ότι ο αριθμός των all inclusive τουριστών θα αυξηθεί και ότι οι προσδοκίες τους θα ευθυγραμμιστούν ανάλογα με τις αλλαγές στην παγκόσμια τουριστική αγορά. 
• Ένας παράγοντας που θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την επέκταση των all inclusive διακοπών είναι τα υψηλά και αυξανόμενα επίπεδα χρήσης του Internet, καθώς παρατηρείται μια αύξηση όχι μόνο στις αναζητήσεις αλλά και στον όγκο των κρατήσεων των all inclusive διακοπών, τόσο από ταξιδιωτικούς πράκτορες όσο και από online καταναλωτές. 
Ενδιαφέροντα αν και σχετικά γνωστά τα points…