Ολοένα και πιο αυξημένο είναι το ανοδικό ρεύμα στα ξενοδοχεία στην Ασία, οδηγούμενο από την ταχεία ανάπτυξη στην περιοχή.
Η ανάπτυξη ήρθε από την Κίνα
Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Mkg Consulting όλα ξεκινούν από την Κίνα. 5 από τις 15 κορυφαίες ξενοδοχειακές αλυσίδες έχουν ως βάση την Κίνα, ενώ από την ίδια περιοχή προέρχονται και οι 20 κορυφαίες αλυσίδες με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.
Η πραγματική “επανάσταση” στη λίστα των 20 κορυφαίων ξενοδοχειακών αλυσίδων καταγράφεται στην Ινδία, όπου η OYO, η οποία ιδρύθηκε το 2013, εισήχθη πέρυσι στη λίστα με τις 10 κορυφαίες. Επίσης, το Minor Hotel Group από την Ταϊλάνδη εισήχθη στη λίστα με τις 20 κορυφαίες αλυσίδες το 2020. Οι αμερικανικές αλυσίδες παραμένουν στην “επίθεση” ενώ οι ευρωπαϊκές καταγράφουν μια δυναμική ανάπτυξης.
Που εντοπίζεται η “αξία” των αλυσίδων;
Σε μια περίοδο που οι αλυσίδες δε διαθέτουν μεγάλο αριθμό περιουσιακών στοιχείων και επικεντρώνουν κυρίως στο franchising ή τη διαχείριση, ο όγκος του χαρτοφυλακίου των ξενοδοχείων, τα οποία ανήκουν στην επωνυμία, αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα καθώς συμβάλει στην παραγωγή μακροπρόθεσμης αξίας.
Τα ποσά που λαμβάνουν οι ξενοδοχειακές αλυσίδες εξαρτώνται από τον αριθμό των δωματίων που ανήκουν στην επωνυμία τους. Επειδή οι πιο πολλοί “παίκτες” αποτελούν καταχωρισμένους ομίλους, η αξία της επιχειρηματικής δράσης που προέρχεται από τις τιμές των μετοχών, καθώς και η απόδοση τους προς τους μετόχους και τους επενδυτές αποτελούν ένδειξη της οικονομικής τους θέσης.
Στην 1η θέση βρίσκεται η Marriott International στο σύνολο των τομέων του αριθμού των δωματίων, των εσόδων και της επιχειρηματικής αξίας. Στη 2η θέση βρίσκεται ο Όμιλος Hilton με οριακή διαφορά από την Marriott International.
Τους αμερικανικούς “κολοσσούς” ακολουθεί η γαλλική Accor ως προς τα προ φόρου κέρδη, γεγονός το οποίο την “αναζωογονεί” από την 7η θέση στην παροχή δωματίων, στην οποία έχει περιέλθει λόγω της ανάπτυξης των ασιατικών αλυσίδων. Η Accor ακολουθεί τις Marriott και Hilton ως προς τα κέρδη και την αποδοτικότητα, ενώ προηγείται της βρετανικής IHG, η οποία παραμένει 4η στους τομείς των κερδών προ φόρου και της επιχειρηματικής αξίας.Η ινδική OYO έχει αναρριχηθεί στη 2η θέση ως προς την παροχή δωματίων.
Η λίστα με τις 3 κορυφαίες αλυσίδες αποτελείται από εταιρίες που δε διαθέτουν πλήθος περιουσιακών στοιχείων, οι οποίες ωστόσο είναι παγκοσμίως διαδεδομένες σε πελάτες από την κατηγορία των επιχειρήσεων και της αναψυχής.