PALLADIUM

ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ : Η Πολιτεία έχει την τάση «να θερίζει χωρίς να σπέρνει…»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Κατηγορεί την Πολιτεία για την εφαρμογή εξοντωτικής φορολογικής πολιτικής, η οποία στερεί από την ξενοδοχειακή αγορά τις απαραίτητες επενδύσεις, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον Τουρισμό και την εθνική μας οικονομία.

Μπάμπης Γαρεφαλάκης. Ο επί σειρά ετών «καπετάνιος» του Rodos Palladium, ο οποίος έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του, τόσο σε ήσυχες, όσο και σε φουρτουνιασμένες θάλασσες.

Σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ» ο κ. Γαρεφαλάκης, μιλάει για τη φετινή τουριστική σεζόν, αλλά και για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού Τουρισμού, ανάμεσά τους και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις, τονίζοντας με νόημα ότι, πιο εύκολα και γρήγορα πηγαίνεις -ενίοτε και φτηνότερα- από τη Ρόδο στη Βιέννη, παρά από τη Ρόδο στην Κάρπαθο.

Προτρέπει δε να μην περιμένουμε τις αστοχίες των άλλων, αλλά να διαμορφώνουμε εμείς τις συνθήκες και το κατάλληλο κλίμα, προβάλλοντας τα μέγιστα πλεονεκτήματα που διαθέτει αυτή η χώρα, με «εργαλείο» την Τουριστική Πολιτική, τη Φιλοσοφία δράσης, τη Στρατηγική μας και το όραμά μας.

Πως εξελίσσεται η φετινή τουριστική σεζόν στη Ρόδο, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων και ποιο κατά τη γνώμη σας είναι το χαρακτηριστικό της;

Είναι μια τουριστική χρονιά με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Υπολογίζεται να υπάρξει αύξηση σε αφίξεις, χωρίς όμως αντίστοιχα την αναλογική οικονομική απόδοση γενικότερα. Θεωρώ, όμως, ότι οι μεγάλες μονάδες -ξενοδοχεία πολυτελείας- δεν θα έχουν αρνητικά αποτελέσματα, συγκριτικά με αυτά των προηγούμενων ετών.

Τα κύριο χαρακτηριστικό εφέτος -λόγω έλλειψης μεγάλου αριθμού προκρατήσεων (Early Bookings)- ήταν το «θολό τοπίο» των επόμενων εβδομάδων ή και μηνών από πλευράς μειωμένων πληροτήτων, καθώς και η σημαντική καθίζηση της ρωσικής αγοράς.

Όσοι αντιμετώπισαν ψύχραιμα την κατάσταση τελικά δεν έχασαν. Οι πολλές κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, σε αρκετό βαθμό, κάλυψαν τα όποια κενά.

PALLADIUM Πόσο φαίνεται να επηρεάζει τον τουρισμό της Ρόδου, αλλά και συνολικά τον ελληνικό τουρισμό η ολική επαναφορά της Τουρκίας, καθώς και η ανάκαμψη προορισμών της Βόρειας Αφρικής, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία;

Η χώρα επηρεάζεται άμεσα από τις τουριστικές ή οποιεσδήποτε άλλες εξελίξεις στις προαναφερόμενες χώρες. Όμως πρέπει να μάθουμε να λειτουργούμε, να επιχειρούμε, να πράττουμε και να δραστηριοποιούμαστε σε ένα ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον, ανταγωνιστικά.

Να μην περιμένουμε τις αστοχίες των άλλων, αλλά να διαμορφώνουμε εμείς τις συνθήκες και το κατάλληλο κλίμα, προβάλλοντας τα μέγιστα πλεονεκτήματα που διαθέτει αυτή η χώρα, με «εργαλείο» την Τουριστική Πολιτική, τη Φιλοσοφία δράσης, τη Στρατηγική και το Όραμά μας, που δημιουργούμε για να παλέψουμε με επιτυχία στον μεγάλο, τουριστικό, μεσογειακό ανταγωνιστικό «στίβο».

PALLADIUMΠοιες είναι οι επιπτώσεις, άμεσες και έμμεσες, από την υπερφορολόγηση του τουριστικού-ξενοδοχειακού κλάδου και την εφαρμογή του νέου φόρου διανυκτέρευσης, τόσο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και σε αυτό καθ’ αυτό τον ελληνικό τουρισμό;

Η πολιτεία έχει την τάση, διαχρονικά, «να θερίζει χωρίς να σπέρνει». Η «αφαίμαξη» στερεί επενδύσεις με ότι αυτό συνεπάγεται. Το έχουμε πει και ξαναπεί τόσες φορές. Πρέπει, επιτέλους, να σταματήσει το εξοντωτικό «άρμεγμα» στον χώρο μας. Οι αντοχές έχουν εξαντληθεί. Με την πολιτική μόνο του «εισπράττειν» δεν λύνονται τα οικονομικά προβλήματα. Τουναντίον, πολλάκις συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές των συμβολαίων για το 2019 που υπογράφονται με τους tour operators;

Τα χρόνια που ακολουθούν δεν θα είναι εύκολα. Ούτε όμως και δύσκολα, αν είμαστε έτοιμοι να αφουγκραζόμαστε τις συγκυρίες των καιρών και να προσαρμοζόμαστε σε αυτές, με επίκεντρο πάντοτε την ποιότητα και, προπάντων, τη διαφορετικότητα σε όλα τα επίπεδα.

PALLADIUMΜε δεδομένο ότι η «αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού τουρισμού είναι η ακτοπλοΐα, και γενικότερα η πρόσβαση, ποιες είναι οι προτάσεις σας πάνω σ’ αυτό το θέμα;

Έχουμε το μεγαλύτερο φυσικό θαύμα που υπάρχει στον κόσμο, χωρίς να φαίνεται να το αντιλαμβανόμαστε και να το έχουμε ανάλογα εκτιμήσει και εκμεταλλευτεί. Δεν υπάρχει άλλη πατρίδα με αυτό το πλήθος των νησιών, με τόσο πλούτο ιδιαιτεροτήτων και χαρακτηριστικών, ένας πραγματικά επίγειος παράδεισος.

Ειδικά το καλοκαίρι, το Αιγαίο, οι ελληνικές θάλασσες, έπρεπε να είναι μια λίμνη με εκατοντάδες νησιωτικές διασυνδέσεις -ακτοπλοϊκές και αεροπορικές- με άμεσο επακόλουθο τις χιλιάδες επισκέψεις ανταλλαγής τουριστών από νησί σε νησί, με απεριόριστα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Απεναντίας, πιο εύκολα και γρήγορα πηγαίνεις -ενίοτε και φτηνότερα- από τη Ρόδο στη Βιέννη, παρά από τη Ρόδο στην Κάρπαθο.

Πως καταφέρνετε να διατηρείτε ένα άριστο επίπεδο υπηρεσιών, άρα και ιδιαίτερα κοστοβόρο, ποια είναι η «συνταγή» της επιτυχίας;

Η μόνιμη αγαστή σχέση ανάμεσα σε Ιδιοκτησία – Στελέχη και Εργαζόμενους, με παράλληλα την καλλιέργεια και διατήρηση του ομαδικού πνεύματος, αποτελεί κυρίαρχο μέλημά μας, σημαντικό συστατικό για υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών.

Η διαρκής και μόνιμη εκπαίδευση, σε συνδυασμό με την ευχαρίστηση των εργαζομένων μας, συμβάλλει καθοριστικά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών μας.

Δίνουμε έμφαση στη λεπτομέρεια, προσπαθώντας να βλέπουμε την ικανοποίηση στα πρόσωπα των ανθρώπων που φιλοξενούμε.

PALLADIUMΗ προσαρμογή στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις των επισκεπτών μας και η κάλυψη των όποιων σύγχρονων μεθόδων και συστημάτων, αναγνωρίζεται από τους συνεχείς αυξανόμενους αριθμούς επαναλαμβανόμενων πελατών μας.

Το όποιο επιπλέον κόστος προσαρμόζεται ανάλογα στις δικές μας οικονομικές απαιτήσεις, πρεσβεύοντας το αυτονόητο, ότι ο πελάτης είναι έτοιμος να καταβάλει το αντίτιμο ανάλογα με τις παροχές που εισπράττει (value for money).

Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας;

Έχει εκπονηθεί από το 2016 το πλάνο τετραετούς ριζικής ανακαίνισης του ξενοδοχείου και φέτος τον χειμώνα βρισκόμαστε στο τρίτο στάδιο, όπου θα ολοκληρωθεί η ολική ανανέωση 377 δωματίων και σουιτών. Συνεχίζουμε με σκοπό να βρισκόμαστε στις πρώτες θέσεις του «τουριστικού γίγνεσθαι», στο νησί μας.PALLADIUM

Tagged

1 σχόλιο στο “ΜΠΑΜΠΗΣ ΓΑΡΕΦΑΛΑΚΗΣ : Η Πολιτεία έχει την τάση «να θερίζει χωρίς να σπέρνει…»

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *