Νέα εποχή για τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια | Σημαντικές επενδύσεις στα… σκαριά | Ανοίγει “φτερά” ο ΔΑΑ

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ

Με την είσοδο ορόσημο στο Χρηματιστήριο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών βάζει πλώρη για νέες επενδύσεις, που θα αυξήσουν τη χωρητικότητα του στα 50 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2045. Εκτός, όμως, από τον ΔΑΑ κι άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια σχεδιάζουν νέες, μεγάλες επενδύσεις, που θα βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν.

Οι επιδόσεις ρεκόρ του αεροδρομίου της Αθήνας σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση, -το 2023 ολοκληρώθηκε για το αεροδρόμιο με ιστορικό ρεκόρ, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 28 εκατομμύρια επιβάτες (28,2 εκατ.)- θέτουν σε εφαρμογή το επενδυτικό πλάνο του, το οποίο και θα διεξαχθεί σε σε τρία στάδια.

Η πρώτη φάση της επέκτασης των υποδομών του αεροδρομίου (33ΜΑΡ) έχει ως στόχο να επεκταθούν οι εγκαταστάσεις για να μπορούν να εξυπηρετούνται 33 εκατ. επιβάτες τον χρόνο. Το ύψος της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 650 εκατ. ευρώ. Περίπου το 25% των δαπανών εκτιμάται ότι θα δαπανηθεί μεταξύ του 2024 και 2025, το 30% το 2026, το 25% το 2027 και το υπόλοιπο 20% το 2028.

Τα έργα θα ξεκινήσουν είτε τέλος του 2024, είτε στις αρχές του 2025 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2028.

Στην πρώτη φάση της επένδυσης προβλέπεται, μεταξύ άλλων, η επέκταση του κτιρίου του κεντρικού τερματικού σταθμού κατά περίπου 81.000 τετραγωνικά μέτρα, η ανάπτυξη μιας νέας απομακρυσμένης πίστας στάθμευσης 32 αεροσκαφών κι ένα νέο VIP τέρμιναλ.

Στη δεύτερη φάση με την ονομασία 40ΜΑP, ο ΔΑΑ θα επεκτείνει ακόμη περισσότερο τις εγκαταστάσεις του προκειμένου να εξυπηρετήσει 40 εκατ. επιβάτες και έχει εκτιμώμενο ύψος δαπάνης άνω των 700 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2031 και να δρομολογηθούν με έναν τρόπο ανάλογο του 33MAP.

Σε αυτή τη δεύτερη φάση προγραμματίζεται η επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού με νέους χώρους εξυπηρέτησης επιβατών (όπως αίθουσες επιβίβασης, check in), εστίασης και εμπορικών καταστημάτων, την κατασκευή της νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών με τους αντίστοιχους τροχοδρόμους, κ.ο.κ..

Το τελικό στάδιο, περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη ενός δεύτερου τερματικού σταθμού στην περιοχή που σήμερα λειτουργεί ο χώρος στάθμευσης μακράς διαρκείας και την περαιτέρω ανάπτυξη της πίστας στάθμευσης αεροσκαφών, τη δημιουργία νέων οδικών προσβάσεων και την ολοκλήρωση νέου πολυώροφου πάρκινγκ.

Τα επενδυτικά πλάνα των ευρωπαϊκών αεροδρομίων

Η ισπανική κυβέρνηση σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από δύο δισεκατομμύρια ευρώ για την επέκταση του αεροδρομίου Barajas της Μαδρίτης, ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητά του σε 90 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2031.

Το Madrid Barajas στοχεύει να γίνει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ευρώπη, ξεπερνώντας το Heathrow του Λονδίνου, το οποίο εξυπηρέτησε περίπου 80 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι. Η επέκταση αναμένεται να δημιουργήσει περίπου 60.000 πρόσθετες θέσεις εργασίας και να ενισχύσει τον ηγετικό ρόλο της Μαδρίτης ως ευρωπαϊκού κόμβου της Λατινικής Αμερικής, ενώ παράλληλα θα επεκτείνει την εμβέλειά της στην Ασία ως δεύτερο πυλώνα. Αυτό θα περιλαμβάνει την προσθήκη νέων αεροπορικών εταιριών στο αεροδρόμιο.

Το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, από την άλλη, πρόκειται να ανοίξει τον τερματικό σταθμό 3 το 2026, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί έως και 19 εκατομμύρια περισσότερους επιβάτες.

Έναν ακόμη τερματικό σταθμό σχεδιάζει το αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι, με τον αριθμό των επιβατών του να αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 107 και 126 εκατομμυρίων μέχρι το 2037.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *