tui
Φωτό: TUI Group

Και νέα κρατική στήριξη 1,5 – 1,8 δισ. € φέρεται να επιδιώκει η TUI

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η TUI βρίσκεται σε συνομιλίες με τη γερμανική κυβέρνηση για να λάβει νέα κρατική στήριξη ύψους  1,5-1,8 δισ. ευρώ, σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Reuters, μετά από δύο κρατικές ενισχύσεις, συνολικού ύψους 3 δισ. €.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι δύο προηγούμενες ενισχύσεις δεν φαίνονται αρκετές, καθώς ο ταξιδιωτικός όμιλος πρέπει να αντιμετωπίσει την πτώση των ταξιδιών λόγω κορονοϊού, ανέφεραν άτομα που βρίσκονται κοντά στο θέμα.

Τα χρήματα θα μπορούσαν να προέρχονται από το νέο ταμείο οικονομικής σταθεροποίησης της Γερμανίας WSF και θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν ένα μείγμα ιδίων κεφαλαίων και υβριδικών κεφαλαίων, ανέφεραν οι πηγές. Είπαν ακόμη ότι συζητούνται διάφορες επιλογές και δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις.

Άλλη πηγή ανέφερε ότι κρατική ενίσχυση 1 έως 2 δισ. ευρώ σε πρόσθετη βοήθεια ήταν υπό συζήτηση, καθώς οι τρέχουσες συνομιλίες εστιάζονται στην ενίσχυση της κεφαλαιοποίησης της εταιρείας.

Η TUI δήλωσε ότι μετά τους ανανεωμένους ταξιδιωτικούς περιορισμούς εξετάζει όλες τις επιλογές για τα οικονομικά της για τους επόμενους μήνες, αρνούμενη να σχολιάσει μια πιθανή τρίτη διάσωση, ενώ η γερμανική κυβέρνηση αρνήθηκε να σχολιάσει.

Ο μεγαλύτερος μέτοχος της TUI, ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Alexey Mordashov, ο οποίος κατέχει το 25% της εισηγμένης στο Λονδίνο εταιρείας, δεν έκανε επίσης κάποιο σχόλιο. Πηγές προσκείμενες σε αυτόν ανέφεραν ότι αναμένεται να συμμετάσχει αναλογικά σε μια πιθανή αύξηση κεφαλαίου.

Όπως έχει γράψει το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, ο ταξιδιωτικός κολοσσός TUI έχει επιβεβαιώσει ότι στα σχέδιά του περιλαμβάνεται και η αύξηση κεφαλαίου, προκειμένου ο όμιλος να αντιμετωπίσει τον οικονομικό αντίκτυπο της πανδημίας.

Σε  ανακοίνωση του ομίλου στις 2 Οκτωβρίου αναφέρονται τα εξής: “Στο πλαίσιο των τελευταίων ανακοινώσεων Τύπου, η TUI AG δηλώνει, δεδομένου του -ακόμη- πολύ ευμετάβλητου περιβάλλοντος της αγοράς από την κρίση COVID-19, συνεχίζει να αξιολογεί διάφορα μέτρα για την επίτευξη της βέλτιστης δομής του ισολογισμού και της οικονομικής διάρθρωσης. Μεταξύ των μέτρων που εξετάζονται επί του παρόντος, είναι επίσης η βραχυπρόθεσμη έως μεσοπρόθεσμη αύξηση κεφαλαίου, με ύψος -εάν αποφασιστεί- που θα είναι σημαντικά χαμηλότερο από το 1-1,5 δισεκατομμύρια ευρώ που αναφέρεται σσε δημοσιεύματα. Δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για το εάν θα υλοποιηθεί η άυξηση κεφαλαίου. Ο χρόνος και το ύψος, ενός τέτοιου μέτρου δεν έχουν ακόμη καθοριστεί”.

ksd TUI
adv

Σημειώνεται ότι στις αρχές Οκτωβρίου, ο CEO του ομίλου Fritz Joussen έχει δηλώσει ότι προς το παρόν δεν είναι απαραίτητη μια αύξηση κεφαλαίου, καθώς η ολοκλήρωση των διαδικασιών για το δεύτερο πακέτο κρατικής βοήθεια, ύψους 1,2 δισ. €, που προστέθηκε στο πρώτο των 1,8 δισ. €, έχει εξασφαλίσει επαρκή ρευστότητα για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Υπενθυμίζεται ωστόσο, ότι ο ίδιος είχε δηλώσει μιλώντας σε συνέδριο στις 4 Σεπτεμβρίου, μεταξύ άλλων και τα εξής: “…το 2020 θα είναι σίγουρα ένα από τα χειρότερα χρόνια στην ιστορία της εταιρείας. Πρώτα η μακρά φάση κλειδώματος την Άνοιξη, μετά η θερινή περίοδο, η οποία τελικά ήταν κατώτερη των προσδοκιών και οι επόμενοι μήνες δεν υπόσχονται καμία θεμελιώδη βελτίωση. Οι ταξιδιωτικές προειδοποιήσεις έρχονται και φεύγουν. Δεν υποθέτω ότι αυτό θα αλλάξει πολύ το Χειμώνα και θα υπάρξει πλεονάζουσα χωρητικότητα σε ξενοδοχεία, κρουαζιέρες και πτήσεις για μια ορισμένη χρονική περίοδο”.

Και αναφερόμενος στο ενδεχόμενο αύξησης κεφαλαίου, είπε χαρακτηριστικά: “Πρέπει να κάνουμε κάτι για τον ισολογισμό, θα το εξετάσουμε. Για παράδειγμα είναι δυνατή μια αύξηση κεφαλαίου ή μια συμφωνία μέσω εξαγορών και συγχωνεύσεων, όπως έγινε πρόσφατα με την θυγατρική του Hapag-Lloyd. Άλλες επιχειρηματικές μονάδες θα μπορούσαν εν μέρει να πωληθούν με τον ίδιο τρόπο όπως η Hapag-Lloyd Cruises, η οποία έχει πωληθεί στην TUI Cruises, την κοινοπραξία του ομίλου με τη Royal Caribbean. Η κρατική ενίσχυση των τριών δισεκατομμυρίων ευρώ είναι πολύτιμη, αλλά όχι αρκετή και μακροπρόθεσμα πρέπει να χρηματοδοτηθούμε μέσω της κεφαλαιαγοράς, καθώς πρέπει να εξασφαλιστεί ικανοποιητική ρευστότητα, αφού υπάρχει σταθερό μηνιαίο κόστος 250 εκατομμυρίων ευρώ και ελάχιστα έσοδα”.

Παράλληλα, μετά την αναφορά αυτή σε δημοσίευμά της, η έγκυρη οικονομική εφημερίδα Handelsblatt, ανέφερε ότι ο ταξιδιωτικός κολοσσός θα προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου, από 700 εκατ. έως 1 δισ. €. Όπως έγραψε η “Handelsblatt”, που επικαλείται πηγές του Ομίλου που γνωρίζουν το θέμα, ο μεγαλύτερος ιδιώτης μέτοχος, ο Ρώσος Alexej Mordaschow, επιθυμεί να συμμετάσχει στην αύξηση του κεφαλαίου με έως και 300 εκατομμύρια €.

“Καίει” μετρητά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters, η TUI εκτιμά ότι θα μπορούσε να εκδώσει νέες μετοχές, αλλά διευκρίνισε τον περασμένο μήνα ότι ήθελε να περιμένει να ανακάμψει η τιμή της μετοχής της πριν από οποιαδήποτε αύξηση κεφαλαίου. Ανέφερε επίσης ότι οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ήταν επίσης μια επιλογή για τη δημιουργία μετρητών.

Η εταιρεία, η οποία πέρυσι έστειλε 23 εκατομμύρια άτομα σε διακοπές, έχασε 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ στο Γ’ τρίμηνο της οικονομικής χρήσης που έκλεισε στις 30 Σεπτεμβρίου, έως τον Ιούνιο, αφού ο COVID-19 διέκοψε τα ταξίδια, μηδένισε τα έσοδα και “καταπονεί” τον ισολογισμό της, καθώς “έκαψε” περίπου 550 εκατομμύρια έως 650 εκατομμύρια ευρώ το μήνα.

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι πηγές της TUI έκαναν τους προηγούμενους μήνες δηλώσεις σύμφωνα με τις οποίες η εταιρία “έκαιγε” 250 εκατ. € μηνιαίως.

Σημειώνεται ότι η τιμή της μετοχής της TUI επέκτεινε τα κέρδη της Δευτέρας, καθώς οι επενδυτές ήλπιζαν ότι η “άφιξη” ενός εμβολίου COVID-19 θα βοηθήσει την επιχείρηση να ανακάμψει.

holland«Η αντίδραση των μετοχών της Δευτέρας δείχνει ότι οι επενδυτές πιστεύουν στο επιχειρηματικό μοντέλο της TUI, το οποίο έχει διαταραχθεί αλλά δεν έχει καταστραφεί από τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που έχουν θέσει οι κυβερνήσεις», δήλωσε μία από τις πηγές.

Η αύξηση της τιμής της μετοχής σημαίνει επίσης ότι σε οποιαδήποτε συμφωνία κρατικής ενίσχυσης, η TUI ενδέχεται να μπορεί να πουλήσει νέες μετοχές στην γερμανική κυβέρνηση στην ονομαστική αξία των 2,56 ευρώ και μπορεί να αποφύγει την προηγούμενη μείωση του κεφαλαίου της εταιρείας. Η χαμηλότερη δυνατή τιμή για οποιαδήποτε αύξηση κεφαλαίου είναι η ονομαστική αξία των μετοχών. Η κυβέρνηση από την πλευρά της επιδιώκει να αγοράσει νέες μετοχές στην TUI με μεγάλη έκπτωση, καθώς αυτό θα επέτρεπε ενδεχομένως έξοδο χωρίς απώλειες σε μεταγενέστερο χρονικό σημείο, ανέφεραν οι πηγές.

Υπενθυμίζεται ότι στην διάσωση της Lufthansa, με στήριξη 9 δισεκατομμυρίων ευρώ νωρίτερα αυτό το έτος, η κυβέρνηση αγόρασε νέες μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου και χορήγησε δάνεια μέσω της κρατικής τράπεζας KfW.

Η TUI αναμένεται να ανακοινώσει τα οριστικά οικονομικά αποτελέσματα για την οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου, τον επόμενο μήνα.

Ετεροχρονισμό πληρωμών

Σημειώνεται ότι όπως αποκάλυψε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ η TUI επιδιώκει ετεροχρονισμό των πληρωμών του 75% των οφειλομένων από τα ελληνικά ξενοδοχεία, επικαλούμενη το γεγονός ότι η τουριστική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια άνευ προηγουμένου παγκόσμια κρίση λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και του ρυθμού εξάπλωσής του σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αποκάλυψε το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, η TUI, συνολικά από όλες τις αγορές, ζητά προφορικά ή γραπτά από τα ελληνικά ξενοδοχεία σε όλους τους προορισμούς ανεξαιρέτως, το συνολικό οφειλόμενο ποσό που υπάρχει αυτή τη στιγμή να εξοφληθεί ως ακολούθως, και όχι μετά από 60 ημέρες, όπως είναι οι ισχύοντες όροι συνεργασίας:
– 25% άμεσα
– 37,5% τον Μάρτιο 2021
– 37,5% τον Απρίλιο 2021
Η εξέλιξη αυτή, ενόσω ξενοδοχειακοί φορείς και ξενοδόχοι έχουν ζητήσει από τον Μάρτιο σμίκρυνση του χρόνου εξόφλησής τους από τους tour operators, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στον κλάδο και ήδη υπάρχουν έντονες ζυμώσεις.
Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *