UBER

Νέα “τρικλοποδιά” του υπουργείου Μεταφορών στην απελευθέρωση της αγοράς των ΤΑΞΙ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΦΟΡΕΙΣ

Νέα προβλήματα στην απελευθέρωση, την ποιοτική αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της αγοράς των ΤΑΞΙ, βάζει το υπουργείο Μεταφορών, με προφανή στόχο τις νέες εταιρίες που προσφέρουν ποιοτικές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες.

Συγκεκριμένα, με τροπολογία, στο νόμο 4607/2019, που ψηφίστηκε στην Βουλή, οι καταναλωτές δεν θα μπορούν πλέον να καταβάλλουν με κάρτα (χρεωστική, πιστωτική, κ.λπ), το κόμιστρο στις πλατφόρμες ενοικίασης ταξί, αλλά θα πρέπει  να το καταβάλουν  απευθείας στον οδηγό ταξί.
Ο δε οδηγός, ο οποίος θα πρέπει να εγκαταστήσει POS, στο τέλος του μήνα θα αποδίδει στην εταιρία που διαμεσολαβεί, την προμήθειά της.

Η τροπολογία αυτή αναμένεται να οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των ταξί με συσκευή POS, τα οποία είχαν εξαιρεθεί από την υποχρεωτική εγκατάσταση συσκευών για πληρωμή με κάρτα. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα οι χρήστες των εφαρμογών για τα ταξί πλήρωναν με την κάρτα τους, για τη διαδρομή, στις εταιρείες. Ο οδηγός ταξί δεν χρειαζόταν να έχει POS, αφού η εταιρεία κατέθετε στη συνέχεια το κόμιστρο, στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Από την πλευρά της, η BEAT, μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες στον κλάδο, σε ανακοίνωσή της “…θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της” και τονίζει ότι “Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία”.

Ανακοινώσεις

Σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων, αναφέρονται τα εξής: “Όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το  άρθρο 75, με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής:

1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:
Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί.

Σημείωση: Με αυτήν την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο στη συμφωνηθείσα προμήθεια.

Ο,τιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση”.

Η απάντηση της BEAT

Η BEAT σε ανακοίνωσή της τονίζει: “Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.

Για αυτόν τον λόγο η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.

Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.

Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.

Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *