Ένα νέο πρόβλημα εντοπίστηκε με τις ατράκτους των αεροσκαφών Boeing 737 Max, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε καθυστέρηση των παραδόσεων περίπου 50 αεροσκαφών, όπως ανακοίνωσε η εταιρία, σηματοδοτώντας το τελευταίο κατασκευαστικό πρόβλημα για τα αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας και το πιο πρόσφατο ποιοτικό σφάλμα, που πλήττει τον αμερικανικό αεροδιαστημικό γίγαντα.
Ειδικότερα, μετά την ανακάλυψη λανθασμένων οπών σε ορισμένες ατράκτους Boeing 737 Max, η εταιρία σχεδιάζει να επιδιορθώσει δεκάδες αεροσκάφη.
Σε επιστολή προς το προσωπικό της Boeing που είδε το φως της δημοσιότητας τη Δευτέρα, ο επικεφαλής της κατασκευάστριας εταιρίας για τα εμπορικά αεροσκάφη, Stan Deal, δήλωσε ότι οι εσφαλμένες οπές δεν δημιουργούν άμεσα ζητήματα ασφάλειας και δεν επηρεάζουν τα αεροσκάφη που βρίσκονται σε κυκλοφορία. Αλλά η εταιρία πιστεύει ότι θα πρέπει να “επεξεργαστεί” περίπου 50 αεροπλάνα που δεν έχουν παραδοθεί.
“Αν και αυτό το ζήτημα θα μπορούσε να καθυστερήσει κάποιες βραχυπρόθεσμες παραδόσεις 737, αυτή είναι η μόνη επιλογή, δεδομένης της δέσμευσής μας να παραδίδουμε τέλεια αεροπλάνα κάθε φορά”, έγραψε ο κ. Deal.
Η κατασκευάστρια εταιρία αεροσκαφών ενημερώθηκε για τις εσφαλμένες οπές από την Spirit AeroSystems, της εταιρίας με έδρα τη Wichita που κατασκευάζει τις ατράκτους. Αυτό προκάλεσε εκτενέστερους ελέγχους στην Boeing, σύμφωνα με δηλώσεις και των δύο εταιριών.
“Μόλις ενημερωθήκαμε, αρχίσαμε αμέσως να αναλαμβάνουμε δράση για να εντοπίσουμε και να εφαρμόσουμε τις κατάλληλες λύσεις επισκευής. Βρισκόμαστε σε στενή επικοινωνία με την Boeing για το θέμα αυτό”, δήλωσε εκπρόσωπος της Spirit.
Η Boeing βρίσκεται υπό αυξημένο έλεγχο από τις αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές, μετά την αποκόλληση ενός βύσματος πόρτας κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Alaska Airlines, τον περασμένο μήνα. Η Αμερικανική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) απαγόρευσε την κυκλοφορία σε περισσότερα από 100 αεροσκάφη μετά το περιστατικό της 5ης Ιανουαρίου, το οποίο, ευτυχώς, δεν προκάλεσε σοβαρό τραυματισμό επιβατών. Το συμβάν σχετίζεται με χαλαρά μπουλόνια που θα έπρεπε να συγκρατούν το βύσμα της πόρτας στη θέση του.
Η Alaska Airlines έχει εκτιμήσει ότι οι καθηλώσεις των αεροσκαφών θα της κοστίσουν 150 εκατομμύρια δολάρια, ενώ η United Airlines προβλέπει ζημίες για το πρώτο τρίμηνο ως αποτέλεσμα των καθηλώσεων.
Τα περιστατικά αυτά αναδεικνύουν, για άλλη μια φορά, τα ζητήματα ασφάλειας του 737 Max. Το Max κυκλοφόρησε προς πώληση το 2016, αλλά τα αεροπλάνα καθηλώθηκαν για περισσότερο από ένα χρόνο, αρχής γενομένης από το 2019, αφού διαπιστώθηκε ότι τα συστήματα ελέγχου πτήσης είχαν σχέση με δύο θανατηφόρα δυστυχήματα.