Νέες συνεργασίες για τις εταιρίες ΖΕΥΣ της οικογένειας Παπακαλιάτη|Αισιοδοξία για την μετά...

Νέες συνεργασίες για τις εταιρίες ΖΕΥΣ της οικογένειας Παπακαλιάτη|Αισιοδοξία για την μετά Thomas Cook

ZEUS
Λευτέρης, Μαρία και Στέφανος Παπακαλιάτης

Σε διαδικασία πλήρους ανασυγκρότησης και υπογραφές νέων συνεργασιών με τουρ οπερέιτορς, μετά την πτώχευση της Thomas Cook βρίσκεται η οικογένεια Παπακαλιάτη. «Θέλουμε η καινούργια σεζόν να μας βρει πανέτοιμους, να συνεχίσουμε την επιχειρηματική μας δραστηριότητα κανονικά, παρά τις απώλειες που δεν είναι τόσο μεγάλες όσο ακούγεται.

Είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα θα πάνε καλά» είπαν στην «Π» οι Λευτέρης και Στέφανος Παπακαλιάτης στα «χέρια» των οποίων έχουν περάσει το πρακτορείο εισερχόμενου τουρισμού «Ζευς» που αντιπροσώπευε την Thomas Cook στην Κρήτη, αλλά και η εταιρεία «Ζευς Hotels” που λειτουργεί 6 ξενοδοχεία.

Οι ίδιοι εξήγησαν ποια είναι τα επόμενα βήματά τους, μετά την κατάρρευση του βρετανικού τουρ οπερέιτορ, για να επιστρέψουν στην κανονικότητα ανακάμπτοντας όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Ερ.: Ποιες εταιρείες είναι στην ιδιοκτησία σας;

Απ.: Έχουμε την εταιρεία εισερχόμενου τουρισμού «Ζευς», που αντιπροσωπεύει μεγάλα γραφεία του εξωτερικού, όπως ήταν η Thomas Cook και την «Ζευς hotels” υπό την ομπρέλα της οποίας λειτουργούν 6 ξενοδοχεία. Κάποια είναι ιδιόκτητα σε ποσοστό 60-70%, άλλα είναι με μακροχρόνιες μισθώσεις 6-9 ετών. Πρόκειται για τα ξενοδοχεία: Blue Sea Beach, Cooks Club Hersonissos, Marina Beach, The Village, Neptuno Beach και Cosmpolitan.

money tourism photo
Το Cook’s Club της οικογένειας Παπακαλιάτη στη Χερσόνησο|money tourism copyright photo

Σε αυτά το 50-60% των επισκεπτών μας ήταν πελάτες της Thomas Cook.

Ερ.: Έκλεισαν νωρίτερα φέτος;

Απ.: Ναι, μετά την πτώχευση, έκλεισαν περίπου 20 ημέρες νωρίτερα απ’ ότι ήταν αρχικά προγραμματισμένα, με εξαίρεση το Blue Sea που είναι πεντάστερο και εκεί συνεχίζουν τις διακοπές τους οι πελάτες των ξενοδοχείων μας.

Ερ.: Ακούγονται πολλά για το ποσό της οφειλής της Thomas Cook στην οικογένειά σας, μάλιστα κάποια νούμερα μοιάζουν ιλιγγιώδη. Τελικά, για τι ποσό μιλάμε;

Απ.: Για να ξεκαθαριστούν κάποια πράγματα να σας πούμε ότι το ποσό έχει γίνει διαχειρίσιμο με την βοήθεια των συνεργατών μας. Ωστόσο, το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας μας είναι ταμειακή και όχι λογιστική λόγο των προκαταβολών που έχουμε εισπράξει οι οποίες  ήταν προγραμματισμένες να επιστραφούν τα επόμενα 3-4  χρόνια.

Καινούργιες συνεργασίες

Ερ.: Πως κινείστε επιχειρηματικά σε αυτή τη φάση για να πετύχετε γρήγορη ανάκαμψη και με τις λιγότερες δυνατές απώλειες;

thomas
Thomas Cook Sentido Blue Sea | money tourism copyright photo

Απ.: Κάνουμε επαφές με τουρ οπερέιτορς και γραφεία του εξωτερικού και εξετάζουμε με ποιους θα συνεργαστούμε. Σύντομα θα αρχίσουν να «πέφτουν» οι πρώτες υπογραφές των συν συνεργασιών κι όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

Τα ξενοδοχεία είναι 4 και 5 αστέρων, έχουν συνολικά 3.900 κλίνες και σίγουρα το κενό της Thomas Cook θα καλυφθεί από πελάτες άλλων τουρ οπερέιτορς.

Ερ.: Πριν την πτώχευση, πως πήγαινε η σεζόν για εσάς σε επίπεδο πληροτήτων;

Απ.: Ήταν μια καλή σεζόν, με πληρότητeς σε κάποια ξενοδοχεία που ξεπερνούσαν το 90%.

«Ετοιμαζόμαστε για τη νέα σεζόν»

Ερ.: Πότε επαναλειτουργούν τα 6 ξενοδοχεία της «Ζευς Hotels”;

Απ.: Τον Απρίλιο του 2020. Δεν αλλάζει τίποτα, ίσα – ίσα θα λέγαμε ότι είναι καλύτερα που θα λειτουργούμε με περισσότερη ελευθερία και χωρίς εξάρτηση από ένα μεγάλο τουρ οπερέιτορ.

Thomas Cook Sentido Blue Sea | money tourism copyright photo
Το προσωπικό

Ερ.: Υπάρχουν ερωτήματα και σε σχέση με το προσωπικό. Τι θα γίνει με τους εργαζόμενους;

Απ.: έχουμε προσωπικό 700 ατόμων, δεν αλλάζει κάτι. Οι προσλήψεις θα γίνουν κανονικά όπως κάθε νέα σεζόν. Ας ελπίσουμε ότι το 2020 θα είναι μια καλή τουριστική χρονιά, χωρίς απρόοπτα.

“Κι όμως δεν το περιμέναμε…”

Ερ.: Πολλοί διερωτώνται πως είναι δυνατόν, επιχειρηματίες σαν κι εσάς με τόσο στενή και πολυετή συνεργασία με την Thomas Cook να μην είχατε κάποια γνώση κάποια ενημέρωση για την καταστροφή που ερχόταν.

money tourism copyright
money tourism copyright photo

Απ.: Από το 2011, ο τουρ οπερέιτορ αντιμετώπιζε κάποια οικονομικά θέματα, τα οποία όμως αντιμετωπιζόταν. Κανείς δεν πίστευε ότι ένας κολοσσός όπως η Thomas Cook θα φθάσει σε αυτό το σημείο. 10 ημέρες πριν την κατάρρευση είχαμε συνάντηση με τον Κ. Φανκχουζερ και τον γενικό διευθυντή της Φοσουν και συμφωνησαμε να λάβουμε μέρος στην ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας. Και οι δυο μας έδωσαν να καταλάβουμε ότι το πρόβλημα εχει σχεδον λυθει, ότι είναι όλα υπο ελεγχο και ότι είναι θεμα διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες μόνο. Μόλις 3-4 24ωρα πριν το «μπαμ» είμασταν σίγουροι κατά 99% ότι όλα θα πάνε καλά.

Όταν το πληροφορηθήκαμε το σοκ ήταν τεράστιο, δεν υπήρχε καμία λογική στο να αφήσουν έναν τέτοιο οργανισμό να καταρρεύσει για 200 εκ. Λίρες με συνέπιες που θα ξεπερνούσαν το 1 δις στα μέλη κράτη της ευρωπαϊκής ένωσης. Ήδη η Γερμάνια έχει δώσει 380 εκ, η Ισπανία 600 εκ για να αποτρέψει περεταίρω συνέπειες της κατάρρευσης.

«Είμαστε πολύ αισιόδοξοι»

Ερ.: Πόσος χρόνος πιστεύετε, ότι θα χρειαστεί για να επιστρέψετε εκεί που βρισκόσασταν;

Απ.: Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τα ξενοδοχεία, αλλά και το πρακτορείο – το κομμάτι αυτό είναι και το πιο δύσκολο – γιατί κατά 70%—80% είχαμε πελάτες της Thomas Cook. Δόξα τω Θεώ έχουμε καλό όνομα στην αγορά, οι άνθρωποι του τουριστικού χώρου στην Ελλαδα και στο εξωτερικο μας εκτιμούν και μας εμπιστεύονται, πιστεύουμε ότι όλα θα πάνε καλά. Είναι θέμα χρόνου.

ΠΗΓΗ: ΠΑΤΡΙΣ

ΜΕΣΩwww.money-tourism.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ