Travel_

Οι έξι τάσεις του τουριστικού τομέα, στη νέα δεκαετία

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Με την είσοδο του νέου έτους, καλοσώρίσαμε τη νέα δεκαετία. Είναι καιρός να μην βάζουμε μόνο τα στοιχήματα για τις προβλέψεις των επόμενων ετών, αλλά να δούμε τι έγινε στην προηγούμενη δεκαετία, για να αντιληφθούμε πόσο έχει προχωρήσει η τουριστική βιομηχανία.

Από το 2010, οι συζητήσεις και οι προβλέψεις της βιομηχανίας ήταν ποικίλες: ο τουρισμός ανέκαμψε από μια παγκόσμια ύφεση με άγνωστες -τότε- μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. το αυξανόμενο ενδιαφέρον για βιωματικά ταξίδια, οδήγησε σε αβεβαιότητα για το μέλλον τις  επιχειρήσεις που δεν ήταν καινοτόμες. Και ο αντίκτυπος των τεχνολογιών όπως η εισαγωγή του bitcoin, η εικονική πραγματικότητα, η τεχνητή νοημοσύνη, κ.ο.κ., στη βιομηχανία συζητήθηκε έντονα. Μερικές από τις τεχνολογίες είναι ήδη εδώ και έχουν επιπτώσεις. Τεχνητή νοημοσύνη (AI) με μηχανές πρόβλεψης και chatbots, φωνητική αναζήτηση ταξιδιών και ενσωμάτωση της δυνατότητας κράτησης σε εφαρμογές Alexa και Google Assistant, είναι μερικές μόνο.

Ο Abhijit Pal, διευθυντής Head of Research, Travel Partners Group, του Expedia Group, γράφει στο Hospitalitynet για τις 6 τάσεις στον Τουρισμό, στη νέα δεκαετία.

οι 6 τάσεις, έχουν ως εξής:

Τα σίγουρα «στοιχήματα»

Ηλικιακές και γεωοικονομικές αλλαγές. Η διαφορά γενεών είναι υπαρκτή και ισχυρά αισθητή: ξεχωριστές οπτικές, ενδιαφέροντα και αξίες, καθορίζουν την κάθε γενιά, καθώς αλλάζουν το πρόσωπο του τουρισμού και τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιωτικοί πράκτορες, θα προσεγγίσουν την κάθε γενιά.

Σύμφωνα με έρευνα του Expedia Group Media Solution, οι πιο νεαρές ηλικίες επιδιώκουν ιδιαίτερες εμπειρίες και το αίσθημα της περιπέτειας. Η νέα αυτή γενιά (με την ονομασία Generation Alpha) έχει ανατραφεί από τους Millenilas, που έχουν και αυτοί πρωτοπόρες ιδέες όσον αφορά τα ταξίδια. Έτσι η Generation Alpha μπορεί να επηρεάσει και να προτείνει εναλλακτικές ιδέες όσον αφορά την επιλογή οικογενειακών ταξιδιών.

Αυτή η γενιά, που προβλέπεται να είναι πιο κατάλληλα εκπαιδευμένη και πλούσια, σε μια δεκαετία θα είναι 20 χρονών και θα αποφασίζει στο χώρο εργασίας ή στα πανεπιστήμια τους τουριστικούς προορισμούς, καθώς θα θέλει να γυρίσουν όλο τον κόσμο. Αναμένεται να μαγνητίζονται από εντελώς ψηφιακές ταξιδιωτικές εμπειρίες: περιήγηση σε νέους προορισμούς από τα οικιακά σετ εικονικής πραγματικότητας, ανεπτυγμένα ρομπότ που παρέχουν με ένα κλικ προγράμματα ταξιδιών, τα οποία θα είναι προσωποποιημένα και θα μπορεί ο πελάτης να τα «ζήσει» από το σαλόνι ή καθώς τρώει. Είναι πολύ ασφαλές, λοιπόν, να πούμε ότι η αυτή η γενικά θα είναι πολυταξιδεμένη, τόσο σε φυσικό όσο και εικονικό επίπεδο.

Πολλές περιοχές ανα την υφήλιο παραμένουν απρόβλεπτες εξαιτίας διάφορων παραγόντων. Παρά την αβεβαιότητα που επηρεάζει τα ταξίδια, η ανερχόμενη μεσαία τάξη παγκοσμίως, και συγκεκριμένα περιοχές όπως η Αφρική, αναμένεται να έχει όλο και μεγαλύτερη πρόσβαση σε μεγαλύτερους μισθούς, οι οποίοι θα φέρουν ως αποτέλεσμα περισσότερους τουρίστες και ισχυρότερη κατανάλωση στα επόμενα χρόνια.

Το ενδιαφέρον στοίχημα

Οι αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις

Το κλασικό εργασιακό οχτάωρο παραμένει το βασικό μοντέλο εργασίας, αν και οι εργαζόμενοι βρίσκουν σταδιακά εναλλακτικές. Οι εταιρείες επενδύουν όλο και περισσότερο στην ευημερία του εργατικού προσωπικού και παρέχουν πρακτικές που τους κάνουν πιο ευέλικτους στα ταξίδια και τους δίνουν τη δυνατότητα να εργάζονται από το σπίτι τους. Ως αποτέλεσμα αυξάνεται η ικανοποίηση και η παραγωγικότητα των εργαζομένων, καθώς αποκτούν όλο και περισσότερη ελευθερία στην προσωπική ζωή τους. Τα ερχόμενα χρόνια θα υπάρχει πολύ περισσότερος χρόνος και διαθέσιμο κεφάλαιο λόγω παροχών όπως η φροντίδα των παιδιών, με συνέπεια όλο και περισσότερα ταξίδια.

Ωστόσο το modus operandi των τουριστικών επιχειρήσεων δεν θα εγκαταλειφθεί, αλλά θα γίνει πιο σημαντικό καθώς οι επιχειρήσεις θα μεγεθύνονται και  θα επιδιώκουν να βρουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλλουν στο ανταγωνιστικό αυτό πλεονέκτημα, καθώς ένα πρακτορείο μπορεί για παράδειγμα μέσω τεχνητής νοημοσύνης να εντοπίσει από το ψηφιακό ημερολόγιο σας το σχόλασμα ή την άδειά σας και να προτείνει προορισμούς για διακοπές. Ο πελάτης με ένα κλικ θα μπορεί να αποδεχθεί την πρόταση και να ζήσει μια ταξιδιωτική εμπειρία κομμένη και ραμμένη  στις δικές τους ανάγκες και επιδιώξεις.

Πληθώρα στις παροχές καταλυμάτων

Από τα επαγγελματικά ταξίδια στο bleisure (επέκταση ενός επαγγελματικού ταξιδιού σε ταξίδι χαλάρωσης), τα οικογενειακά και τα ταξίδια για λόγους υγείας- όλοι οι παραπάνω παράγοντες συνηγορούν στη διαφοροποίηση των παροχών διαμονής. Το νέο κύμα σε μορφές διαμονής (αναζήτηση για πλωτά σπίτια, ιστιοφόρα, τροχόσπιτα και άλλα σημειώνουν ανα τα έτη άνοδο της τάξης του 30%) είναι πραγματικότητα. Η διαφοροποίηση είναι σημαντική, καθώς οι τουρίστες θα έχουν τον πρώτο λόγο και την επιλογή για το τι ταιριάζει στις ανάγκες τους. Ταυτόχρονα οι αλυσίδες ξενοδοχείων αλλά και τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία θα παραμείνουν ως σημαντικό κομμάτι του τουριστικού οικοσυστήματος.

Εφαρμόζοντας τις πρακτικές της τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρίες θα μπορούν να προβλέψουν τι θα αγοράσουν οι καταναλωτές βασιζόμενες στις προσωπικές προτιμήσεις και τα μοτίβα καταναλωτικής συμπεριφοράς. Για παράδειγμα, σε έναν τουρίστα προτείνεται αυτόματα ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο με βάση τα μοτίβα επιλογής, που έχουν καταγραφεί από τα προηγούμενα ταξίδια του.

Τα ιδιαίτερα τολμηρά στοιχήματα

Κάποτε το staycation (διακοπές στην ίδια πόλη ή χώρα) ήταν ένας από τους πιο αδύναμους ανταγωνιστές. Όμως τα πρόσφατα δεδομένα από τις ΗΠΑ δείχνουν ότι οι τουρίστες από αυτά τα μέρη προτιμούν την ίδια τους τη χώρα, ως προορισμό διακοπών.

Οι επενδύσεις στις υποδομές σε συνδυασμό με τα έργα βελτίωσης των οδικών δικτύων και των τεχνολογιών στην μετακίνηση με οχήματα, κάνουν την οδήγηση πιο άνετη και αποδοτική. Με καλύτερους δρόμους αναμένεται ότι οι ταξιδιώτες θα λαμβάνουν όλο και περισσότερο υπόψη την εκπομπή ρύπων από διοξείδιο του άνθρακα και θα είναι πιο προσεκτικοί στην επιλογή ταξιδιών με αεροσκάφη. Ίσως επιστρέψουμε στην εποχή των road trips, τα οποία επιτρέπουν στα ταξίδια να γίνουν πιο ευέλικτα και αυθόρμητα.

Επαναπροσδιορίζοντας την εμπειρία των αεροδρομίων

Ζούμε στην εποχή όπου οι τουρίστες δίνουν περισσότερη βάση στις τιμές των ναύλων και τις ανέσεις, όπως για παράδειγμα επιλογές στο δείπνο ή μικρότερες ουρές για έλεγχο ασφάλειας, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να μην εξοικονομήσουν χρόνο προτιμώντας το γειτονικό τους αεροδρόμιο. Για αυτό το λόγο τα αεροδρόμια επαναπροσδιορίζουν τις παροχές (καταστήματα, θέσεις πάρκινγκ, τοπική κουζίνα και πολλά άλλα), με αποτέλεσμα να αλλάζει και η «εμπειρία» του αεροδρομίου.

Παροχή υπερβολικά προσωποποιημένων εμπειριών

Καθώς τα αεροδρόμια μετατρέπονται σε προορισμούς, αυτά επωφελούνται από την αυξημένη προσωποποίηση, μέσω της παροχής ανέσεων. Την επόμενη δεκαετία, είναι πιθανό οι τουρίστες να αγοράζουν «επιπρόσθετα» (add-ons) μέσω εφαρμογών κινητών με βάση τις επιθυμίες τους, η ακόμα και είσοδο VIP σε ειδικές ζώνες ασφαλείας, μεταφορά προς την πύλη, συσκευασμένα γεύματα πριν την επιβίβαση, Wifi εντός της πτήσης και προσυνεννοημένη μεταφορά από το αεροδρόμιο. Κάποιες από αυτές τις επιλογές είναι διαθέσιμες και σήμερα, αλλά πρέπει να αγοραστούν ξεχωριστά. Η σύζευξη τους σε μία πλατφόρμα θα δώσει αξία τόσο στον τουρίστα όσο και στον πάροχο των υπηρεσιών.

Η προσωποποίηση δεν θα περιορίζεται μόνο στα αεροδρόμια αλλά μπορεί να επεκταθεί και στα ξενοδοχεία. Τα ταξιδιωτικά προφίλ θα δίνουν πληροφορίες ώστε το ξενοδοχείο να φαντάζει τόσο οικείο όπως το σπίτι με παροχές όπως συνδρομητικές πλατφόρμες online streaming με έτοιμες τις σειρές και τις ταινίες της αρεσκείας του τουρίστα, την προκαθορισμένη από τον ίδιο θερμοκρασία δωματίου, και τα επιλεγμένα φαγητά και ποτά που επιθυμεί να καταναλώσει.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *