niki

Niki Lauda και Thomas Cook θα απογειώσουν ξανά τη Niki

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Ο Niki Lauda σχεδιάζει την επαναλειτουργία της πρώην αεροπορικής εταιρείας του Niki, μέσα σε λίγες εβδομάδες, με νέο όνομα και σε στενή συνεργασία με τoν Thomas Cook Airlines, που κέρδισε τη «μάχη» για την χρεοκοπημένη αυστριακή αεροπορική εταιρία.

Ο επιχειρηματίας και πρώην πιλότος της Formula 1 έδωσε μεγαλύτερη προσφορά από τον όμιλο International Airlines για να αποκτήσει γρήγορα την αεροπορική εταιρεία που ίδρυσε το 2003 και πούλησε στην Air Berlin το 2011. Οι περισσότεροι είχαν υποθέσει ότι η IAG θα ήταν ο νικητής της διαδικασίας κατάθεσης προσφορών στην Αυστρία, όπως έγινε στην προηγούμενη διαδικασία στη Γερμανία.

Ωστόσο, μετά από μια μαραθώνια συνάντηση της επιτροπής πιστωτών της Niki στη Βιέννη εχθές, οι διαχειριστές της διαδικασίας χρεοκοπίας της αεροπορικής εταιρείας ανακοίνωσαν ότι η εταιρεία του, Laudamotion GmbH, εμφανίστηκε ως «ο καλύτερος πλειοδότης σε μια διαδικασία υποβολής προσφορών που χαρακτηρίζεται από διαφάνεια». Δεν αποκάλυψαν το μέγεθος της προσφοράς του Lauda, αλλά οι αναφορές των μέσων ενημέρωσης κάνουν λόγο για περισσότερα από τα 36,5 εκατομμύρια ευρώ, που προσέφερε η IAG.

Η IAG δήλωσε «απογοητευμένη» που δεν ήταν επιτυχημένη η τελευταία προσφορά της. Σύμφωνα με την αρχική συμφωνία στα τέλη Δεκεμβρίου, η low – cost θυγατρική εταιρεία της IAG, Vueling, θα κατέβαλε 20 εκατομμύρια ευρώ (συν 16 εκατομμύρια ευρώ για λειτουργικά έξοδα) για να αναλάβει 15 από τα 21 μισθωμένα σκάφη A320, και όλα τα διαθέσιμα slots της στα αεροδρόμια της Βιέννης, του Ντίσελντορφ, του Μονάχου, της Πάλμα και της Ζυρίχης. Ωστόσο, η συμφωνία αυτή ακυρώθηκε όταν οι διαδικασίες χρεοκοπίας αεροπορικής εταιρείας μεταφέρθηκαν από το Βερολίνο στη Βιέννη.

Ο Lauda ανακοίνωσε σήμερα στα αυστριακά μέσα ενημέρωσης ότι η αυστριακή αεροπορική εταιρεία, η οποία κατέθεσε αίτηση χρεοκοπίας τον Δεκέμβριο, θα επαναλειτουργήσει τον Μάρτιο. Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο είχε δηλώσει ότι συμφώνησε με την Lufthansa να αναλάβει 15 αεροπλάνα που προηγουμένως εκμεταλλευόταν η Niki και μέχρι πρωτινός ήταν μισθωμένα στη γερμανική αεροπορική εταιρεία.

Ωστόσο, ο νέος ιδιοκτήτης αποκάλυψε ότι η προσφορά του δεν περιλάμβανε τη Niki. «Τώρα όλα λέγονται Laudamotion», είπε. Η Laudamotion ιδρύθηκε στις αρχές του 2016 για εξυπηρέτηση ιδιωτικών αεροπορικών πτήσεων και διαθέτει αυστριακό πιστοποιητικό αερομεταφορέα για πτητικές λειτουργίες (AOC). Η Niki εξακολουθεί να διατηρεί το αυστριακό AOC παρά τη χρεοκοπία.

Ο Lauda επιθυμεί τώρα να συζητήσει σε βάθος με τον Thomas Cook Airlines (TCA), και ειδικότερα με τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Condor, για μια στενή συνεργασία ώστε να διαδραματίσει βασικό ρόλο στο μάρκετινγκ και την πώληση προγραμμάτων της Laudamotion. «Χρειάζομαι έναν επιχειρησιακό εταίρο για να μπορέσει η εταιρία να λειτουργήσει τον Μάρτιο, για παράδειγμα για τον προγραμματισμό του πληρώματος και τις προσφορές», ανέφερε σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους το Σαββατοκύριακο.

Εκπρόσωπος της TCA επιβεβαίωσε ότι ο επικεφαλής της Lauda και της TCA Christoph Debus είναι ήδη σε στενή επαφή και ότι η TCA είναι έτοιμη να προχωρήσει σε συμφωνία για θέσεις της Laudamotion. Πρόσθεσε: «Η Laudamotion μας ζήτησε υπηρεσίες επιχειρησιακής υποστήριξης για να μπορέσουν οι πτήσεις της Niki να ξαναρχίσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα.»

Μια συμφωνία με την πρώην θυγατρική της Air Berlin, η οποία ηγείται των πωλήσεων στα δρομολόγια από τη Γερμανία στη Μαγιόρκα, θα βοηθήσει τις προσπάθειες της Thomas Cook Airlines να αυξήσει τη συνολική χωρητικότητά της σε διαδρομές από τη Γερμανία κατά περίπου 20% αυτό το καλοκαίρι για να καλύψει το χάσμα που δημιούργησε η κατάρρευση της Air Berlin. Εκτός από την αύξηση χωρητικότητας της Condor, η ομάδα σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει δύο νέες αεροπορικές μονάδες.

Μια απ’ αυτές θα είναι η «Thomas Cook Aviation». Πρόκειται για την πρώην «Air Berlin Aviation» την οποία η Thomas Cook πρόσφατα αγόρασε σε χαμηλή τιμή στο πλαίσιο της διάλυσης της Air Berlin και της οποίας η άδεια χρήσης AOC αναμένεται να δοθεί αργότερα αυτό το μήνα. Αυτή η αεροπορική θα λειτουργήσει περίπου 6 – 8 A321s σε διαδρομές από το Ντίσελντορφ, τη Φρανκφούρτη και το Μόναχο. «Τα διαθέσιμα slots για πτήσεις από τα τέλη Μαρτίου έχουν ήδη κατατεθεί», δήλωσε ένας ανώτερος διευθυντής της Thomas Cook στο FvW.

Η δεύτερη κίνηση της εταιρείας αφορά την Thomas Cook Airlines Balearics, της νέας αεροπορικής εταιρείας με έδρα την Πάλμα με τρία αεροσκάφη A320 για διαδρομές μεταξύ Μαγιόρκα και Γερμανίας.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *