koutras

ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΤΡΑΣ: Αισιοδοξία, υπό προϋποθέσεις, για το 2020

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Με µια κίνηση-µατ που αφορά στη συνεργασία του µε τον αµερικανικό, ξενοδοχειακό κολοσσό Wyndham για το Akti Imperial Hotel & Convention Center (πρώην Sofitel Capsis), και συγκεκριµένα µε την αλυσίδα Dolce της Wyndham, που έχει σηµαντική παρουσία στον συνεδριακό τουρισµό, ο Νίκος Κούτρας, έρχεται να «ταράξει» τα συνεδριακά «νερά» της Ρόδου, σε µια προσπάθεια να αναδείξει το νησί σε σηµείο αναφοράς για µεγάλα, διεθνή συνέδρια, από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Ο «δαιµόνιος» επιχειρηµατίας, µε τη στρατηγική σκέψη, την «κοφτερή» µατιά και την οξυδερκή κρίση, ο οποίος έχει δυναµική παρουσία στην ξενοδοχειακή βιοµηχανία από το 2000, έχει συνδέσει το όνοµά του µε τον ποιοτικό τουρισµό.

Σε συνέντευξή του στο «ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ», µε αφορµή το αφιέρωµα του περιοδικού στα Δωδεκάνησα, o κ. Κούτρας αναφέρεται στη συνεργασία του µε τη Wyndham, αλλά και σε µία σειρά θεµάτων, µε επίκεντρο την εξέλιξη της φετινής, τουριστικής περιόδου στη Ρόδο, τονίζοντας πως οι προσδοκίες που δηµιουργήθηκαν, έπειτα από το περσινό αποκορύφωµα της τουριστικής κίνησης, είχε ως αποτέλεσµα να µας παρασύρει σε λανθασµένες εντυπώσεις για την εξέλιξη του τουρισµού εφέτος. Ωστόσο, παραµένει αισιόδοξος για το 2020, ενώ από την κυβέρνηση Μητσοτάκη περιµένει ένα ευνοϊκό και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, περιορισµό της γραφειοκρατίας, σταθερούς φορολογικούς συντελεστές και χρηµατοδοτικά εργαλεία, που θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και το επιχειρείν.xrhma

Η συνέντευξη

Συνέντευξη στον Κων/νο Στ. Δεριζιώτη

Πορευόμενοι προς την περίοδο αιχμής της φετινής τουριστικής σεζόν, πως διαμορφώνεται η τουριστική κίνηση στο νησί της Ρόδου, τόσο σε επίπεδο αφίξεων, όσο και εσόδων;

Τη φετινή, τουριστική περίοδο οι µεγάλοι και δηµοφιλείς τουριστικοί προορισµοί, όπως είναι η Ρόδος, εµφανίζουν χαµηλότερα επίπεδα πληρότητας και εσοδών, σε σχέση µε πέρυσι.

Η φετινή σεζόν ξεκίνησε µε µειωµένες τις προ-κρατήσεις, σε ποσοστό που διαφέρει ανάλογα µε τις αγορές, έπειτα µε υποτονικούς ρυθµούς κινήθηκαν οι πρώτοι µήνες και φτάνοντας στην αιχµή της (Ιούλιο & Αύγουστο) καταγράφονται πολλά σκαµπανεβάσµατα και αύξηση των κρατήσεων της τελευταίας στιγµής, λόγω των προσφορών.

Πως εξελίσσονται οι κρατήσεις και οι διανυκτερεύσεις στα ξενοδοχεία σας και σε ποια επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθούν το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου;

Για τα ξενοδοχεία µας στην Κω οι κρατήσεις κυµαίνονται περίπου στα περσινά επίπεδα, ενώ µια µικρή µείωση παρατηρείται στις διανυκτερεύσεις, όχι όµως και στα έσοδα.

Όσον αφορά το ξενοδοχείο της Ρόδου η κατάσταση είναι τελείως διαφορετική, καθώς διαγράφει ανοδική πορεία. Το ξενοδοχείο διανύει τη δεύτερη κατά σειρά σεζόν λειτουργίας του, βρίσκοντας τα «πατήµατά του» στην αγορά και κερδίζοντας, µέρα µε την ηµέρα, την εµπιστοσύνη των πελατών.

Για το δίµηνο Σεπτεµβρίου-Οκτωβρίου, ο Σεπτέµβρης προβλέπεται πολύ κάλος, µε τις κρατήσεις να αναµένονται στα επίπεδα του 2018. Από την άλλη, ο Οκτώβριος, µέχρι στιγµής, παρουσιάζει µια δυσκολία, χωρίς αυτό να σηµαίνει πως θα έχουµε µεγάλες αποκλείσεις, σε σχέση µε το περσινό αποκορύφωµα της τουριστικής κίνησης.

Ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το χαρακτηριστικό της φετινής τουριστικής σεζόν στο νησί και ποιες είναι οι επιπτώσεις στην πορεία του ροδιακού τουρισμού από το δυναμικό comeback της Τουρκίας, αλλά και προορισμών της Βόρειας Αφρικής, σε συνδυασμό με την υστέρηση που παρατηρήθηκε, μέχρι και τις αρχές Ιουλίου, από τις τουριστικές αγορές της Γερμανίας και της Αγγλίας;

Το κλίµα και οι προσδοκίες που δηµιουργήθηκαν για τη φετινή σεζόν έπειτα από το περσινό αποκορύφωµα της τουριστικής κίνησης, είχε ως αποτέλεσµα να µας παρασύρει σε λανθασµένες εντυπώσεις για την εξέλιξη του τουρισµού εφέτος.

Δεν είναι µόνο το δυναµικό «comeback» της Τουρκίας, που επηρέασε αρνητικά την πορεία του ροδιακού τουρισµού. Είναι επιπλέον το «άνοιγµα» των αγορών της Βόρειας Αφρικής (Αίγυπτος, Μαρόκο, κ.λπ.), ο καλός καιρός στην Ευρώπη, η συνεχόµενη αύξηση κλινών σε τοπικό επίπεδο, οι πτωχεύσεις 7 αεροπορικών εταιριών και, τέλος, η καθήλωση των Boeing 737-Max, που είχε ως αποτέλεσµα τελευταία στιγµή να µην µπορούν να καλυφθούν αυτές οι αεροπορικές θέσεις.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις από την υπερφορολόγηση του τουριστικού ξενοδοχειακού κλάδου και τη «γιγάντωση» του φαινομένου Airbnb, τόσο στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όσο και σε αυτό καθ’ αυτό το ροδιακό τουριστικό προϊόν; Πως βιώνετε ως ξενοδόχος αυτή τη νέα πραγματικότητα και τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει;

Η υπερφορολόγηση των τελευταίων ετών πλήττει ευθέως την ανταγωνιστικότητα των τουριστικών επιχειρήσεων, επιβαρύνει το τουριστικό πακέτο, σε σχέση µε τους ανταγωνιστές µας, µειώνει σηµαντικά τα κέρδη των επιχειρήσεων και αποτρέπει τους νυν και νέους επενδυτές να επενδύσουν στη χώρα µας.

Η «επέλαση» του φαινοµένου της Airbnb έχει εξελιχθεί σε µείζον θέµα, παρασύροντας πολλούς κλάδους της οικονοµίας µε ανεξέλεγκτες επιπτώσεις σε κοινωνικό και οικονοµικό επίπεδο. Είναι µεν ένα καλό «εργαλείο» εύρεσης διαµονής, όµως το µοντέλο αυτό θα πρέπει να µπει σε ένα πλαίσιο λειτουργίας, µε συγκεκριµένους κανόνες, που θα πρέπει να ορίσει το κράτος και όχι ανεξέλεγκτα.

Πιστεύω ότι η πολιτεία οφείλει να διαµορφώσει ένα ευνοϊκό περιβάλλον λειτουργίας για τις τουριστικές επιχειρήσεις, προκειµένου να µπορούν να ανταποκριθούν επαρκώς στις νέες, διεθνείς προκλήσεις.

Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για την επόμενη χρονιά και σε τι επίπεδα διαμορφώνονται οι τιμές των συμβολαίων για το 2020 που υπογράφονται με τους tour operators;

Οι προβλέψεις µου για το 2020 συνεχίζουν να είναι αισιόδοξες, αρκεί βέβαια να µην συµβούν γεγονότα και καταστάσεις που θα επηρεάσουν αρνητικά το τόσο ευπαθές προϊόν που είναι ο τουρισµός. Από εκεί κι έπειτα θα πρέπει να εντείνουµε από κοινού τις προσπάθειές µας, αφενός οι επιχειρηµατίες ώστε να βελτιώσουµε το προσφερόµενο προϊόν και αφετέρου η Πολιτεία βελτιώνοντας τις υποδοµές σε αεροδρόµια, λιµάνια, δρόµους, χώρους στάθµευσης, κ.λπ..

Οι τιµές των συµβολαίων για το 2020 διαµορφώνονται στα ίδια επίπεδα µε το 2019 και σε ορισµένες περιπτώσεις διαφέρουν από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο, ανάλογα µε τις προσφερόµενες υπηρεσίες.

Ποιες είναι οι πιο πρόσφατες επενδυτικές σας κινήσεις και ποια τα επόμενα επενδυτικά και επιχειρηματικά σχέδιά σας;

Κατά τη διάρκεια του χειµώνα θα προχωρήσουµε στον εκσυγχρονισµό του συνόλου των δωµατίων του ξενοδοχείου Akti Beach, του περιβάλλοντα χώρου, των υφιστάµενων πισίνων, ενώ θα προσθέσουµε νέες πισίνες µπροστά από κάθε bungalow.

Επιπλέον, τα επόµενα επενδυτικά µας σχέδια θα καθοριστούν σε µεγάλο βαθµό από τις κινήσεις και τη στάση της νέας κυβέρνησης, από τα µέτρα που θα παρθούν και από το περιβάλλον που θα δηµιουργηθεί.

Εντούτοις, αφουγκράζοµαι και µελετώ όλα τα δεδοµένα και δηλώνω παρόν σε οποιαδήποτε καινούργια πρόκληση.

Μία νέα κυβέρνηση προέκυψε από τις πρόσφατες εκλογές της 7ης Ιουλίου, με τον Ροδίτη, μάλιστα, βουλευτή Δωδεκανήσου, Μάνο Κόνσολα, να αναλαμβάνει χρέη υφυπουργού στο υπουργείο Τουρισμού. Τι περιμένετε από αυτή τη νέα κυβέρνηση προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω ο ελληνικός Τουρισμός, αλλά και σε τοπικό επίπεδο ποιες είναι οι προτάσεις σας για την ενίσχυση του ροδιακού Τουρισμού;

Η νέα κυβέρνηση εµπνέει µια νότα αισιοδοξίας, κινείται µε πρόγραµµα, απαρτίζεται από ικανά και έµπειρα στελέχη, όπως είναι ο κ. Μάνος Κόνσολας, που προέρχεται από την οικογένεια του τουρισµού και θεωρώ ότι θα συµβάλει τα µέγιστα στην υλοποίηση των σχεδίων της κυβέρνησης.

Από την κυβέρνηση Μητσοτάκη περιµένω ένα ευνοϊκό και σταθερό επενδυτικό περιβάλλον, συντόµευση της γραφειοκρατίας, σταθερούς φορολογικούς συντελεστές, χωρίς υπέρµετρη φορολογία, µε εφόδια και χρηµατοδοτικά εργαλεία που θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και το επιχειρείν.

Με δεδομένο ότι η «αχίλλειος πτέρνα» του ελληνικού τουρισμού είναι η ακτοπλοΐα, ποιες είναι οι προτάσεις σας πάνω σ’ αυτό το θέμα;

Θεωρώ ότι θα πρέπει και εδώ να διαµορφωθεί ένα πιο ανταγωνιστικό πλαίσιο δραστηριοποίησης, να επιδοτηθούν οι άγονες γραµµές, να ενισχυθούν επιπλέον τα εσωτερικά δροµολόγια από και προς τα νησιά µας, να αναβαθµιστούν οι παρεχόµενες υπηρεσίες, να βελτιωθούν εξοπλιστικά οι λιµένες, οι χώροι στάθµευσης και γενικά οι χώροι πλησίον αυτών, να µειωθούν χρονικά οι αποστάσεις, να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις και να δροµολογηθεί απευθείας γραµµή για τα µεγάλα νησιά, όπως είναι η Ρόδος και η Κως, ώστε όλα αυτά να µην αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του ακτοπλοϊκού τουρισµού.

Είστε παρόν και στα δυο νησιά Κω και Ρόδο και πρόσφατα κάνατε μια μεγάλη συμφωνία με την Wyndham. Πείτε μας για αυτό και κάντε μας μια σύγκριση των δυο προορισμών.

Προσφάτως ολοκληρώσαµε µια µεγάλη και στρατηγικής σηµασίας συνεργασία µε τη Wyndham, αποσκοπώντας στην ανάδειξη του ξενοδοχείου µας Akti Imperial, στη Ρόδο, σε ακόµη µεγαλύτερο φάσµα πελατών, σε κάθε γωνιά του πλανήτη, καθώς η συγκεκριµένη εταιρία είναι γνωστή σε όλα τα µήκη και πλάτη του κόσµου.

Η συνεργασία µε τη Wyndham θα βοηθήσει άµεσα στην προώθηση του συνεδριακού τουρισµού στη Ρόδο και, επιπλέον, ευελπιστούµε να συµβάλλει στην επιµήκυνση της τουριστικής περιόδου στο νησί.

Η Κως και η Ρόδος όπου δραστηριοποιούµαστε παράλληλα, έχουν πολλά κοινά σηµεία σαν αγορές και δεν διαφέρουν πολύ στις µορφές τουρισµού. Συµπεριλαµβάνονται στα 10 δηµοφιλέστερα ευρωπαϊκά νησιά για διακοπές και παραµένουν στην κορυφή των προτιµήσεων σαν νησιωτικοί προορισµοί της Ελλάδας, γεγονός που συµβάλλει στη δική µας ανάπτυξη.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *