niki

Νομική διαφωνία “απειλεί” την πώληση της Niki στην IAG/Vueling

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η προγραμματισμένη πώληση της πτωχευμένης αεροπορικής εταιρίας Niki στην IAG/Vueling θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο, λόγω νομικής διαφωνίας, σχετικά με το ποιος είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της χρεοκοπίας.

Η αεροπορική εταιρεία Vueling, μέλος της IAG επρόκειτο να κερδίσει σημαντικό πλεονέκτημα στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία με την εξαγορά της Niki για μόλις 36,5 εκατ. ευρώ.

Όπως προκύπτει από τη συμφωνία που πραγματοποιήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου, η αεροπορική βρετανική – ισπανική εταιρία θα αναλάμβανε περισσότερα από 15 από τα 21 μισθωμένα αεροσκάφη A320, 740 από τα 1.000 μέλη του προσωπικού της και όλα τα slots της στα αεροδρόμια της Βιέννης, του Ντίσελντορφ, του Μονάχου, της Πάλμα και της Ζυρίχης. Η Niki εξακολουθεί να διατηρεί την άδεια λειτουργίας της, συμπεριλαμβανομένων των διαθέσιμων slots, παρά την κήρυξη πτώχευσης στις 13 Δεκεμβρίου.

Ωστόσο, αυτή η συμφωνία, η οποία ακολούθησε την αποτυχημένη προσφορά της Lufthansa αξίας 192 εκατ. ευρώ λόγω αντιρρήσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ίσως βρίσκεται σε κίνδυνο τώρα.

Η διαφωνία

Ο οργανισμός δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών εταιριών, Fairplane, προσπαθεί να μεταφέρει τις διαδικασίες πτώχευσης της πρώην θυγατρικής της Air Berlin από το δικαστήριο του Βερολίνου σε αυτό της Βιέννης, θεωρώντας ότι έτσι τα δικαιώματα των επιβατών θα προστατευτούν καλύτερα. Το δικαστήριο του Βερολίνου με ετυμηγορία του δε δέχτηκε αυτή την αίτηση, όμως η Niki έχει ήδη ασκήσει έφεση στο ανώτατο γερμανικό διοικητικό δικαστήριο, το Bundesgerichtshof, ζητώντας διαφορετική απόφαση, με το σκεπτικό ότι το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων της εταιρίας ήταν στη Γερμανία και όχι στην Αυστρία.

Η νομική αντιπαράθεση θα μπορούσε να σημαίνει ότι η συμφωνία της IAG, που σφραγίστηκε από τον – διορισμένο από το δικαστήριο του Βερολίνου – διαχειριστή πτώχευσης της Niki, Lucas Flöther, είναι ουσιαστικά άκυρη. Σε απάντησή του ο έμπειρος εμπειρογνώμονας σε θέματα πτώχευσης δήλωσε ότι σχεδιάζει να εξασφαλίσει τη συμφωνία μέσω δύο παράλληλων συμπληρωματικές αιτήσεις αφερεγγυότητας, μια στο Βερολίνο και μια στη Βιέννη.

Η IAG επιβεβαίωσε ότι εξακολουθεί να επιθυμεί τη συμφωνία ακόμη και αν οι διαδικασίες πτώχευσης μεταφερθούν από τη Γερμανία στην Αυστρία.
Η Vueling δήλωσε: «Εξακολουθούμε να ενδιαφερόμαστε για τη Niki και επιβεβαιώνουμε τη συνεργασία μας με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, ώστε να επιτευχθεί η ολοκλήρωση της αγοράς των περιουσιακών στοιχείων της Niki μέσω της νέας αυστριακής θυγατρικής εταιρίας μας.»

Όπως αναφέρει το αυστριακό πρακτορείο ειδήσεων ΑΡΑ, η Niki εργάζεται τώρα για επανέναρξη των πτήσεων με νέο ιδιοκτήτη. Η εταιρία επιθυμεί να ξεκινήσει την πώληση εισιτηρίων ξανά τον Φεβρουάριο και στη συνέχεια να λειτουργήσει εκ νέου στα τέλη Μαρτίου για το καλοκαιρινό πρόγραμμα του 2018. Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές θα γίνουν χωρίς τον διευθύνοντα σύμβουλο, Oliver Lackmann, που θα αποχωρήσει από την εταιρία τον Φεβρουάριο.

Εν τω μεταξύ, η Easyjet ξεκίνησε επιτυχώς τις πτήσεις από το αεροδρόμιο Tegel του Βερολίνου την περασμένη Παρασκευή (5 Ιανουαρίου) μετά την έγκριση για ανάληψη 25 πρώην αεροσκαφών της Air Berlin και των σχετικών slots. Η βρετανική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους λειτουργεί αρχικά 15 αεροπλάνα σε 19 δρομολόγια, με δύο δικά της αεροσκάφη και 13 μισθωμένα. Αυτά θα αντικατασταθούν σταδιακά από τα πρώην αεροπλάνα της Air Berlin, όταν το προσωπικό θα έχει υποβληθεί σε πλήρη εκπαίδευση και τα αεροπλάνα θα έχουν ενσωματωθεί στον στόλο του.

ΠΗΓΗ

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *