mace

North Macedonia Timeless, μετά τις αντιδράσεις από την Αθήνα, η τουριστική καμπάνια, των Σκοπίων

ΔΙΕΘΝΗ

Αλλάζει σταδιακά η ονομασία της τουριστικής εκστρατείας της Βόρειας Μακεδονίας, έπειτα από τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, για την αυθαίρετη χρήση του ονόματος, «Μακεδονία».

O τίτλος του ιστότοπου είναι πλέον «North Macedonia Timeless», από «Macedonia Timeless», ενώ η διαδικασία των αλλαγών αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα. Ωστόσο η ονομασία του επισήμου ιστοτόπου, παραμένει www.MacedoniaTimeless.com.

Αξίζει να σημειωθεί, πως σε υποκατηγορίες στον εν λόγω ιστότοπο, για παράδειγμα στα κρασιά, αυτοαποκαλείται η γείτονα χώρα, ως αρχαία Μακεδονία και τα κρασιά της, τα αποκαλεί, ως «μακεδονικά».

Η κίνηση αυτή των γειτόνων, είχε προκαλέσει αντιδράσεις στον πολιτικό κόσμο στην Αθήνα, καθώς καταγγέλλουν ότι με τον τρόπο αυτό τα Σκόπια ακυρώνουν στην πράξη την Συμφωνία των Πρεσπών.

Δείτε το σάιτ εδώ.

Η αποκάλυψη από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Όπως αποκάλυψε το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, “H επίσημη τουριστική καμπάνια των Σκοπίων συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από το προκλητικό μότο «Macedonia Timeless», κάτι σαν το δικό μας «Live your myth in Greece», που καθιερώθηκε το 2009 επί παντοδυναμίας Γκρουέφσκι, στο πλαίσιο «αρχαιομακεδονοποίησης» της σλαβικής πλειοψηφίας που επιχείρησε να προωθήσει. Μέσω εντυπωσιακών σποτ, με άρωμα Χόλιγουντ, που προβλήθηκαν σε τοπικά και διεθνή δίκτυα (CNN, EURONEWS, TRAVEL CHANNEL κ.ά.) οι γείτονες επιχείρησαν να παρουσιαστούν ως απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και της αρχαίας Μακεδονίας προωθώντας παράλληλα, εκτός από τον τουρισμό, και τα «μακεδονικά» κρασιά. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων, η παραγωγή κάθε σποτ άγγιξε τα 180.000-200.000 ευρώ.

Η σχετική ιστοσελίδα macedonia-timeless.com θεωρείται το… επίσημο τουριστικό site της «Μακεδονίας», όπως αναφέρει στην πρώτη του σελίδα, και παρέχει τουριστικές πληροφορίες για τη χώρα σε 12 γλώσσες.

Στο κανάλι της σελίδας στον YouTube εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα βίντεο που δεν συνάδουν με όσα ορίζει η Συμφωνία των Πρεσπών και παρουσιάζουν ουσιαστικά τους κατοίκους της γειτονικής χώρας ως κληρονόμους της αρχαίας Μακεδονίας, της Ιστορίας και του πολιτισμού της. Η επίσημη σελίδα του υπουργείου Εξωτερικών παραπέμπει μάλιστα στο macedonia-timeless.com, παραβλέποντας Πρέσπες και erga omnes.

macedonia1

«Exploring Macedonia»

H ιστοσελίδα exploringmacedonia.com αποτελεί την επίσημη εθνική πύλη τουρισμού των Σκοπίων, με πληροφορίες ειδικά για τον εναλλακτικό τουρισμό της χώρας τον οποίο προωθούν μεθοδικά οι γείτονες ελλείψει θάλασσας.

Οι εναλλακτικές δράσεις, τα αξιοθέατα, τα κρασιά, τα φεστιβάλ κ.ά. που παρουσιάζονται αναφέρονται αποκλειστικά στη «Μακεδονία» και όχι στη Βόρεια Μακεδονία.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται και το «Macedonia your next destination», παραβλέποντας και πάλι τα συμφωνημένα με την Ελλάδα. Τα δύο προκλητικά μότο της τουριστικής καμπάνιας των γειτόνων προβλήθηκαν το προηγούμενο διάστημα σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού που έλαβαν μέρος. Σε όσες περιπτώσεις το θέμα δημοσιοποιήθηκε από τα ελληνικά ΜΜΕ, όπως στην περίπτωση του Βερολίνου, υπήρξε επίσημη ελληνική αντίδραση, με αποτέλεσμα να αποσυρθούν από τα σταντ των περιπτέρων, όπου για να είναι καλυμμένοι οι εκπρόσωπο του Οργανισμού Προώθησης και Υποστήριξης Τουρισμού της χώρας είχαν με πολύ μικρά γράμματα γράψει το «Βόρεια Μακεδονία». Το συγκεκριμένο περιστατικό ο κυβερνητικός εκπρόσωπος των Σκοπίων Μίλε Μποσνιάκοφσκι, το είχε αποδώσει σε «ακούσιο τεχνικό λάθος», όπως φαίνεται, όμως, συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.

Να σημειωθεί επίσης, ότι στο επίσημο site του Οργανισμού Προώθησης και Υποστήριξης Τουρισμού, του αντίστοιχου ΕΟΤ των Σκοπίων, το επίσημο domain παραμένει tourismmacedonia.gov.mk. Στην ίδια σελίδα υπάρχει βίντεο που προβάλλει τις ομορφιές και τα αξιοθέατα της «Μακεδονίας». Βάσει της Συμφωνίας των Πρεσπών, όμως, η τουριστική καμπάνια θα πρέπει να αφορά πλέον τη «Βόρεια Μακεδονία».

Απροθυμία

Στην επίσημη σελίδα του υπουργείου Εξωτερικών η ονομασία Βόρεια Μακεδονία έχει αλλάξει μόνο στο λογότυπο και στους κεντρικούς τίτλους των κατηγοριών. Αν και έχει περάσει καιρός από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών, τα κείμενα και οι παρουσιάσεις δεν έχουν αλλάξει στο παραμικρό και η χώρα παρουσιάζεται ανεξαιρέτως ως «Μακεδονία». «Η απροθυμία των γειτόνων να προσαρμόσουν το επίσημο περιεχόμενο των κυβερνητικών ιστοσελίδων, σύμφωνα με όσα ορίζει η Συμφωνία με την Αθήνα, αποτυπώνει προθέσεις και διαθέσεις», σχολίασε στο «ΘΕΜΑ» διπλωμάτης του υπουργείου Εξωτερικών, επισημαίνοντας πως μέχρι σήμερα η κυβέρνηση Ζάεφ έχει προχωρήσει μόνο στις αναγκαίες αλλαγές που είναι αναγκασμένη λόγω της Συμφωνίας των Πρεσπών και όχι σε ευρύτερες σύμφωνα με το πνεύμα της. Ιδια είναι η κατάσταση και σε άλλες κυβερνητικές ιστοσελίδες, αλλά και σε ονομασίες δημόσιων οργανισμών όπου δεν υπάρχει διάθεση τροποποίησής τους ή αλλάζουν με διάφορα φραστικά τρικ.

macedonia3
Ως «Μακεδονία» εμφανίστηκαν στην Εκθεση Τουρισμού του Βερολίνου (ΙΤΒ), τον περασμένο Μάρτιο, πλασάροντας στην πρόσοψη του περιπτέρου τα «Macedonia your next destination» και «Macedonia Timeless»

Έντονη αντίδραση από ΝΔ-ΚΙΝΑΛ: Οι Σκοπιανοί ακυρώνουν στην πράξη τη Συμφωνία των Πρεσπών

Η αποκάλυψη ότι η τουριστική καμπάνια των Σκοπιανών δεν έχει αλλάξει προκάλεσε την αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας και του Κινήματος Αλλαγής που μιλούν για «θρασύτατη χρήση του όρου “Μακεδονία” από επίσημη ιστοσελίδα των Σκοπίων και για ακύρωστη στην πράξη της Συμφωνίας των Πρεσπών αλλά «για τον Τσίπρα, πέρα βρέχει». Τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζητούν αντίδραση από την κυβέρνηση με τον Γιώργο Κατρούγκαλο να κάνει λόγο για μικροπολιτική εκμετάλλευση του θέματος αρκούμενος στις διαβεβαιώσεις που έλαβε από τα Σκόπια στις… 15 Μαΐου σύμφωνα με τις οποίες θα  αλλάξουν την τουριστική τους εκστρατεία.

«Η προκλητική και θρασύτατη χρήση του όρου “Μακεδονία” από επίσημη ιστοσελίδα των Σκοπίων και μάλιστα για την τουριστική προβολή της γειτονικής χώρας, δικαιώνει με τον χειρότερο τρόπο την πρόβλεψη της Νέας Δημοκρατίας. Οτι μετά την απαράδεκτη υποχώρηση της κυβέρνησης Τσίπρα να παραδώσει άνευ όρων στους γείτονες τη δήθεν “μακεδονική ταυτότητα και γλώσσα”, ο όρος “Βόρεια” απλά θα εκφυλιστεί και θα ξεχαστεί», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πειραιώς και προσθέτει: «Η κυβέρνηση οφείλει να αντιδράσει άμεσα. Οι λίγες ημέρες που της απομένουν στην εξουσία δεν της συγχωρούν κανένα άλλοθι αδράνειας».

«Λίγους μήνες μετά την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών και οι γείτονες την ακυρώνουν στην πράξη χρησιμοποιώντας επισήμως το όνομα Μακεδονία. Για τον κ. Τσίπρα βέβαια πέρα βρέχει. Τα έδωσε όλα τώρα δεν τον ενδιαφέρουν ούτε τα προσχήματα» τονίζει από την πλευρά του το ΚΙΝΑΛ.

Τι απαντά το υπουργείο Εξωτερικών

Από την πλευρά της η κυβέρνηση δεν φαίνεται διατεθειμένη να προχωρήσει σε κάποια παρέμβαση όπως προκύπτει από την ανακοίνωση που εκδόθηκε την Κυριακή από το γραφείο του υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Κατρούγκαλου.

Στην ανακοίνωση ο Γιώργος Κατρούγκαλος κατηγορεί τη ΝΔ για μικροπολιτική εκμετάλλευση του θέματος και επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «ήδη από τις 15 Μαΐου η γειτονική χώρα έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να αλλάξει η τουριστική της εκστρατεία για να είναι σύμφωνη με τη νέα της ονομασία».

Η ανακοίνωση έχει ως εξής:

Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει για μια ακόμα φορά να γίνει ουρά των κίτρινων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που στηρίζουν την πολιτική της. Επιλέγει να αγνοεί για προφανείς λόγους μικροπολιτικής εκμετάλλευσης το γεγονός ότι όλη η υφήλιος αποκαλεί τη γείτονα χώρα Βόρεια Μακεδονία, ότι αυτή έχει αλλάξει εκατοντάδες ονομασίες θεσμών και κτηρίων ώστε να αντιστοιχούν στη νέα ονομασία και συνεχίζει, και ότι ήδη από τις 15 Μαΐου έχει ανακοινώσει ότι πρόκειται να αλλάξει η τουριστική της εκστρατεία για να είναι σύμφωνη με τη νέα της ονομασία. 

Και όλα αυτά σε πλήρη αντίθεση  με την εποχή κυβερνήσεων Νέας Δημοκρατίας όπου η γειτονική χώρα χρησιμοποιούσε κατά κόρον την τότε συνταγματική της ονομασία και σε διεθνές επίπεδο, ενώ στην καλύτερη περίπτωση χρησιμοποιούσε την προσωρινή ονομασία Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, μια ονομασία δηλαδή όπου ο επιθετικός προσδιορισμός ήταν στη “Δημοκρατία” και όχι στη λέξη “Μακεδονία”.”.

Tagged

1 σχόλιο στο “North Macedonia Timeless, μετά τις αντιδράσεις από την Αθήνα, η τουριστική καμπάνια, των Σκοπίων

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *