norwegian

Norwegian: Μεγάλες απώλειες στο εξάμηνο, ζητείται ρευστότητα|-94% στην κίνηση τον Αύγουστο

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η αεροπορική εταιρία Norwegian ανακοίνωσε απώλεια 5,3 δισεκατομμυρίων ΝΟΚ (424 εκατομμύρια λίρες) το πρώτο εξάμηνο του 2020 και προειδοποίησε ότι χρειάζεται περισσότερη οικονομική υποστήριξη για να επιβιώσει από την κρίση του Covid-19.

Ο αριθμός των επιβατών στο διάστημα αυτό μειώθηκε κατά 71% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ ο Αύγουστος εμφάνισε μείωση 94% σε σχέση με τον Αύγουστο 2019, με τον αερομεταφορέα να παραδέχεται ότι αντιμετωπίζει «δύσκολες στιγμές μπροστά».

Καθώς η κρίση της πανδημίας Covid βαθαίνει, η εταιρεία έλαβε εγγύηση δανείου από την νορβηγική κυβέρνηση, ύψους 3 δισεκατομμυρίων ΝΟΚ και επιπλέον 0,3 δισεκατομμύρια ΝΟΚ από εμπορικές τράπεζες.

Πριν από την πανδημία του COVID-19, η εταιρία ανέμενε για του 2020 κερδοφορία και το καλύτερο Καλοκαίρι που θα είχε ποτέ. Οι αυστηρές κυβερνητικές ταξιδιωτικές συμβουλές και η συνακόλουθη πτώση της ζήτησης των πελατών, ανάγκασε την εταιρία να καθηλώσει 140 αεροσκάφη και να απολύσει περίπου 8.000 υπαλλήλους.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η Norwegian χρησιμοποίησε μόνο 7-8 αεροσκάφη σε εσωτερικές διαδρομές στη Νορβηγία.

«Όταν μπήκαμε στο 2020, περιμέναμε ένα θετικό αποτέλεσμα και το καλύτερο καλοκαίρι, χάρη στις επιτυχημένες πρωτοβουλίες εξοικονόμησης κόστους και μια πιο αποτελεσματική λειτουργία. Τότε εμφανίστηκε ο Κορωνοϊός και η ζήτηση των πελατών σταμάτησε κυριολεκτικά από τη μία μέρα στην άλλη, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί και οι ταξιδιωτικές συμβουλές που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις παγκοσμίως εκμηδένισαν την ζήτηση. Τους τελευταίους μήνες εργαζόμαστε ακούραστα για να βεβαιωθούμε ότι μπορούμε να βγούμε από αυτήν την κρίση πιο ισχυροί και σε καλή θέση για μελλοντικό ανταγωνισμό. Μερικά από αυτά τα μέτρα ήταν επώδυνα, αλλά εντελώς απαραίτητα εάν θέλουμε να τα καταφέρουμε. Οι πιστωτές, οι κάτοχοι ομολόγων και οι μέτοχοι μας έχουν δείξει υποστήριξη και εμπιστοσύνη για να βρούμε έναν δρόμο για την εταιρεία και οι πελάτες μας εκφράζουν την ισχυρή υποστήριξή τους, για την οποία είμαι ευγνώμων. Και εξίσου σημαντικό, είμαι εξαιρετικά περήφανος για όλους τους εργαζόμενούς μας, που διατηρούν ένα θετικό πνεύμα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Jacob Schram.

ksd
adv

Κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2020, 5,3 εκατομμύρια πελάτες ταξίδεψαν με την εταιρία, σε σύγκριση με 18,1 εκατομμύρια κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η  κίνηση των επιβατών (RPK) μειώθηκε κατά 72% και ο συντελεστής πληρότητας ήταν 78,2%, μείωση 6,5 εκατοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Η ακρίβεια των πτήσεων ήταν στο 87,2%, σημειώνοντας βελτίωση 7,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Μεγάλη η αβεβαιότητα για το μέλλον

Την 1η Ιουλίου, ο Νορβηγός λειτούργησε ξανά 76 δρομολόγια, έθεσε σε λειτουργία 15 επιπλέον αεροσκάφη και επέστρεψαν περισσότεροι από 600 υπάλληλοι στην εργασία. Η αγορά εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά αβέβαιη, κυρίως λόγω της αλλαγής των ταξιδιωτικών συμβουλών από κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη. Καθώς οι κυβερνήσεις αλλάζουν τις ταξιδιωτικές συμβουλές, η ζήτηση επηρεάζεται άμεσα. Προχωρώντας, η εταιρεία θα συνεχίσει να προσαρμόζει το χαρτοφυλάκιο δρομολογίων της σύμφωνα με τη ζήτηση και τις κυβερνητικές ταξιδιωτικές συμβουλές.

«Η κρίση COVID-19 επηρέασε ιδιαίτερα την αεροπορία και την ταξιδιωτική βιομηχανία, και οι περισσότερες εταιρείες χρειάζονται κυβερνητική υποστήριξη για να επιβιώσουν. Βλέπουμε ότι πολλοί από τους κύριους ανταγωνιστές μας λαμβάνουν σημαντική υποστήριξη ρευστότητας από τις κυβερνήσεις τους, καθώς η αεροπορία αντιπροσωπεύει τη ραχοκοκαλιά της υποδομής. Είμαστε ευγνώμονες για την εγγύηση δανείου που μας έδωσε η νορβηγική κυβέρνηση, την οποία εργαζόμαστε σκληρά για να αποκτήσουμε. Ωστόσο, με δεδομένες τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, δεν αρκεί να ξεπεράσουμε αυτήν την παρατεταμένη κρίση», δήλωσε ο Schram.

Τον Αύγουστο

Τον Αύγουστο, η χωρητικότητα ήταν 94% χαμηλότερη από πέρυσι, ενώ οι πτήσεις που εκτελέστηκαν είχαν συντελεστή πληρότητας 62,1%.

Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, η συνολική χωρητικότητα (ASK) μειώθηκε κατά 94%, ενώ η συνολική επιβατική κίνηση (RPK) μειώθηκε κατά 96%. Ο συντελεστής πληρότητας ήταν 62,1%, μειωμένος κατά 27,9 ποσοστιαίες μονάδες. Ο συνολικός αριθμός πελατών που μεταφέρθηκαν τον Αύγουστο ήταν 313.316 μείωση 91%.

Η εταιρία

Η Norwegian ξεκίνησε πριν από 27 χρόνια – ιδρύθηκε το 1993, αλλά άρχισε να λειτουργεί μόνο ως αερομεταφορέας χαμηλού κόστους με μεγαλύτερα αεροσκάφη Boeing 737 το 2002. Η εταιρία  επεκτάθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο, καθώς ξεκίνησε υπηρεσίες μικρών αποστάσεων σε όλη την Ευρώπη και μετά λειτούργησε ο τομέας των μεγάλων αποστάσεων που εξυπηρετεί τις ΗΠΑ, την Ασία και τη Νότια Αμερική. Διαθέτει έναν σύγχρονο και αποδοτικό στόλο αποτελούμενο από Boeing 787 Dreamliners και Boeing 737s.

Είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο που συμμετείχε στην πρωτοβουλία δράσης του ΟΗΕ για το Κλίμα το 2019, δεσμευόμενη να εργαστεί συστηματικά για να γίνει ουδέτερη από τον άνθρακα έως το 2050.

Συνολικά, έχει κερδίσει πάνω από 55 βραβεία για τις υπηρεσίες, το προϊόν και την καινοτομία μας στον κλάδο από το 2012.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *