Photo by Anete Lūsiņa on Unsplash

Ο αντίκτυπος του Covid ανά τομέα στην ταξιδιωτική βιομηχανία | ΠΙΝΑΚΕΣ

ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ένας πολύ απαιτητικός και, συχνά, εξαιρετικά δύσκολος χρόνος ολοκληρώνεται για την ταξιδιωτική βιομηχανία, με την Skift Research να συγκεντρώνει τα πιο σημαντικά γραφήματα, που εξηγούν πώς η ταξιδιωτική βιομηχανία επηρεάστηκε και ανταποκρίθηκε στην πανδημία του Covid τη χρονιά που σε λίγες ημέρες θα αποτελεί παρελθόν.

Η ανάκαμψη εμφανίζεται εξαιρετικά άνιση, με τα τελευταία στοιχεία του Νοεμβρίου 2021, να δείχνουν ότι η Βόρεια και η Λατινική Αμερική πλησιάζουν στην πλήρη ανάκαμψη, ενώ η Ασία-Ειρηνικός παραμένει περίπου στο 50% των επιπέδων απόδοσης πριν από την πανδημία.

Τα ταξίδια εσωτερικού παρέμειναν δυνατά

Ενώ ο ταξιδιωτικός κλάδος εξακολουθεί να επηρεάζεται από την πανδημία του κορωνοϊού, υπάρχουν ορισμένοι τομείς όπου είδαμε ισχυρή ανάκαμψη το 2020. Ο εγχώριος τουρισμός είναι ένας από αυτούς τους τομείς και τα δεδομένα της έρευνας Skift Research δείχνουν ότι, αυτή η ισχυρή απόδοση συνεχίστηκε. Ενώ καταγράφηκε αύξηση της συμμετοχής σε ταξίδια το 2021, το μερίδιο των διεθνών ταξιδιών μόλις αυξήθηκε, με τα εσωτερικά ταξίδια να εξακολουθούν να προτιμώνται μεταξύ των ταξιδιωτών.

Τα διεθνή ταξίδια δεν θα ανακάμψουν μέχρι το 2024

Παρά τη σημαντική κυκλοφορία του εμβολίου το 2021, αν και άνιση, τα διασυνοριακά ταξίδια μειώθηκαν ακόμη περισσότερο από τα επίπεδα του 2020. Το πρώτο τρίμηνο του 2020 ήταν, φυσικά, ισχυρό, ενώ το 2021 δεν σημειώθηκε ούτε ένα τρίμηνο που να πλησίαζε έστω και τα επίπεδα του 2019. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το 2022 θα σημειωθεί η πρώτη ετήσια αύξηση στα διεθνή ταξίδια από την έναρξη της πανδημίας, ενώ δεν προβλέπεται πλήρης ανάκαμψη των διασυνοριακών ταξιδιών μέχρι το 2024 το νωρίτερο.

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις κερδίζουν… έδαφος

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις σημείωσαν καλές επιδόσεις το 2021, ιδίως σε σύγκριση με τα ξενοδοχεία. Μιλάμε για τον μέσο όρο, βέβαια, καθώς οι αστικές μισθώσεις έχουν πληγεί εξίσου με τα ξενοδοχεία, ενώ οι αγροτικές και οι παραθαλάσσιες/φυσιολατρικές ενοικιάσεις ανέβασαν τον μέσο όρο σε μια εξαιρετική χρονιά.

Τα στοιχεία της AirDNA δείχνουν ότι η ζήτηση για ενοικίαση σε αστικές και προαστιακές περιοχές αυξάνεται πλέον και στις ΗΠΑ. Αν και μπορεί να είναι δύσκολο οι μισθώσεις σε αγροτικές περιοχές και προορισμούς να φτάσουν στα ίδια επίπεδα με το 2021, οι ενοικιάσεις σε αστικές περιοχές πιθανότατα θα επιταχυνθούν και θα κάνουν το 2022 μια ακόμη ισχυρή χρονιά για τον συνολικό τομέα της ενοικίασης.

Τα ξενοδοχεία επανέρχονται

Τα δεδομένα από το Transparent και την STR δείχνουν ότι τα ενοικιαζόμενα καταλύματα εξακολουθούν να έχουν καλύτερη απόδοση από τα ξενοδοχεία στις ΗΠΑ. Τα επίπεδα πληρότητας στις ενοικιάσεις διακοπών ήταν πάνω από τα επίπεδα του 2019, για μεγάλο μέρος του έτους, αλλά τα ξενοδοχεία βρίσκονται τώρα κοντά στην πλήρη ανάκαμψη και η ανάλυση της Skift ότι οι κρατήσεις ξενοδοχείων ξεπέρασαν τις κρατήσεις για ενοικιάσεις διακοπών, για τους πρώτους οκτώ μήνες του 2021, στις 20 από τις μεγαλύτερες τουριστικές οικονομίες παγκοσμίως.

Η συμπεριφορά στις κρατήσεις ξενοδοχείων έχει αλλάξει

Σε μια έρευνα της Skift Research διαπιστώθηκε ότι η συμπεριφορά των κρατήσεων σε ξενοδοχεία άλλαξε, με τον Covid να οδηγεί σε απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων. Ενώ η αύξηση των κρατήσεων μέσω διαδικτυακών καναλιών χωρίς πληρωμή είναι επιθυμητή, μια αύξηση στις τηλεφωνικές κρατήσεις πιθανότατα υποδηλώνει ότι οι διαδικτυακές πληροφορίες είναι ανεπαρκείς και η αβεβαιότητα οδηγεί τους ταξιδιώτες να απαιτούν πρόσθετες πληροφορίες. Τα ξενοδοχεία θα  προσπαθήσουν να μετατρέψουν αυτές τις τηλεφωνικές κρατήσεις σε μη αμειβόμενες online κρατήσεις, κάτι που δεν θα είναι εύκολο, καθώς οι διαδικτυακοί ταξιδιωτικοί πράκτορες διεκδικούν μερίδιο.

Οι OTA επιστρέφουν δυνατοί

Με βάση τις τάσεις του παρελθόντος, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία ή οι OTA, είναι συχνά νικητές στα πρώτα στάδια της ανάκαμψης των ταξιδιών, όταν η ζήτηση είναι ασθενής και οι ιστότοποι κρατήσεων μπορούν να βάλουν “κεφάλια στα κρεβάτια”. Αλλά η παραδοσιακή στρατηγική OTA για την τιμολόγηση αξίας δεν είναι τόσο αποτελεσματική αυτή τη φορά, επειδή πολλοί καταναλωτές αύξησαν τις οικονομίες τους κατά τη διάρκεια του lockdown και, όπως σημειώθηκε, οι απευθείας κρατήσεις ξενοδοχείων έχουν αυξηθεί. Τούτου λεχθέντος, η Skift Research βλέπει τα έσοδα από τις επιχειρήσεις διανομής ψηφιακών ταξιδιών, που περιλαμβάνουν τους OTA, τη μετα-αναζήτηση και τα παγκόσμια συστήματα διανομής (GDS), να αυξάνονται κατά 50%, τόσο το 2021, όσο και το 2022.

Οι αεροπορικές εταιρίες είχαν άλλη μια ταραχώδη χρονιά

Ένας ταξιδιωτικός τομέας που συνεχίζει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις είναι οι αεροπορικές εταιρίες. Η αβεβαιότητα σχετικά με το κλείσιμο των συνόρων και τις πρόσθετες απαιτήσεις εισόδου πλήττει άμεσα τα αποτελέσματα των αεροπορικών εταιριών. Ενώ η χωρητικότητα των θέσεων εσωτερικού και οι συντελεστές φορτίου έχουν αποκατασταθεί, σε μεγάλο βαθμό, σε χώρες όπως οι ΗΠΑ και η Ρωσία, η απόδοση των διεθνών πτήσεων παραμένει χαμηλή σε όλους τους τομείς. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), τα παγκόσμια έσοδα από επιβάτες εμπορικών αεροπορικών εταιριών αναμένεται να αυξηθούν κατά 67% το 2022, παραμένοντας 38% κάτω από τα επίπεδα του 2019.

Η ικανοποίηση από τα ταξίδια παραμένει υψηλή

Πέρα από τις τάσεις που βλέπουμε στις επιδόσεις των διαφόρων ταξιδιωτικών τομέων, έχουν προκύψει ή έχουν ενισχυθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας μια σειρά από καταναλωτικές τάσεις. Καθώς όλοι οι τομείς έχουν αντιμετωπίσει τα κυμαινόμενα επίπεδα ζήτησης, τους συνεχώς μεταβαλλόμενους τοπικούς κανονισμούς και τις αλλαγές στις απαιτήσεις των ταξιδιωτών, θα ήταν δύσκολο για τους επαγγελματίες των ταξιδιών να προσφέρουν το επίπεδο υπηρεσιών που προσέφεραν πριν από την πανδημία.

Μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανοποίηση των ταξιδιωτών από τη διαμονή τους στην αεροπορική εταιρία ή στο ξενοδοχείο, αλλά ο πήχης ανεβαίνει γρήγορα καθώς οι χώρες ανοίγουν ξανά.

Tagged

1 σχόλιο στο “Ο αντίκτυπος του Covid ανά τομέα στην ταξιδιωτική βιομηχανία | ΠΙΝΑΚΕΣ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *