booking

Και ο αντίλογος για την Booking!!!

ΓΝΩΜΗ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

του Κωνσταντίνου Στ. Δεριζιώτη

Ανοίξαμε από το money-tourism.gr, την συζήτηση για την Booking, με αφορμή δύο ειδήσεις που αποκαλύψαμε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ: τις αντιδράσεις των ξενοδόχων και των τουριστικών φορέων της Καραϊβικής και την αποχώρηση της μεγάλης ξενοδοχειακής αλυσίδας ALDEMAR, από την πολυεθνική εταιρία κρατήσεων.

Ακολούθησε δική μου αρθρογραφία, ανακοινώσεις φορέων και χθες λάβαμε επιστολή με τον αντίλογο.

Πιστοί στον καλόπιστο και εποικοδομητικό διάλογο, την δημοσιεύουμε αυτούσια και δηλώνουμε ότι είμαστε ανοικτοί, σε όλες τις απόψεις, τις οποίες ασμένως θα δημοσιεύσουμε.

Η επιστολή

bakalis
O κ. Ευθύμης Μπακάλης

“Καλησπέρα κε. Δεριζιώτη.

Σας στέλνω αυτό το μήνυμα σε συνέχεια των δημοσιοποιήσεων σας για την booking.
Να αναφέρω ότι είμαι υπεύθυνος πωλήσεων σε μικρά ξενοδοχεία στην ευρύτερη περιοχή του Ηρακλείου και έχω αρκετή εμπειρία και τριβή πάνω στο θέμα.
Σαφώς και το θέμα με την προμήθεια στο ΦΠΑ των πωλήσεων είναι σημαντικό και δεν θα έπρεπε να ισχύει έτσι όπως είναι σήμερα, αλλά η προμήθεια της booking να διαμορφώνεται στην καθαρή αξία της κάθε πώλησης.
Αυτό είναι χρόνιο πρόβλημα, αλλά φάνηκε πολύ έντονα μετά την προσθήκη του φόρου διαμονής που συμπεριλήφθηκε ξεχωριστά και δεν ανήκει στο ποσό που υπολογίζεται την προμήθεια της η Booking.
Ένα παράδειγμα για να καταλάβουμε πιο καλά την τάξη μεγέθους :
Έστω ξενοδοχείο με 20% προμήθεια και 30.000 ετήσιο τζίρο από την Booking με όλες τις κρατήσεις σε ΒΒ (13% ΦΠΑ):
H διαφορά της προμήθειας θα είναι 690 EUR λιγότερα.
Σήμερα είναι 6.000 EUR, χωρίς τον υπολογισμό της προμήθειας στο ΦΠΑ, η προμήθεια θα ήταν 5.310 EUR (11,50% διαφορά).
Έστω ξενοδοχείο με 15% προμήθεια και 20.000 ετήσιο τζίρο από την booking με όλες τις κρατήσεις σε ΒΒ (13% ΦΠΑ) : 
H διαφορά της προμήθειας θα είναι 345 EUR λιγότερα.
Σήμερα είναι 3.000 EUR, χωρίς τον υπολογισμό της προμήθειας στο ΦΠΑ, η προμήθεια θα ήταν 2.655 EUR (11,50% διαφορά)
Σημείωση : δεν προσθέτω συνειδητά το 0,50% του δημοτικού φόρου για να είναι πιο απλό το παράδειγμα.
Προσωπική μου γνώμη είναι ότι η εν λόγω εταιρία είναι ευέλικτη και ελπίζω να διορθώσει το κακώς αυτό κείμενο, όπως έχει κάνει και με άλλα σημαντικά θέματα στο παρελθόν.
Παραδείγματος χάριν, όταν το 2012 εξηγούσα στους εκπροσώπους της εταιρίας ότι δεν είναι δυνατόν μικρά παραθεριστικά καταλύματα με 5, max 6 μήνες σεζόν, και average stay 10-11 νύχτες, να κρατάνε δωμάτια χωρίς καμία εξασφάλιση (προκαταβολή) και με ελεύθερη περίοδο ακύρωσης, ενώ στην αρχή υποστήριζαν ότι αυτή είναι η πολιτική της εταιρίας και δεν μπορεί να αλλάξει, πολύ σύντομα την διόρθωσαν και τα ξενοδοχεία επέλεγαν και επιλέγουν πλέον την ακυρωτική και πολιτική πληρωμών 100% ελεύθερα. Χωρίς κανένα περιορισμό.
Επίσης,το θέμα της τιμολόγησης θα έπρεπε να διαμορφώνεται και για τις ofline πωλήσεις (συμβόλαια ΝΕΤ χοντρικής) με τον ίδιο τρόπο, γεγονός όμως που δεν συμβαίνει.
Εννοώ ότι ο κατάλογος των ξενοδοχείων είναι έτσι διαμορφωμένος που σε κάθε περίπτωση η τιμή περιλαμβάνει το ΦΠΑ, είτε πρόκειται για online, είτε ofline συμβόλαιο.
Ξεκινώντας τα συμβόλαια από τις NET τιμές, υπάρχει και η αντίστοιχη προσαύξηση για να βγει η τιμή Internet. Πάντα όμως σε τελική τιμή (με ΦΠΑ).
Εφόσον η Booking κατανοήσει το λάθος και το διορθώσει, φυσικό επόμενο δε θα είναι να προσπαθήσουμε να διορθώσουμε και τις ΝΕΤ τιμές κατά αυτόν τον τρόπο; Ή έστω να διορθώσουμε τις τιμές του Internet; Και μετά πχ με την expedia τι θα συμβεί; Θα πουλάνε όπως πριν; Δεν πρέπει αυτό να είναι καθολικό με όλες τις εταιρίες;
Ειδάλλως οδηγούμαστε σε μη υγιή ανταγωνισμό.

Τέλος ας μην ξεχνάμε πόσο πολύ έχει βοηθήσει η εταιρία αυτή τα τελευταία χρόνια με το προφίλ του κάθε ξενοδοχείου και όχι μόνο :

– Η διαφήμιση που κάνει είναι απίθανο να γίνει μεμονωμένα από τα ξενοδοχεία. Ειδικότερα για τα μικρότερα σε κλίμακα ξενοδοχεία που ίσως αποτελεί και την μοναδική τους διαφήμιση.
– Το customer support που διαθέτει νομίζω δεν το έχει καμία άλλη εταιρία online ή ofline.
– Το extranet που έχει δημιουργήσει δίνει τη δυνατότητα να δοκιμάσει  ο ξενοδόχος ότι έχει στο μυαλό του και να πουληθούν και εντελώς last minute δωμάτια με το πάτημα 2-3 κουμπιών από το κινητό.
– Τα λεπτομερέστατα στατιστικά που συνοδεύουν το extranet είναι πηγή διαμόρφωσης παρούσας και μελλοντικής πολιτικής.
– Η άμεση επικοινωνία με τον πελάτη και τηλεφωνικά και με μήνυμα ανά πάσα στιγμή.
– Η άμεση αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής (αυξήσεις εν μέσω της σεζόν) που σε μια εξαιρετική σεζόν (όπως π.χ. το 2018) μπορεί να αποφέρει μη προσδοκώμενα έσοδα, πράγμα που με τα συμβόλαια χοντρικής αυτό δεν μπορεί να συμβεί.
– Η ρευστότητα που προσφέρει. Δεν υπάρχει κράτηση που με την αναχώρηση της δεν έχει εξοφληθεί (πλέον έχουμε πάει και σε μοντέλα με ολική εξόφληση 14-30 μέρες πριν την άφιξη), κ.λπ..
Εν κατακλείδι θεωρώ ότι καλώς κάνατε και θέσατε το θέμα και ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ρύθμιση αλλά αυτό το γεγονός από μόνο του δεν μπορεί να αναιρέσει όλα τα θετικά που η πλειονότητα των ξενοδοχείων έχει κερδίσει από την συνεργασία με την booking τα τελευταία χρόνια.
Με εκτίμηση
Μπακάλης Ευθύμης”
Tagged

4 σχόλια στο “Και ο αντίλογος για την Booking!!!

  1. Αν μια μέρα η booking βγάζει την προμήθεια από την καθαρή τιμή (χωρίς ΦΠΑ), να είστε σίγουροι ότι το 15% θα γίνει 20 και το 20% θα γίνει 25%. Ενώ με το παρόν ΦΠΑ σήμερα το 15% βγαίνει 18 στην καθαρή τιμή και το 20% βγαίνει 23. Αν δε μειωθεί ο ΦΠΑ, τότε θα γίνει και μικρότερη η προμήθεια. Τι μας συμφέρει σαν ξενοδόχους τελικά?

  2. Έχω επίσης να προσθέσω και κάτι που δεν αναφέρεται στο σχόλιο σας σχετικά με την επιβολή της έκπτωσης 10% σε genius πελάτες, κάτι που γίνεται χωρίς την έγκριση των ξενοδόχων και που μειώνει κατά πολύ την τιμή που αναφέρεται στο extranet.

    1. Καλησπέρα σας. Ευχαριστούμε για το μήνυμα. Έχει αναδειχθεί το θέμα αυτό, που θέτετε σωστά, στο ρεπορτάζ του κ. Κ. Δεριζιώτη, χθες

  3. Θα περιμενε κανεις πως με την ελευση του ιντερνετ θα γλιτωναμε απο τους μεσαζοντες (τουριστικοι πρακτορες κτλ.) Ομως οχι, απλως τωρα εγιναν ΟΤΑ. Θα συμβει αλλα θα παρει πολλα χρονια ακομα.Δεν υπαρχει καμια κοντρα μεταξυ ΟΤΑ και ξενοδοχειων.Μια καλοστημενη επιχειρηση ειναι η συνεργασια τους εδω και 20 χρονια. Οι μονοι χαμενοι εμεις, αφου καταφεραν παγκοσμια να αυξησουν τις τιμες των δωματιων ισοποσα της προμηθειας. Εμεις προσφερουμε λενε οι ΟΤΑ, αλλα αν δεις τις προμηθειες του 10,15,20% κτλ οι οποιες ειναι το λιγοτερο ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΕΣ, θα καταλαβεις οτι στους μονους που προσφερουν ειναι στους μετοχους τους. Απο την αλλη οι ξενοδοχοι δε σκανε και πολυ, γιατι π.χ ποσο να το βαλω το δωματιο; εγω θελω 100 μου ζηταει ο ΟΤΑ 20% οποτε θα το βαλω 120 αρα παλι τα 100 που θελω θα βγαλω. Και αφου οι μισοι μου κλεινουν τηλεφωνικα εγω αντι για 100 θα τους λεω 110 και θα το παιζω και καλος αφου θα νομιζουν οτι γλιτωσαν ετσι λεφτα. Ακομα και τα ανεξαρτητα ξενοδοχεια ωφελημενα βγαινουν αφου ο ανταγωνισμος βγαινει με υψηλοτερες τιμες λογω ΟΤΑ, ευκολο ειναι να το καταλαβεις. Συμπερασμα , οι ΟΤΑ βγαζουν δισεκατομμυρια βαζοντας μονο την ομορφια τους, οι ξενοδοχοι βρηκαν αλλον εναν για να του ριχνουν το φταιξιμο, και μαντεψε στο τελος ποιος πληρωνει το μαρμαρο. Ευκολακι ετσι ;

  4. ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑ ΑΝ Ο ΤΖΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ 200.000 ΠΧ 5200 ΕΥΡΩ ΕΞΤΡΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΓΙΑ BOOKING.COM ΣΤΟ ΦΠΑ

    ΕΣΤΩ ΕΝΑ ΔΩΜΑΙΟ ΕΧΕΙ 100 ΕΥΡΩ
    10% ΓΙΑ ΠΕΛΑΤΕΣ GENIEUS EXTRA (-10 ΕΥΡΩ )
    20% ΠΡΟΜΗΘΕΙ BOOKING.COM (-20 ΕΥΡΩ )
    13% ΦΠΑ ( -11,50 ΕΥΡΩ )
    26% ΕΦΚΑ ( -15,21 ΕΥΡΩ )
    26 % ΕΦΟΡΙΑ ΦΟΡΟΣ + ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ (-15,21 ΕΥΡΩ)
    80 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΡΙΤΟΥΣ ΣΤΑ 100 ΕΥΡΩ
    + ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ +0.5 ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ
    + ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΕΙΣ
    +ΤΟΚΟΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟ

    ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΑΝ ΕΙΣΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΕΠΟΧΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΠΕΡΙMΕNΕ ΚΑΙ ΤΗ ΣΕΖΟΝ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ -30% ΦΕΤΟΣ
    + ΑΘΕΜΗΤΟ ΑΝΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΠΟ ΣΠΙΤΙΑ ΠΟΥ ΓΙΝΑΝ AIR B&B ΜΕ ΦΟΡΟ ΜΟΝΟ 15%.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ

Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *