©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ο Γρηγόρης Τάσιος “πήρε το όπλο του” και “πυροβολεί” την … 288η συνέντευξη Κικίλια

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΦΟΡΕΙΣ

Στην “αντεπίθεση” πέρασε με δήλωσή του απαντώντας σε  ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με την τουριστική κίνηση των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, μετά την -σ.σ. έχει χαθεί ο αριθμός- νέα συνέντευξη του υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια.

Ο υπουργός Τουρισμού Κικίλας, μετά την επιμήκυνση της τουριστικής κίνησης τον … Σεπτέμβριο, τα …12 δισ. ευρώ εισπράξεις το 2021, την αύξηση των Γάλλων τουριστών κατά 88% και άλλα παρόμοια ων ουκ έστιν αριθμός, σε συνέντευξη στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, “ανακάλυψε” ότι “Πάνω από 75%-80% (είναι) η πληρότητα των δημοφιλών χειμερινών προορισμών για την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου¨.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Τάσιος, “Τη δεδομένη χρονική στιγμή τα στοιχεία που διαθέτει η ΠΟΞ από όλες τις ξενοδοχειακές ενώσεις της ανά την Ελλάδα σχετικά με την πληρότητα στα αστικά ξενοδοχεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των επαρχιακών πόλεων, είναι απογοητευτικά”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Κικίλιας εξαγγέλλει για πολλοστή φορά την καμπάνια χειμερινού Τουρισμού, η οποία ωστόσο αν και βρισκόμαστε πλέον μια ανάσα από τις γιορτές, δεν έχει ξεκινήσει, ούτε καν παρουσιαστεί…

Η δήλωση

Στην δήλωσή του ο πρόεδρος της ΠΟΞ, αναφέρει: “Το τελευταίο χρονικό διάστημα διαβάζουμε δημοσιεύματα με υπεραισιόδοξες προβλέψεις ενόψει Χριστουγέννων.

Δυστυχώς αυτά καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο Έλληνας ξενοδόχος.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή τα στοιχεία που διαθέτει η ΠΟΞ από όλες τις ξενοδοχειακές ενώσεις της ανά την Ελλάδα σχετικά με την πληρότητα στα αστικά ξενοδοχεία της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των επαρχιακών πόλεων, είναι απογοητευτικά.

Ταυτόχρονα η μέση πληρότητα στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές πανελλαδικά – αν και έχουμε ήδη μπει στον Δεκέμβριο – δεν ξεπερνά ούτε το 50% – 60%, με εξαίρεση ορισμένους περισσότερο δημοφιλείς προορισμούς και περιοχές που έχουν θεματικά πάρκα που καταγράφουν λίγο υψηλότερη κινητικότητα.

Ο δεύτερος χειμώνας της πανδημίας λοιπόν, εξακολουθεί και παραμένει “ψυχρός” και εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute) προκειμένου να “ζεσταθεί” η αγορά.

Είναι σημαντικό, ότι η χώρα  μας δεν έχει μπει σε ένα καθεστώς τύπου lockdown, το οποίο θα ήταν καταστροφή για τον τουρισμό.

Ωστόσο, όσο υπάρχει πανδημία η κατάσταση παραμένει ρευστή.

Η χειμερινή περίοδος έχει διάρκεια 120 ημέρες. Δεν αρκεί για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις μόνο ένα καλό 15νθήμερο που μάλιστα δεν είναι για την ώρα εξασφαλισμένο, ώστε να καταφέρουν να καλύψουν τεράστιες ζημίες 18 μηνών. Πόσο μάλλον, όταν το αυξημένο ενεργειακό κόστος και η αγορά πρώτων υλών επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία επιχειρήσεων που παλεύουν να εξέλθουν από την παρατεταμένη απραξία.

Η τουριστική κίνηση αποτυπώνεται με βάση τα στοιχεία των νόμιμα αδειοδοτημένων επιχειρήσεων, οι οποίες είναι και αυτές που στηρίζουν την απασχόληση, τα δημόσια έσοδα και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Το απόλυτο μπάχαλο που επικρατεί στην αγορά της βραχυχρόνιας μίσθωσης και στα παράνομα καταλύματα “θολώνει” όπως φαίνεται την πραγματική εικόνα και δημιουργεί ψευδαισθήσεις τουριστικής ανάκαμψης”.

Η συνέντευξη Κικίλια

Η ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού για την συνέντευξη Κικίλια έχει ως εξής:

Β. Κικίλιας στο «Πρώτο Θέμα»: Πάνω από 75%-80% η πληρότητα των δημοφιλών χειμερινών προορισμών για την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου

«Η χρονιά που ολοκληρώνεται τις επόμενες ημέρες ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες τόσο της Κυβέρνησης όσο και της αγοράς. Ο στόχος του 50% του 2019 υπερκεράστηκε και από τα προβλεπόμενα έσοδα των 5-6 δισεκατομμυρίων ευρώ θα ξεπεράσουμε φέτος τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Το σαφές μήνυμα ασφάλειας και τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων που εξέπεμψε η χώρα μας και η ξεκάθαρη στρατηγική για το πότε, πού και πώς θα ανοίξουμε για τον τουρισμό, απέδωσε», δηλώνει στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» και τη δημοσιογράφο Στεφανία Σούκη, ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας.

Όπως αναφέρει ο κ. Κικίλιας, «το θετικό αυτό προηγούμενο αποτελεί τη βάση για το 2022, χρονιά που σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα που έχουμε από τις επαφές, συνεργασίες και πρωτοβουλίες μας, μπορεί να αποτελέσει το νέο σημείο αναφοράς για τον ελληνικό τουρισμό».

Ο Υπουργός Τουρισμού αναγνωρίζει ότι το πλεόνασμα που δημιουργήθηκε δεν διαμοιράστηκε οριζόντια σε όλους τους τύπους των τουριστικών επιχειρήσεων. «Είναι γεγονός ότι τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας, τα ξενοδοχεία πόλεων που στηρίζουν ένα μεγάλο μέρος της δραστηριότητάς τους στον συνεδριακό τουρισμό, τα εξειδικευμένα σε οργανωμένες εκδρομές τουριστικά γραφεία και οι εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων επλήγησαν σε μεγαλύτερο βαθμό από τις επιπτώσεις της πανδημίας συγκριτικά με τα εποχικά ξενοδοχεία σε δημοφιλείς προορισμούς. Αυτό προσπαθούμε να θεραπεύσουμε μέσω μιας σειράς στοχευμένων ενεργειών», αναφέροντας ως παράδειγμα την εξειδικευμένη καμπάνια για το city break που ετοιμάζεται.

Ο κ. Κικίλιας επισημαίνει επίσης την απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού να ενισχύσει και να «φωτίσει» προορισμούς οι οποίοι είναι λιγότερο αναγνωρίσιμοι στις αγορές του εξωτερικού, με γνώμονα τον στρατηγικό στόχο για τουρισμό 12 μήνες τον χρόνο.

«Για πρώτη φορά στην χώρα μας προχωράμε στη δημιουργία διακριτής καμπάνιας για τον χειμερινό τουρισμό, ώστε να καταστεί σαφές ότι στον τομέα του τουρισμού η Ελλάδα αναπτύσσει πλέον μια δυναμική στο σύνολο των Περιφερειών της. Η Καβάλα, το Δέλτα του Νέστου, το Δάσος της Δαδιάς, η Λίμνη Κερκίνη, οι ορειβατικές διαδρομές της Ροδόπης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, η Βασιλίτσα, η Καστοριά, το Νυμφαίο, στη Δυτική Μακεδονία, ο Άγιος Αθανάσιος, το Καϊμακτσαλάν στη Κεντρική Μακεδονία, το Πήλιο, τα Μετέωρα, η Ελάτη, το Περτούλι, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Τρίκαλα στην Θεσσαλία, το Καρπενήσι, η Αράχοβα, οι Δελφοί, η Παύλιανη, η Αιδηψός στην Στερεά Ελλάδα, η ορεινή Αρκαδία, τα Τρίκαλα Κορινθίας, το Ναύπλιο στην Πελοπόννησο, τα Καλάβρυτα, η ορεινή Ναυπακτία στη Δυτική Ελλάδα, το Ζαγόρι, το Μέτσοβο, τα Τζουμέρκα, η Κόνιτσα και τα Μαστοροχώρια στην Ήπειρο, όλες αυτές οι περιοχές απαράμιλλης ομορφιάς μπορούν να αποτελέσουν το νέο αφήγημα της χώρας και για το χειμερινό τουρισμό από τις αγορές του εξωτερικού. Αυτό χωρίς να παραβλέπουμε και την σημασία του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος στους δημοφιλείς για τους Έλληνες χειμερινούς προορισμούς δίνει πληρότητες άνω του 75%-80% για την εορταστική περίοδο του Δεκεμβρίου», τονίζει χαρακτηριστικά ο Υπουργός Τουρισμού.

Τέλος, ο κ. Κικίλιας αναφέρεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου που οδεύει για ψήφιση στη Βουλή, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα σε Δήμους και Περιφέρειες να δημιουργούν το δικό τους Φορέα Διαχείρισης Τουριστικού Προορισμού, με στόχο, μέσα από την συνεργασία τους με επαγγελματίες του χώρου, να προωθείται μια περιοχή ολιστικά, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα συνεργιών με συνεργατικούς σχηματισμούς επιχειρήσεων (cluster, tour operators, αεροπορικές εταιρείες) και συνδιαφήμισης κατά τα πρότυπα του ΕΟΤ, απελευθερώνοντας πόρους για την καλύτερη αξιοποίηση των δυνατοτήτων προώθησης ενός προορισμού.

Έμφαση δίνεται και στη δυνατότητα των οργανισμών αυτών να σχεδιάζουν και να εκτελούν προγράμματα σχετικά με τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος του προορισμού, καθώς και την παροχή κινήτρων για την προώθηση και διαχείριση τοπικών σημάτων ποιότητας, ενώ τους παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα να συστήσουν παρατηρητήρια βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, με στόχο να διαφυλαχθεί ο φυσικός και πολιτιστικός πλούτος της χώρας μας.
«Με αυτό τον τρόπο μπορεί να επιτευχθεί δικαιότερη κατανομή του οφέλους του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος συνεχίζει να συνεισφέρει ανάπτυξη, ακόμη και μέσα στην πανδημία», καταλήγει ο κ. Κικίλιας.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *