…πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο ΒΗΜΑ και την Χριστίνα Πουτέτση
– Κρήτη, Ρόδος, Κως, Κέρκυρα, Μύκονος και Σαντορίνη οι πιο “πολύφερνοι” ελληνικοί προορισμοί
– Προχωρά ο σχεδιασμός για την επιμήκυνση
Ο άνθρωπος που είναι “υπεύθυνος” για το δυναμικό come back της TUI στην Ελλάδα και του προορισμού Ελλάδα στην “ατζέντα” της TUI ο διευθύνων σύμβουλος της TUI HELLAS Μιχάλης Μαυρόπουλος, έδωσε χθές μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο ΒΗΜΑ ης Κυριακής και την εξαιρετική συνάδελφο Χριστίνα Πουτέτση.
Προαναγγέλει αύξηση τουλάχιστον 10% για το 2014, αποκαλύπτει ότι σε συνεργασία με την ελληνική πλευρά “δουλεύεται” οργανωμένα και μεθοδικά το θέμα της επιμήκυνσης, ενώ σημειώνει την ανάγκη αύξησης των Γερμανών τουριστών στην Ελλάδα.
Και βέβαια αποκαλύπτει πολύ ενδιαφέροντα θέματα και για τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, αλλά και για τις επόμενες κινήσεις.
Διαβάστε τη συνέντευξη αξίζει…:
«Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στη Μεσόγειο – Κλειδί η διαφοροποίηση»
1. Ποιος είναι ο απολογισμός για τον ελληνικό τουρισμό τη φετινή χρονιά; Ποιοι ήταν οι καθοριστικοί παράγοντες;
Η φετινή χρονιά ήταν πολύ σημαντική. Η Ελλάδα γνώρισε μια εντυπωσιακή τουριστική ανάκαμψη που εκφράστηκε με αύξηση των αφίξεων και των εσόδων. Κατά την άποψη μου, καθοριστικός παράγοντας είναι η εθνική συνεννόηση μεταξύ όλων των φορέων του Τουρισμού, ξεκινώντας από την Κυβέρνηση, το αρμόδιο Υπουργείο, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις τοπικές κοινωνίες και τις χιλιάδες τουριστικές επιχειρήσεις με την δυναμική αντιπροσώπευση τους από τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ και άλλους φορείς, οι οποίοι προβάλλουν καθημερινά τον τόπο μας με ενθουσιασμό αλλά και άψογο επαγγελματισμό.
Θα πρέπει όμως να αναγνωρίσουμε ότι η ανάκαμψη στηρίζεται κυρίως στο γεγονός ότι η χώρα μας ακολουθεί πλέον μια πορεία σταθερότητας, αντιμετωπίζοντας τα οικονομικά της προβλήματα και αναχαιτίζοντας την σχεδόν καταστρεπτική δυσφήμιση που υπέστη τα τελευταία χρόνια, με βασικό όπλο την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να μην εφησυχάσουμε, θα πρέπει στη φετινή χρονιά να προστατεύσουμε αυτή την εικόνα και να οικοδομήσουμε την τουριστική ανάπτυξη σε μακροχρόνιο ορίζοντα.
2. Ποιές είναι οι ενδείξεις για το 2014 στην Ελλάδα και τους ανταγωνιστικούς προορισμούς της Μεσογείου;
Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Τουρισμού (ΕΤC), η τουριστική κίνηση προς την Μεσόγειο το 2014 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί συνολικά κατά 3,6%. Οι πρώτες ενδείξεις για την Ελλάδα, που επιβεβαιώνονται και από το πρόσφατο World Travel Market στο Λονδίνο είναι θετικές και δείχνουν ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει έναντι άλλων αγορών στην Μεσόγειο συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία της, με προϋπόθεση, όπως τόνισα προηγουμένως, να διατηρήσει το καθεστώς σταθερότητας και αξιοπιστίας με βάση την εθνική συνεννόηση μεταξύ πολιτείας και φορέων του Τουρισμού.
3. Ποιος είναι ο αριθμός των τουριστών που μεταφέρει η TUI στην Ελλάδα και πόσα ξενοδοχειακά συγκροτήματα διαχειρίζεται; Υπάρχουν σχέδια για να επενδύσει περαιτέρω στη χώρα;
Το 2013, περισσότεροι από 1.8 εκατομμύρια πελάτες επέλεξαν την πρόταση της ΤUI Travel για ξεχωριστές διακοπές στην Ελλάδα και το 2014 προβλέπουμε ότι θα αυξήσουμε αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 10%, φτάνοντας έτσι τα 2 εκατομμύρια πελάτες που θα ταξιδέψουν στην χώρα μας.
Η δημιουργία μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών δεν είναι απλά ένα διαφημιστικό σλόγκαν της εταιρείας μας αλλά η επιτυχημένη εκτέλεση της στρατηγικής μας για διαφοροποιημένα μοναδικά προϊόντα που καλύπτουν ποικίλες ανάγκες των πελατών μας.
Η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στη Μεσόγειο και να ξεπεράσει ακόμη και τις πιο ευοίωνες προβλέψεις εφόσον συνεχίσει να επενδύει στον Τουρισμό ως την κινητήρια δύναμη της οικονομίας. Οι επενδύσεις αυτές θα πρέπει να εστιάσουν στη βελτίωση των υποδομών, όπως είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια, τα λιμάνια καθώς και το οδικό δίκτυο, την τουριστική εκπαίδευση αλλά και την τουριστική συνείδηση των πολιτών, στοχεύοντας στη διαφοροποίηση του τουριστικού της προϊόντος τόσο στο μοντέλο «Ήλιος & Θάλασσα» όσο και πέρα από αυτό.
4. Πώς διαμορφώνεται το ρεύμα από τις παραδοσιακές αγορές σε σχέση με τις αναδυόμενες;
Οι κύριες αγορές της βορειοδυτικής Ευρώπης, όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γάλλια, το Βέλγιο, οι Σκανδιναβικές χώρες, είναι ώριμες αγορές που θα συνεχίσουν να αποτελούν τον κορμό της τουριστικής κίνησης και θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αλλά με χαμηλά ποσοστά ανάπτυξης. Συμφώνα με το Euromonitor, την επόμενη πενταετία οι επισκέπτες από τις αναδυόμενες αγορές Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδίας και Κίνας (BRIC) θα αυξάνονται περίπου 7% σε ετησία βάση και αναμένεται έως το 2017 να αποτελέσουν περισσότερο από 30% του εισερχομένου τουρισμού στην Ευρώπη. Ο στόχος μας αφενός είναι να αυξήσουμε τους παραδοσιακούς πελάτες μας, κυρίως από τη Γερμανική αγορά και αφετέρου να εντείνουμε τις προωθητικές ενέργειες στις αναδυόμενες αγορές, όπως πχ. τη Ρωσία που έδειξε μία θεαματική άνοδο στη φετινή χρονιά. Και επειδή αναφέρθηκα στη Γερμανική αγορά, θα ήθελα να τονίσω ότι η Γερμανία εξακολουθεί να είναι η μεγαλύτερη αγορά προέλευσης πελατών για τη χώρα μας. Οι Γερμανοί επισκέπτονται την Ελλάδα για περισσότερο από 40 χρόνια και στην TUI Ελλάς εντείνουμε τις προσπάθειες μας για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις ενός τόσο σημαντικού πελάτη και να διαμορφώσουμε μαζί μια νέα μακροχρόνια σχέση με αμοιβαία οφέλη.
5. Ποιος ήταν/είναι ο ρόλος των τιμών (και των προσφορών) στο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας τη φετινή χρονιά και ενόψει της νέας; Ποια είναι η σχέση value for money στο ελληνικό προϊόν σε σχέση την ποιότητα και τις υπηρεσίες;
Οι τιμές της φετινής χρονιάς διατηρήθηκαν ανταγωνιστικές σε σύγκριση με άλλες χώρες της Μεσογείου με εξαίρεση την Τουρκία που συνεχίζει να προσφέρει πολύ καλό value-for-money προϊόν με υψηλή ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών. Το παράδειγμα της εκρηκτικής ανόδου του τουρισμού στην Τουρκία τα τελευταία χρόνια, θα πρέπει να λειτουργεί ως υπενθύμιση στη χώρα μας για την επιτακτική ανάγκη βελτίωσης των υποδομών, την σχεδίαση και υλοποίηση μακρόπνοου σχεδίου για τον Τουρισμό και φυσικά την διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος, αναδεικνύοντας την αυθεντικότητα και την μοναδικότητα των διακοπών στη Ελλάδα. Με απλά λόγια, ένας πελάτης θα πρέπει να μπορεί άμεσα και εύκολα να ξεχωρίσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Ελλάδας έναντι της Τουρκίας ή της Ισπανίας. Αυτές οι γραμμές διαφοροποίησης δεν είναι ακόμη απολύτως διακριτές σήμερα.
6. Τι είδους πελατεία προσελκύει η Ελλάδα (προφίλ τουριστών); Πώς εξελίσσεται;
Η TUI Travel προσελκύει κυρίως τουρίστες μεσαίου και υψηλού εισοδηματικού επιπέδου προσφέροντας μια ευρεία γκάμα διαφοροποιημένων προϊόντων με βάση τις επιθυμίες κάθε ομάδας πελατών μας. Το προφίλ, βέβαια, διαφέρει ανάλογα με τη χώρα προέλευσης των πελατών, τον τουριστικό προορισμό αλλά και την εποχή που ταξιδεύουν. Βλέπουμε, για παράδειγμα, πελάτες τρίτης ηλικίας να επισκέπτονται τη χώρα μας στην χαμηλή τουριστική περίοδο όπου το κλίμα είναι ήπιο και προσφέρεται για ξεναγήσεις σε ιστορικά μνημεία ή για περιηγήσεις στη φύση. Σε αυτή την κατηγορία πελατών έντονο είναι επίσης το ενδιαφέρον να γνωρίσουν την καθημερινή ζωή των κατοίκων, τα ήθη, τα έθιμά και την ιστορία τους. Ενδιαφέρονται για τον τρόπο που μαγειρεύουμε, που διασκεδάζουμε, που εργαζόμαστε, που αγαπάμε. Στην TUI προσπαθούμε συστηματικά να προβάλλουμε αυτό τον λαογραφικό πλούτο των διάφορων περιοχών της Ελλάδας και προωθούμε συστηματικά – ιδίως για αυτή την κατηγορία πελατών – εκδρομικές εμπειρίες που φέρνουν ταξιδιώτες και ντόπιους σε επαφή μεταξύ τους και τους επιτρέπει να συνομιλούν και να γνωριστούν. Είναι οι άνθρωποι που κάνουν τη διαφορά. Δεν θα ξεχάσω ένα μικρό γκρουπ πελατών μας που όταν επισκέφτηκε ένα από τα Μοναστήρια των Μετεώρων, μια Μοναχή προσκάλεσε αυθόρμητα το γκρουπ σε ένα σαλόνι, τους προσέφερε ένα ποτήρι νερό και έναν κουραμπιέ και συζήτησε για λίγο μαζί τους για τη ζωή στο Μοναστήρι. Η εμπειρία αυτή ίσως είναι αναμενόμενη για όσους ζούμε στη Ελλάδα αλλά για τους επισκέπτες μας από το εξωτερικό είναι μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία που θα τους μείνει αξέχαστη σε όλη τους τη ζωή και θα θέλουν να τη μοιραστούν με φίλους και γνωστούς τους στις τοπικές κοινωνίες των χωρών τους.
Στοιχεία για την TUI ΕΛΛΑΣ
Παίρνω την ευκαιρία να σας δώσω περιεκτικά την εικόνα των δραστηριοτήτων της εταιρίας που έχω την τιμή να εκπροσωπώ, της TUI EΛΛΑΣ.
Η TUI ΕΛΛΑΣ ΑΕ, είναι θυγατρική της TUI Travel PLC, και ο μεγαλύτερος ταξιδιωτικός οργανισμός στην Ελλάδα, έχοντας μια δυναμική παρουσία για περισσότερο από 50 χρόνια που στηρίχτηκε στην αγάπη και την προσήλωση των ιδρυτών και των ανθρώπων της για την ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού στην χώρα μας.
Το κύριο αντικείμενο των δραστηριοτήτων μας εστιάζει στην εξυπηρέτηση των περίπου 1.8 εκατομμυρίων πελατών που επισκέπτονται την χώρα μας ετησίως, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα ποιοτικών υπηρεσιών, που συμπεριλαμβάνει τη διαχείριση αεροπορικών εταιριών, μεταφορές, εκδρομικές εμπειρίες, εξυπηρέτηση Tour Operators, και εκπροσώπηση διεθνών Brands του ομίλου μας, όπως της «Pacific World» για την οργάνωση συνεδρίων και της «Intercruises» για την εξυπηρέτηση κρουαζιέρας. Επίσης συνεργάζεται στενά με άλλες θυγατρικές του ομίλου μας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, όπως την Hotelbeds, την μεγαλύτερη B2B διαδικτυακή πλατφόρμα ξενοδοχειακών κρατήσεων παγκοσμίως, την TUI Marine, με τα brands παγκοσμίου κύρους, «Sunsail» και «The Moorings», όπως επίσης και ξενοδοχειακά συγκροτήματα υψηλής ποιότητας και διαφοροποίησης.
Με σεβασμό στην πολυετή ιστορία μας και βασικό πυλώνα τους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μία νέα δυναμική με στόχο την μακροχρόνια ευημερία και ανάπτυξη των ανθρώπων μας και της εταιρίας μας, στηρίζοντας το όραμα για να αναδείξουμε την Ελλάδα, ως έναν από τους πιο ελκυστικούς και μοναδικούς προορισμούς παγκοσμίως.
7. Γιατί επεκτάθηκε τόσο πολύ το σύστημα all inclusive εφέτος στα ελληνικά ξενοδοχεία; Σε ποια κατεύθυνση χρειάζεται να στραφεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν;
Το All inclusive είναι απλά ένα χαρακτηριστικό ενός διαφοροποιημένου ολοκληρωμένου προϊόντος και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Οι πελάτες επιλέγουν ένα προϊόν που συμπεριλαμβάνει πολλά στοιχεία, όπως την τοποθεσία και την μοναδικότητα του προορισμού, τις ξενοδοχειακές υποδομές και εγκαταστάσεις, την δυνατότητα γευμάτων σε διαφορετικά θεματικά επισιτιστικά τμήματα εντός ή εκτός ξενοδοχείου, το ψυχαγωγικό πρόγραμμα, τις συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, την εξυπηρέτηση του προσωπικού, την αποτελεσματική διαχείριση έκτακτων αναγκών αλλά και τα σημεία ενδιαφέροντος στην προορισμό, τους αρχαιολογικούς χώρους, την φύση, τις αθλητικές δραστηριότητες, την τοπική κουζίνα. Επί της ουσίας, ο πελάτης δεν αποφασίζει τις διακοπές του με βάση του εάν προσφέρεται all inclusive ή όχι, αλλά αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να υπάρχει μια ολοκληρωμένη πρόταση ταξιδιωτικής εμπειρίας προσαρμοσμένη στις δικές του ανάγκες με την σιγουριά που προσφέρει η TUI για ποιοτικές και ασφαλείς διακοπές. Για παράδειγμα, ένα από τα πιο σημαντικά brands του ομίλου μας, το «Μarmara” της TUI Γαλλίας ενώ προσφέρει all inclusive στα ξενοδοχειακά του συγκροτήματα, παρ’ όλα αυτά οι πελάτες του παρουσιάζουν πολύ μεγάλη συμμετοχή σε εκδρομικές εμπειρίες εκτός ξενοδοχείων στηρίζοντας έτσι τις τοπικές οικονομίες.
Όπως σας ανέφερα προηγουμένως η προσοχή μας θα πρέπει να είναι στραμμένη στην διαφοροποίηση του τουριστικού μας προϊόντος και στην δημιουργία ελκυστικών εμπειριών. Η TUI Travel προσφέρει μια πλούσια γκάμα διαφοροποιημένων προϊόντων όπως είναι τα ξενοδοχεία Sensimar, Best Family, Robinson Club, Pura Vida, Best Family, Sensatori, Couples, Holiday Village, SplashWorld, Suneo, Blue Village και πολλά άλλα, τα οποία καλύπτουν ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων πελατών, όπως είναι για παράδειγμα μια οικογένεια με παιδιά, ένα νεόνυμφο ζευγάρι, η ακόμη και έναν λάτρη του αρχαίου πολιτισμού, της ποδηλασίας η της ιστιοπλοΐας.
Επιτρέψτε μου να σας δώσω άλλο ένα παράδειγμα επ’ αυτού: Η TUI Marine, εταιρία τoυ ομίλου μας που διαχειρίζεται τα brandπαγκοσμίου κύρους «Sunsail» και «TheMoorings», εξειδικεύεται στον ιστιοπλοϊκό τουρισμό και διαθέτει περίπου 150 ιδιόκτητα ιστιοπλοϊκά σκάφη στην Ελλάδα προσφέροντας ξεχωριστές εμπειρίες στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού, λειτουργεί ειδικά για τους λάτρεις της ιστιοπλοΐας το «Sunsail Club Vounaki» στον Πάλαιρο της Αιτωλοακαρνανίας, το οποίο προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών προσαρμοσμένες στις ανάγκες της ειδικής αυτής πελατείας. Οι πελάτες του ξενοδοχείου μπορούν να χρησιμοποιήσουν διάφορα ιστιοπλοϊκά για να εξερευνήσουν το Ιόνιο, να συμμετάσχουν σε προγράμματα ιστιοπλοΐας συνοδευόμενοι από πιστοποιημένους εκπαιδευτές, ακόμη και να πάρουν μέρος σε πληθώρα άλλων οργανωμένων δραστηριοτήτων θαλάσσιου αθλητισμού, όπως είναι το καγιάκ ή το windsurfing. Επιπλέον προσφέρονται χερσαίες αθλητικές δραστηριότητες, όπως είναι η πρωινή πεζοπορία, το τζόκινγκ ή την ποδηλασία στην πανέμορφη φύση των γύρω ορεινών περιοχών της Αιτωλοακαρνανίας.
Η δημιουργία διαφοροποιημένων τουριστικών προϊόντων, βεβαίως, δεν αφορά μόνο στα ξενοδοχεία, αλλά εφαρμόζεται και σε εκδρομές. Δημιουργούμε εκδρομικές εμπειρίες με βάση σαφείς θεματικές διαφοροποιήσεις. Προσφέρουμε εκδρομές σε αρχαιολογικούς χώρους ειδικά προσαρμοσμένες για μικρά παιδιά, όπου παίζοντας μαθαίνουν για τον ελληνικό πολιτισμό. Δημιουργήσαμε εκδρομές στις οποίες οι πελάτες μαθαίνουν να μαγειρεύουν παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα. Προάγουμε την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς σε εκδρομές, ενσωματώνοντας λεπτομερώς τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης και ενημερώνοντας τους πελάτες για αυτό. Στη Ζάκυνθο προσφέρουμε θαλάσσια περιήγηση στο Μαραθονήσι, το οποίο εντάσσεται στο πρόγραμμα Natura 2000 και είναι γνωστό ως τόπος αναπαραγωγής της θαλάσσιας χελώνας Καρέτα-Καρέτα. Προσφέρουμε την περιήγηση αυτή με απόλυτο σεβασμό στη θαλάσσια χελώνα, το σκάφος πλέει πολύ αργά και οι πελάτες μας ακολουθούν οδηγίες ορθής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της επίσκεψης στο βιότοπο. Η TUI είναι η μόνη που σχεδίασε και λειτουργεί την εκδρομική εμπειρία αυτή σε συνεργασία με το Σύλλογο για την Προστασία της Θαλάσσιας Χελώνας «Αρχέλων», εκπρόσωποι του οποίου συνοδεύουν τους πελάτες μας, τους ενημερώνουν εμπεριστατωμένα αναφορικά με την Καρέτα-Καρέτα και τις πολύτιμες ενέργειες που οι εθελοντές του σωματείου καταβάλουν για την προστασία της χελώνας και του βιότοπού της. Μάλιστα, οι Γερμανοί πελάτες μας ενισχύουν το Σύλλογο και οικονομικά με μια μικρή δωρεά που περιλαμβάνεται στην τιμή πώλησης της περιήγησης. Αυτό δεν αποτελεί μεμονωμένη πράξη, αλλά συμβαίνει και σε άλλα προϊόντα εκδρομικών εμπειριών που η TUI Ελλάς προσφέρει. Η δημιουργία μοναδικών ταξιδιωτικών εμπειριών περνάει μέσα από την προστασία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς των ελληνικών προορισμών. Η αειφόρος τουριστική ανάπτυξη είναι βασική μας στρατηγική επιλογή.
Η πρόσφατη έκθεση της McKinsey επιβεβαιώνει με τον πιο αναλυτικό τρόπο την στρατηγική μας περιγράφοντας αναλυτικά τους έξι θεματικούς τομείς του τουρισμού που θα πρέπει να αναπτύξουμε στην χώρα μας, όπως τα συνέδρια, τα “City Breaks”, τον πολιτιστικό τoμέα, τις θαλάσσιες εμπειρίες και τον ιατρικό τουρισμό ευεξίας.
8. Ποιες περιοχές στη χώρα παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ζήτηση; Πως μπορούν να αναπτυχθούν προορισμοί που υστερούν;
Οι περιοχές με την μεγαλύτερη ζήτηση είναι η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Κέρκυρα αλλά και η Μύκονος και η Σαντορίνη στις Κυκλάδες. Αυτοί οι προορισμοί πέρα από καλές ξενοδοχειακές υποδομές και δυνατό προφίλ, διαθέτουν επίσης την ουσιαστική συμπαράσταση και ενεργή συμμέτοχη των τοπικών φορέων και της κοινωνίας. Πιστεύω ότι προορισμοί όπως η Πελοπόννησος, η Χαλκιδική αλλά και η Δυτική Ελλάδα με την Ήπειρο έχουν υψηλές προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης εάν εστιάσουν περισσότερο στους τομείς που προανέφερα και προβάλλουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, δίνοντας έμφαση σε εναλλακτικές μορφές τουριστικής ανάπτυξης, όπως ο αγροτουρισμός ή ο θρησκευτικός τουρισμός και δημιουργήσουν υποδομές για ειδικές τουριστικές δραστηριότητες, όπως είναι η πεζοπορία, η ιππασία, η αναρρίχηση, η ποδηλασία, η ορειβασία.
9. Πώς επηρεάζει τον κλάδο η διαδικτυακή αγορά κρατήσεων;
Η διαδικτυακή αγορά θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς και να μεταβάλει τον τρόπο που επιλέγουμε τις διακοπές μας, αλλά όχι και την επιθυμία μας για ποιοτικές και ξεχωριστές ταξιδιωτικές εμπειρίες, η οποία παραμένει σταθερή. Οι πελάτες πλέον έχουν πρόσβαση σε ένα τεράστιο όγκο πληροφοριών που τους επιτρέπει να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή. Σε πρόσφατη έρευνα πoυ διεξήγαγε η εταιρία Deloitte στο Ηνωμένο Βασίλειο, μία από τις μεγαλύτερες αγορές προέλευσης τουριστών για την Μεσόγειο, έδειξε ότι το 86% των διεθνών και το 91% των εγχώριων ταξιδιωτικών συναλλαγών, “επηρεάστηκε διαδικτυακά”. Αυτό σημαίνει ότι έστω και αν η τελική αγορά δεν έγινε στο διαδίκτυο, μία στις δέκα ταξιδιωτικές αγορές επηρεάστηκε κατά κάποιον τρόπο από διαδικτυακά κανάλια, όπως ιστότοποι, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κριτικές φίλων και γνωστών και διάφορες εφαρμογές σε ταμπλέτες ή “έξυπνα” τηλέφωνα.
Η TUI Travel με διορατικότητα και ευελιξία προσαρμογής στην νέα παγκόσμια τάση, έχει τοποθετηθεί ιδανικά στην αγορά και αναπτύσσεται δυναμικά, εμπλουτίζοντας την ταξιδιωτική εμπειρία με ελκυστικές διαδικτυακές εφαρμογές όπως πχ. την εφαρμογή “ΜyThomson App”, που προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στους πελάτες μας για την κράτηση τους, τις πτήσεις, το ξενοδοχείο, τον προορισμό, τις επιλογές εκδρομών, ακόμη και για τον καιρό ή την πιο σύντομη διαδρομή στο αεροδρόμιο.
Επίσης, εκσυγχρονίζουμε την επικοινωνία μας με τους πελάτες μας στον προορισμό με ταμπλέτες και “έξυπνα” τηλέφωνα για συνεχή και έγκαιρη ενημέρωση, κρατήσεις εκδρομών ακόμη και επίλυση προβλημάτων ή έκτακτων αναγκών που ίσως προκύψουν.
10. Που εστιάζουν τα επενδυτικά σχεδία της TUI (στην Κρήτη και Ρόδο) σε συνεχεία της συνάντησης του κ. Πίτερ Λονγκ με τον Πρωθυπουργό;
Οι πρόσφατες επισκέψεις του κυρίου Peter Long στην χώρα μας και η συνάντηση του με τον κύριο Πρωθυπουργό και την κυρία Υπουργό Τουρισμό, επιβεβαιώνουν το ενδιαφέρον της TUI Travel για στρατηγική συνεργασία με την Ελληνική Κυβέρνηση και ενισχύουν το κοινό όραμα για την ποιοτική ανάπτυξη του τουρισμού. Το πλαίσιο της συνεργασίας που θα επεξεργαστούμε από κοινού έχει τρεις άξονες, α) την αύξηση του αριθμού επισκεπτών, β) την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε επιλεγμένους προορισμούς, και γ) τις κοινές προωθητικές ενέργειες, μέσα από ένα συγκεκριμένο, ρεαλιστικό, μετρήσιμο, και κυρίως με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, σχέδιο δράσης.
11. Ποια είναι τα σχέδια για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη χώρα; Χρειάζεται αναστολή τελών στα περιφερειακά αεροδρόμια και συνδιαφήμιση για να επιτευχθεί;
Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία που χρήζει προσεκτικής μελέτης και ανάλυσης όλων των παραγόντων επιτυχίας. Η TUI Travel έχει την τεχνογνωσία και την εμπειρία για να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον υποδοχής τουριστών έκτος περιόδου τουριστικής αιχμής. Οι βασικές πτυχές προετοιμασίας ενός τέτοιου περιβάλλοντος είναι οι ανάλογες ξενοδοχειακές υποδομές, η ενεργή συμμέτοχη της περιφέρειας και της τοπικής κοινωνίας, η διαφοροποίηση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και κυρίως η ύπαρξη και η δημιουργία ζήτησης.
Η αναστολή των τελών στα περιφερειακά αεροδρόμια ή η συνδιαφήμιση είναι μεμονωμένες δράσεις και δεν αποτελούν ολοκληρωμένες λύσεις. Θα δημιουργούσαν βέβαια κίνητρο, αλλά δεν θα έλυναν το πρόβλημα. Όπως σας τόνισα, η δραστική βελτίωση των υποδομών είναι καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίων θα πρέπει να διατίθεται ακριβώς για το σκοπό που δημιουργήθηκε, δηλαδή για τη βελτίωση των υποδομών, ειδικά στα κύρια περιφερειακά αεροδρόμια.