©ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι αντιτουριστικές διαμαρτυρίες ανησυχούν τους Βρετανούς t.o. | Ισχυρά παραμένουν τα late bookings

ΜΟΝΕΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Οι ανησυχίες για τις διαμαρτυρίες και τις διαδηλώσεις κατά του υπερτουρισμού στα τουριστικά θέρετρα αυξάνονται το φετινό καλοκαίρι, ενόσω οι τουριστικοί πράκτορες και οι επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας στο Ην. Βασίλειο αναφέρουν αύξηση των καθυστερημένων πωλήσεων λόγω τιμών.

Διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη, την Γρανάδα, την Πάλμα, την Ίμπιζα, τη Λισαβόνα, τη Βενετία, τη Γένοβα, το Παλέρμο, το Μιλάνο και τη Νάπολη.

Εκπρόσωπος της αντιτουριστικής οργάνωσης ABDT της Βαρκελώνης δήλωσε ότι οι διαμαρτυρίες θα συνεχιστούν, αλλά επισήμανε ότι δεν έχει προγραμματιστεί κοινή δράση αυτό το καλοκαίρι, παρά το γεγονός ότι οι ακτιβιστές σε όλη τη νότια Ευρώπη δεσμεύτηκαν για “συντονισμένη δράση” στο πλαίσιο της ομάδας Set Alliance.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2holidays, Steve Heapy, εξέφρασε νέους φόβους ότι οι διαμαρτυρίες και οι αναφορές στα μέσα ενημέρωσης θα μπορούσαν να πλήξουν τις κρατήσεις, καθώς οι τουριστικοί πράκτορες ανέφεραν ότι οι πελάτες τους προβληματίζονται όλο και περισσότερο.

“Η κάλυψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχει αυξηθεί τα τελευταία 24ωρα και απλά ενισχύει την αντίληψη ότι οι παραθεριστές δεν είναι ευπρόσδεκτοι. Ανησυχεί τους ανθρώπους, τόσο απλά”, είπε.

“Αν οι καταναλωτές διαβάζουν για αντιτουριστικές διαμαρτυρίες που ενδεχομένως τους στοχοποιούν στις διακοπές τους, αυτό θα τους κάνει να το σκεφτούν δύο φορές. Η Jet2 έχει προειδοποιήσει τις διαδοχικές κυβερνήσεις εδώ και πολλά χρόνια για το θέμα”, είπε, προσθέτοντας: “Η ανεξέλεγκτη αύξηση του μη αδειοδοτημένου τουρισμού είναι ο κύριος παράγοντας πίσω από τις διαμαρτυρίες που είδαμε το περασμένο Σαββατοκύριακο”.

Ο εμπορικός διευθυντής του Travel Network Group, Vim Vithaldas, συμφώνησε: “Οι διαμαρτυρίες στη Βαρκελώνη, την Τενερίφη, τη Μαγιόρκα [αφορούν] τον υπερτουρισμό, αλλά οφείλονται στο ότι [οι πλατφόρμες καταλυμάτων όπως] η Airbnb δραστηριοποιούνται σε προορισμούς που δεν είναι προσανατολισμένοι στον τουρισμό, γεγονός που οδηγεί σε αυτή τη συμπεριφορά”.

Σύμφωνα με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, οι διαμαρτυρίες άρχισαν να επηρεάζουν το καταναλωτικό αίσθημα. Ο Ryan Lambton, προσωπικός ταξιδιωτικός σύμβουλος της Hays Travel, δήλωσε: “Είχα μερικούς πελάτες που μου έστειλαν μήνυμα [για να μου πουν ότι] είναι πλέον απρόθυμοι να κάνουν κράτηση”.

“Είχαμε ανθρώπους που έλεγαν: “Δεν θέλουμε να πάμε κάπου που δεν μας θέλουν”. Οι άνθρωποι θα επιλέξουν κάποιο μέρος όπου θα είναι ευπρόσδεκτοι”, πρόσθεσε ο συνιδιοκτήτης του Beverley Travel, Karl Douglas.

Η επικεφαλής του τμήματος ταξιδίων στο East of England Co-op Travel, Caroline Thorne, υπογράμμισε ότι “τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων προκάλεσαν την ανάδειξη των διαμαρτυριών στις συζητήσεις για τις πωλήσεις περισσότερο από την κλιμάκωση των εντάσεων στη Μέση Ανατολή μετά την έναρξη της σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν”.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια κλαδικών σχέσεων της ABTA, Susan Deer, δήλωσε ότι η ένωση ήταν προετοιμασμένη να βοηθήσει τους πράκτορες μετά τις ιστορίες για τις διαμαρτυρίες που κυκλοφόρησαν στις ειδήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

“Αναμένοντας ότι αυτές οι αναφορές μπορεί να οδηγήσουν τους πελάτες να ρωτήσουν τα μέλη μας τι σημαίνει αυτό για τις διακοπές τους, έχουμε διαθέσιμες πληροφορίες στη ζώνη μελών της ABTA [στον ιστότοπό μας] για να τους βοηθήσουμε να απαντήσουν”, σημείωσε η ίδια.

Οι τουριστικοί οργανισμοί της Ισπανίας και της Πορτογαλίας δήλωσαν ότι εργάζονται σκληρά για να μετριάσουν τον υπερτουρισμό που καταγράφεται την υψηλή τουριστική περίοδο προωθώντας λιγότερο γνωστές περιοχές και μεγαλύτερης διάρκειας διακοπές εκτός περιόδου αιχμής.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Ισπανικού Οργανισμού Τουρισμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, Manuel Butler, ο προορισμός παραμένει “δεσμευμένος” να διασφαλίσει ότι οι παραθεριστές θα αισθάνονται ευπρόσδεκτοι.

Αυξημένες καθυστερημένες κρατήσεις

Οι φόβοι για τις διαμαρτυρίες έρχονται καθώς οι καθυστερημένες κρατήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται, λίγες εβδομάδες πριν από το κλείσιμο των σχολείων και την έναρξη των σχολικών, καλοκαιρινών διακοπών στο Ην. Βασίλειο, λόγω των εκπτώσεων που προσφέρουν οι τουριστικές εταιρίες.

Ο εμπορικός διευθυντής της Advantage Travel Partnership, John Sullivan, υποστήριξε ότι το μερίδιο των κρατήσεων για ταξίδια τις επόμενες 12 εβδομάδες έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, σηματοδοτώντας την αυξημένη ζήτηση για ταξίδια της τελευταίας στιγμής.

Ωστόσο, τόνισε: “Η μέση αξία των κρατήσεων αυξήθηκε σημαντικά, όχι μόνο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά και με την αντίστοιχη εβδομάδα πέρυσι. Έτσι, ενώ οι τουριστικοί πράκτορες έχουν αναπτύξει προωθητικές ενέργειες σε τακτική βάση, δεν βλέπουμε αυτό να επηρεάζει τις τιμές πώλησης”.

Η επικεφαλής του επιχειρηματικού και εμπορικού τμήματος της Seaside Travel, Paula Gleeson, σημείωσε ότι οι Βρετανοί ζητούν τώρα να αναχωρήσουν για τις διακοπές τους “το συντομότερο δυνατόν τις επόμενες ημέρες”.

“Οι τιμές εξακολουθούν να είναι πολύ ανταγωνιστικές, οπότε οι πελάτες εξασφαλίζουν πραγματικά καλές προσφορές, γεγονός που με τη σειρά του σημαίνει ότι έπρεπε να προβούμε σε μικρότερες εκπτώσεις”, πρόσθεσε η ίδια.

Τέλος, η αντιπρόεδρος της Global Travel Collection UK, Francesca Mendola, μιλώντας στο συνέδριο Leaders of Luxury της Aspire, υπογράμμισε ότι οι πελάτες περιμένουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα προτού κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους, αναμένοντας  πτώση των τιμών, σημειώνοντας: “Εξακολουθεί να είναι μια πολύ ακριβή αγορά [αλλά] είναι μια ανταγωνιστική αγορά”.

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *