Μπορεί να είναι μια οικονομική αεροπορική εταιρεία, αλλά η Jet2 έχει τη δεύτερη θέση στα υψηλότερα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες ανά επιβάτη. Η θέση της αυτή αποκτά, μάλιστα, ειδικό βάρος, καθώς η Jet2 είναι η δεύτερη ανάμεσα σε 67 αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Μόνο η Spirit Airlines που έχει την έδρα της στις Η.Π.Α. κέρδισε περισσότερα ανά επιβάτη από την Jet2, η οποία αυτή την εβδομάδα εγκαινίασε την ένατη βρετανική βάση της στο Stansted.
Σύμφωνα με την αμερικανική εταιρεία συμβούλων IdeaWorks, οι επιβάτες χαμηλού κόστους του βρετανικού αερομεταφορέα κατέβαλαν 39 £ ο καθένας για επιπλέον παροχές (extras), όπως εν πτήσει γεύματα και επιπλέον χώρο για τα πόδια το 2015. Τα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες συνιστούν σχεδόν το 30% των συνολικών εσόδων της, πολύ πιο πάνω από το μόλις κάτω από 15% που ήταν το 2008.
Συγκριτικά, η Ryanair κέρδισε μόλις πάνω από το ένα τέταρτο των εσόδων της από την πώληση των extras, ποσοστό που την κατατάσσει πέμπτη στον πίνακα.
Αντίστοιχα, η Easyjet έβγαλε περίπου το ένα πέμπτο και η FlyBe 21%.
Οι full-service αεροπορικές εταιρείες British Airways και Virgin Atlantic έβγαλαν λιγότερο από το 5% των εσόδων τους από τις βοηθητικές πωλήσεις (extras).
Οι τρεις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των Η.Π.Α., United, American και Delta, επωφελήθηκαν τα μέγιστα από τις πωλήσεις επιπρόσθετων extras.
Η Ryanair ήταν στην έκτη θέση, κερδίζοντας 1,7 δισ. δολ., και η easyJet κέρδισε 1,5 δισ. δολ., που την έφεραν στην όγδοη θέση.
Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η Ideaworks μετά τη μελέτη αυτή είναι ότι: “Υπάρχει αφθονία δραστηριοτήτων που καταδεικνύει ότι τα έσοδα από βοηθητικές υπηρεσίες θα συνεχίσουν να αυξάνονται συνολικά, ως ποσοστό των αεροπορικών εσόδων, και σε μια βάση ανά επιβάτη”.